Dean Hall pratar om förändringar i Dayz

Robot
Dean Hall pratar om förändringar i Dayz

I senaste filmen diskuterar han djurjakt, zombies och fordon.

#bohemia-interactive


Medlem
Dean Hall pratar om förändringar i Dayz

DayZ är ett riktigt skitspel


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

DayZ är ett riktigt skitspel

Finns många skit spel, Cod, bf4, elder scrolls osv osv osv.

Att Day z för dig är ett skitspel betyder inte att andra har samma uppfattning.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

DayZ är ett riktigt skitspel

Har vi inte alla olika uppfattningar? Du borde skrivit "Jag tycker DayZ är ett riktigt skitspel"
Dessutom tycker jag din kommentar var onödig och inte bidrog något till diskussionen.

OnT: Tycker om de nya animationerna för meele och physics i spelet.

Medlem
Skrivet av Zainter:
Skrivet av Kleptoman:

DayZ är ett riktigt skitspel

Finns många skit spel, Cod, bf4, elder scrolls osv osv osv.

Att Day z för dig är ett skitspel betyder inte att andra har samma uppfattning.

Framförallt är det ett spel i alpha-fas. Att döma ut ett spel i ett sådant stadie känns bara orimligt.

Medlem

schysst att dom lägger in playstation @ 7:03

Hur som helst gillar verkligen det som Dean visar, blir bara bättre och bättre

Medlem

Det tar allt sin tid mene kan nog tänka mig att det verkligen är "pain in the ass" att jobba med denna motorn! gött med liten devblog update på lunchen förresten!

k3m
Medlem
Skrivet av Zainter:
Skrivet av Kleptoman:

DayZ är ett riktigt skitspel

Finns många skit spel, Cod, bf4, elder scrolls osv osv osv.

Att Day z för dig är ett skitspel betyder inte att andra har samma uppfattning.

vi vet, elr åtminstone jag att det bara är hans uppfattning.

Medlem

Cyklar Kan se det framför mig. En ensam liten överlevande som flyr från en hord zombies på en rostig gammal cykel!

Ja, alltså, den överlevande sitter då på cykeln. Fast en cyklande hord zombies hade varit lite läskigt!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Cyklar Kan se det framför mig. En ensam liten överlevande som flyr från en hord zombies på en rostig gammal cykel!

Flyr *en zombie.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

DayZ är ett riktigt skitspel

Inte spelet som är skit utan många av spelarna som förstör upplevelsen genom att döda allt man ser...

Medlem

Ljussättningen känns så Counter Strike...speciellt på bilden med byn vid havet och med solnedgången i horisonten. På den bilden är det knappt några skuggor och det känns som huset är belysta från alla håll. Plus suddiga texturer i terrängen mm.

Nä jag väntar nog väldigt länge innan jag provar på det är spelet.

Medlem

Jag ville tycka om DayZ mer än jag gjorde. Nu har det gått lite drygt en månad sedan jag spelade. Jag inväntar en lite mer putsad version. Jag har överseende med väldigt mycket, men det som till slut gjorde att jag tog en paus, var combat systemet.
Någon som är aktiv i skrivande stund som kan rapportera om melee systemet faktiskt funkar? Tidigare så sprang man runt i en cirkel runt en zombie och klickade frenetiskt. Har de gjort något åt detta?

Medlem

Av ren nyfikenhet, hoppas att någon kan svara på detta. Jag gick från DayZ till Rust när jag till slut tröttnat på melee systemet i DayZ. Jag vill tycka om spelet mer än jag gör.

Min fråga. HUR kommer det sig att striderna i DayZ är så "stela" i jämförelse med Rust, som varit ute ungefär lika länge?
Beror detta på motorn?

Medlem
Skrivet av Tsin:

Av ren nyfikenhet, hoppas att någon kan svara på detta. Jag gick från DayZ till Rust när jag till slut tröttnat på melee systemet i DayZ. Jag vill tycka om spelet mer än jag gör.

Min fråga. HUR kommer det sig att striderna i DayZ är så "stela" i jämförelse med Rust, som varit ute ungefär lika länge?
Beror detta på motorn?

Korrekt, Dayz spelmotorn hadde inte ens stöd för melee från början. Var riktigt skoj att behöva ladda om yxan efter ett antal attacker i början :p.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

DayZ är ett riktigt skitspel

Lel. Söt.

Men ja, jag ser verkligen fram emot respawning loot. Det är nog #1 på min lista. Att hoppa in på en populerad server som är lootad redan är ju inte särskilt roligt. Och det förhindrar nog "server jumping" till en viss del också. Hoppas de fixar det snart!

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Men ja, jag ser verkligen fram emot respawning loot. Det är nog #1 på min lista. Att hoppa in på en populerad server som är lootad redan är ju inte särskilt roligt. Och det förhindrar nog "server jumping" till en viss del också. Hoppas de fixar det snart!

Verkligen. Tänk vad kul att äntligen kunna börja spela på high pop-servrar utan att allting redan är plundrat. Fett med loot* och fett med överlevare är det bästa av två världar!

*Minst en burk spagetti i varje by.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

DayZ är ett riktigt skitspel

Jag tycker din kommentar var skit, för det första är DayZ SA i ett rätt tidigt stadie så du an inte precis döma det ännu.

Och för det andra, nämn istället varför just du tycker det är ett skitspel.

