Konsolversionen av South Park censureras i Europa

Medlem

Köpt PC versionen redan på steam

Medlem

Deutschland über alles?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

alltså, jag tror inte det är så farligt. Klart man vill ha saker så som skaparna tänkt att det ska bli. Men i detta fall kommer ju Trey Parker och Matt Stone göra cencuren själv, kommer nog bli en rolig cencur under omständigheterna..

Medlem
Skrivet av MEG:

Där rök det spelet från min önskelista, tycker inte om censur.
Det är som att träffa en vacker kvinna som vill ha sex med en, men hon hoppar över själva akten PÅ GRUND AV CENSUR, snacka om besvikelse.

Det var ett märkligt sätt att se det på.

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av MEG:

Där rök det spelet från min önskelista, tycker inte om censur.
Det är som att träffa en vacker kvinna som vill ha sex med en, men hon hoppar över själva akten PÅ GRUND AV CENSUR, snacka om besvikelse.

Liknelse of the year.

Medlem
Skrivet av naess91:

Klart att e är tråkigt med censur men att hela spelet ska drabbas av det känns ganska löjligt

Det handlar ju lite om att markera sin ståndpunkt, censur är inte ok i ett demokratiskt land, det spelar ingen roll vad det är som censureras, med möjligt undantag på saker som är rent brottsliga såklart som t.ex. barnporr eller liknande, men det är ju knappast det som det handlar om här...

Skrivet av DAoG:
Skrivet av PcGamer:

Censurera ett South Park spel, smart drag Ubisoft.

Tror nog inte att Ubisoft har något med saken ett göra, bör då inte även PC-versionen vara censurerad?

Alla artiklar jag läst säger att det är ett beslut av "Ubisoft EMEA" och nämner inget annat. Varför något skulle vara lämpligt för USA men inte för europa har jag svårt att förstå. Jag vet att t.ex. Tyskland har väldigt speciella lagar när det gäller spel men deras spel modifieras ju normalt sätt ändå ändå genom dubbning så dom kan ju lika gärna få en egen censurerad version då också...

Medlem

Då blir det PC versionen da


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Kan inte länder som e för sån jävla censur tvinga spelarna att ladda ner en jävla patch!!!! Säkert tyskarnas fel å tänker man på en tysk så de första som kommer de upp hårdporr med läder och dvs tillhyggen från en skräckfilm.
Eller så e de britternas fel för dom har så tråkig matkultur!

Aaaaaaaaaaaaaargh!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Varför censurera bara konsolversionerna? Om det är så hemskt att det måste plockas bort ur spelet borde det inte plockas bort ur PC-versionen också?

Men vi som spelar på PC har ju alltid varit lite bättre, lite mognare och lite snyggare än alla ni andra.

Skriver du så enbart för att du ska må bättre? Tror nästan alla äger en PC. Skulle även säga dom flesta är idioter.

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av naess91:

Klart att e är tråkigt med censur men att hela spelet ska drabbas av det känns ganska löjligt

Det handlar ju lite om att markera sin ståndpunkt, censur är inte ok i ett demokratiskt land, det spelar ingen roll vad det är som censureras, med möjligt undantag på saker som är rent brottsliga såklart som t.ex. barnporr eller liknande, men det är ju knappast det som det handlar om här...

Finns en hel del olika lagar kring sodomi i alla länder i världen. Skulle inte bli förvånad om minispel om grejer i analen är hemskare än många saker som är olagligt i sverige.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Spelet verkar lovande i alla fall, sett lite när folk spelat det. (ja jag har sett folk spela det) pewdie har bland annat visat lite av det på sin youtube kanal och jag ser då inget negativt med spelet.

Har funderingar att skaffa det vid ett senare tillfälle efter det släpps

Medlem

Förövrigt så drar artikelförfattaren en google translate från någon annan nyhetssida.

Det är inte "i europa" utan Ubisoft EMEA vilket är Europe, Middle East och Africa.

Inte första gången man ser en artikelförfattade slackar med sina artiklar.

Medlem
Skrivet av MEG:

Det är som att träffa en vacker kvinna som vill ha sex med en, men hon hoppar över själva akten PÅ GRUND AV CENSUR, snacka om besvikelse.

Jag håller helt med dig i sak (åt helvete med censur), men jag hängde inte helt med på din liknelse där...

...är du säker på att kvinnan i fråga verkligen vill ha sex med dig om hon trycker "skip" när du flåsande börjar ta av dig paltorna?

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Bennii:

Varför censurera bara konsolversionerna? Om det är så hemskt att det måste plockas bort ur spelet borde det inte plockas bort ur PC-versionen också?

Men vi som spelar på PC har ju alltid varit lite bättre, lite mognare och lite snyggare än alla ni andra.

Skriver du så enbart för att du ska må bättre? Tror nästan alla äger en PC. Skulle även säga dom flesta är idioter.

Ja, det var för att jag skulle må bättre. Eller så var det ironi... Pick one.

Medlem

Intressant detta.
Nu är det ju inte rockstar men det är helt OK att tortera en person med diverse verktyg som i gtav men abort i southpark inte OK.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tur att jag beställde till PC Synd om de som lirar på konsoll dock :/

Medlem

Tack kontinentaleuropa.

Medlem

Usch och fy för censur...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Bennii:

Varför censurera bara konsolversionerna? Om det är så hemskt att det måste plockas bort ur spelet borde det inte plockas bort ur PC-versionen också?

Men vi som spelar på PC har ju alltid varit lite bättre, lite mognare och lite snyggare än alla ni andra.

Skriver du så enbart för att du ska må bättre? Tror nästan alla äger en PC. Skulle även säga dom flesta är idioter.

Ja, det var för att jag skulle må bättre. Eller så var det ironi... Pick one.

inte ironi, sarkasm heter det!


signatur

God is dead

k3m
Medlem
Skrivet av naess91:

Folk som ska skippa att köpa spelet för att de har tagit bort några sekvenser från spelet ? Ganska töntigt enligt mig... Men det är ju eran förlust Klart att e är tråkigt med censur men att hela spelet ska drabbas av det känns ganska löjligt

Inte bara f.d. konsumenternas förlust, utan allas! Konsumenter missar det censurerade (de får inte hela verket), utgivarens o utvecklarnas inkomst blir mindre.

k3m
Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Bennii:

Varför censurera bara konsolversionerna? Om det är så hemskt att det måste plockas bort ur spelet borde det inte plockas bort ur PC-versionen också?

Men vi som spelar på PC har ju alltid varit lite bättre, lite mognare och lite snyggare än alla ni andra.

Skriver du så enbart för att du ska må bättre? Tror nästan alla äger en PC. Skulle även säga dom flesta är idioter.

Ja, det var för att jag skulle må bättre. Eller så var det ironi... Pick one.

inte ironi, sarkasm heter det!

Ironi!

Medlem

AH MEN VAFAN! Kan folk sluta vara så finkänsliga! Vem köper ett Southpark spel om man är rädd för lite kiss- och bajshumor?

De har dock inga problem med att man skär ihjäl diverse folk höger och vänster? Men saker i röven OH FUCKING GOD NO!

Medlem

Jag hatar verkligen censur. Ett stort nej tack till överförmynderi.

Jag kan själv bestämma vad jag bör se/spela/uppleva.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tack fanatiska kristna som styr USA och Ubisoft som är för fefa för att våga släppa en ordentlig konsolversion. Ni som pratar om Tyskland är helt fel ute, de censurerar våld/mord/blod/tortyr, men inget gällande sex eller anala upplevelser, och usa gör tvärt om...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hahaha klockrent. Känner samma. South Park med censur måste vara som samlag utan att komma.

Medlem
Skrivet av Cane:

Skulle också vilja ha ordentlig bekräftelse på att PC versionen inte är censurerad annars vägrar jag köpa spelet

https://twitter.com/Ubisoft/status/438360936559411200

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Bennii:

Ja, det var för att jag skulle må bättre. Eller så var det ironi... Pick one.

inte ironi, sarkasm heter det!

I NE står om sarkasm: "Yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik". Enligt den definitionen kan du inte vara sarkastisk utan att använda ironi.

På Wiktionary står om ironi: "det att uttrycka en sak, fast (uppenbart) mena en annan". Det är vad jag gjorde och alltså använde jag mig av ironi när jag var sarkastisk.

Då var det problemet löst och vi kan gå vidare med dagens agenda.

Medlem

Låter som att vi får samma eller liknande version som Australien... Ubisoft pissar på oss spelare igen...
http://www.ign.com/articles/2013/12/18/south-park-the-stick-o...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

buu för censuren!

123
Skriv svar