Inaktiv
Skrivet av Tsin:

Jag ville tycka om DayZ mer än jag gjorde. Nu har det gått lite drygt en månad sedan jag spelade. Jag inväntar en lite mer putsad version. Jag har överseende med väldigt mycket, men det som till slut gjorde att jag tog en paus, var combat systemet.
Någon som är aktiv i skrivande stund som kan rapportera om melee systemet faktiskt funkar? Tidigare så sprang man runt i en cirkel runt en zombie och klickade frenetiskt. Har de gjort något åt detta?

Melee funkar fint nu i DayZ SA, jag har då inte upplevt några större problem. Fast jag har aldrig upplevt problem med det sen mitt köp

Medlem

Fan va kul! DayZ är det spelet jag ägnar mest tid åt just nu.

Jakten och matlagningen har jag varit nyfiken på länge. Känns gött att få laga sin egen mat

Sen det han nämnde om att man ska kunna öppna behållare såsom kylskåp etc är något jag verkligen har saknat i spelet.
För tillfället kan man hitta konserver på diverse otippade ställen

Ser fram mot nästa patch

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Tsin:

Jag ville tycka om DayZ mer än jag gjorde. Nu har det gått lite drygt en månad sedan jag spelade. Jag inväntar en lite mer putsad version. Jag har överseende med väldigt mycket, men det som till slut gjorde att jag tog en paus, var combat systemet.
Någon som är aktiv i skrivande stund som kan rapportera om melee systemet faktiskt funkar? Tidigare så sprang man runt i en cirkel runt en zombie och klickade frenetiskt. Har de gjort något åt detta?

Melee funkar fint nu i DayZ SA, jag har då inte upplevt några större problem. Fast jag har aldrig upplevt problem med det sen mitt köp

Melee funkar fortfarande kasst, om du inte har en yxa. Yxor fungerar. Allt annat är glitchigt som fan. Däremot gäller fortfarande gyllende zombie-killing-regeln. Strafea liiite åt vänster så vinner du. Gillar dock att man kan one-punch-knocka banditer unarmed.

DayZ är ett sånt spel som blir vad man gör det till. Det är ens inställning och ens egna värderingar som är skillnaden mellan ett taktiskt survival- horror game och CS Team Death match slaughterfest.

I frågan rörande banditer så är de dessa människor som gör spelet värt att spela. Zombies utgör knappast något hot så man behöver något lite lurigare att skjuta på.

Kul med lite nya features dock. Det är bara kul SÅ länge att tvångsmata folk med desinfektionsmedel


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Inaktiv
Skrivet av nostatement:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Tsin:

Jag ville tycka om DayZ mer än jag gjorde. Nu har det gått lite drygt en månad sedan jag spelade. Jag inväntar en lite mer putsad version. Jag har överseende med väldigt mycket, men det som till slut gjorde att jag tog en paus, var combat systemet.
Någon som är aktiv i skrivande stund som kan rapportera om melee systemet faktiskt funkar? Tidigare så sprang man runt i en cirkel runt en zombie och klickade frenetiskt. Har de gjort något åt detta?

Melee funkar fint nu i DayZ SA, jag har då inte upplevt några större problem. Fast jag har aldrig upplevt problem med det sen mitt köp

Melee funkar fortfarande kasst, om du inte har en yxa. Yxor fungerar. Allt annat är glitchigt som fan. Däremot gäller fortfarande gyllende zombie-killing-regeln. Strafea liiite åt vänster så vinner du. Gillar dock att man kan one-punch-knocka banditer unarmed.

DayZ är ett sånt spel som blir vad man gör det till. Det är ens inställning och ens egna värderingar som är skillnaden mellan ett taktiskt survival- horror game och CS Team Death match slaughterfest.

I frågan rörande banditer så är de dessa människor som gör spelet värt att spela. Zombies utgör knappast något hot så man behöver något lite lurigare att skjuta på.

Kul med lite nya features dock. Det är bara kul SÅ länge att tvångsmata folk med desinfektionsmedel

aldrig varit med om att melee har strulat, funkat felfritt för mig vad jag märkt i alla fall

Inaktiv
Skrivet av nudedude:

schysst att dom lägger in playstation @ 7:03

Hur som helst gillar verkligen det som Dean visar, blir bara bättre och bättre

Hahaha

Medlem
Skrivet av Zainter:
Skrivet av Kleptoman:

DayZ är ett riktigt skitspel

Finns många skit spel, Cod, bf4, elder scrolls osv osv osv.

Att Day z för dig är ett skitspel betyder inte att andra har samma uppfattning.

Sa han det eller? -.-

Inaktiv
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av Zainter:
Skrivet av Kleptoman:

DayZ är ett riktigt skitspel

Finns många skit spel, Cod, bf4, elder scrolls osv osv osv.

Att Day z för dig är ett skitspel betyder inte att andra har samma uppfattning.

Sa han det eller? -.-

Nä men han uttalade sig klantigt åt så det ser ut som att han syftar på att alla andra tycker det med.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

DayZ är ett riktigt skitspel

Cry me a river, CoD boy..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Kleptoman:

DayZ är ett riktigt skitspel

Cry me a river, CoD boy..

Intressant att du blandar in cod så fort någon säger dom ogillar ett spel, okej om han ogillar spelet men han förklarar inte varför vilket gör att hans kommentar är ytterst lönlös, och din kommentar likaså. Jag gillar cod med ska du vara häftig och kalla mig grejer också lilla gubben?

Det är som att säga att man inte gillar ett visst märke av bilar så blir man helst plötsligt kallad cykel fanboy och får ta åt sig en massa skitsnack för det.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Cyklar Kan se det framför mig. En ensam liten överlevande som flyr från en hord zombies på en rostig gammal cykel!

Ganska enkelt att se framför sig om du spelar modden.

1
Skriv svar