ESO installerar två gånger??

Medlem
ESO installerar två gånger??

Hej, jag upptäckte en sak ikväll när jag kollade igenom min spelmapp på hårddisken. Tydligen så installeras Elder Scrolls Online betan i två olika mappar för mig och därför tar spelet runt 60gb vilket känns onödigt.

När jag kör igång spelets klient så installerar den spelet i en ny mapp som heter "The Elder Scrolls Online EU". Tar jag bort någon av dessa mappar så laddas spelet ner igen nästa gång jag kör igång klienten. Är det här normalt eller har jag råkat ut för någon konstig inställning?
Jag sitter på en 500gb hårddisk och sparar gärna de extra 30gb som spelet normalt ligger på.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ligger båda versionerna under Zenimax Online - mappen? Min installation ligger "bara" på 29,4GB.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Ligger båda versionerna under Zenimax Online - mappen? Min installation ligger "bara" på 29,4GB.

Jag installerade spelet ill min spelmapp, så jag har inte ens en Zenimax Online mapp :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag hittade äntligen svaret på min fråga. Det visar sig att klienten installerade EU eftersom jag ställde in regionen på Europa och betan enbart spelas på den amerikanska servern.

Det förklarar också varför en del eu spelare har klagat på att striderna känns lite smålaggiga ibland


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ha, skulle precis fråga om du ändrat region i klienten! Jaja, men då löste det sig.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Installerades två ggr för mig med, en EU och en BETA

Såg ut som om den andra regioninstallationen började laddas ned när jag ändrade region i inställningarna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Installerades två ggr för mig med, en EU och en BETA

Såg ut som om den andra regioninstallationen började laddas ned när jag ändrade region i inställningarna.

Förhoppningsvis så fixas det här automatiskt när spelet släpps^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Min lösning på detta eftersom jag redan installerat US Klienten var att kopiera Data innehållet i den mappen och klistra in i Eu klient mappen!

Kanske lite luddig förklaring men jag tror ni förstår vad jag menar ^^

Medlem
Skrivet av Digu21:

Min lösning på detta eftersom jag redan installerat US Klienten var att kopiera Data innehållet i den mappen och klistra in i Eu klient mappen!

Kanske lite luddig förklaring men jag tror ni förstår vad jag menar ^^

Kopiera innehållet i USA-katalogen från USA-katalogen till EU-katalogen. Jo, men vad är det för skillnad på dom? Varför har vi två över huvud taget?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Digu21:

Min lösning på detta eftersom jag redan installerat US Klienten var att kopiera Data innehållet i den mappen och klistra in i Eu klient mappen!

Kanske lite luddig förklaring men jag tror ni förstår vad jag menar ^^

Kopiera innehållet i USA-katalogen från USA-katalogen till EU-katalogen. Jo, men vad är det för skillnad på dom? Varför har vi två över huvud taget?

Kan inte svara på det faktiskt, men tror det har med lathet att göra, tror inte de har jobbat så mkt på regionala system med launcher ännu bara. Det är inte prio just nu i betan, men det är irriterande särskilt efter en 20gb nedladdning!

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag hittade äntligen svaret på min fråga. Det visar sig att klienten installerade EU eftersom jag ställde in regionen på Europa och betan enbart spelas på den amerikanska servern.

Det förklarar också varför en del eu spelare har klagat på att striderna känns lite smålaggiga ibland

Tur att jag hittade tråden, höll precis på att tanka ner EU versionen och inte patcha US som jag trodde att jag gjorde genom att bara starta launchern

Medlem

Det här hittade jag om detta på det officiella forumet:

"I changed my region to Europe and had to install a new version of the game. Do I have to install the game again in order to play in this beta?

Updated 02/25/2014 02:04 PM Published 02/24/2014 11:50 AM

If players downloaded the European version of the beta client by accident, they can still take part in the current beta. The steps are listed below.

Windows users:
1.Click "Settings" in the top right of the launcher.
2.Change the region to "United States" and click "Apply."
3.Exit the launcher and locate the client's install folder (most often C:\Program Files (x86)\Zenimax Online).
4.Rename the folder "The Elder Scrolls Online (EU)" to "The Elder Scrolls Online."
5.Open the launcher and ensure your region is still set to "United States" and that you can access the North American server.

Mac users:
1.Click "Settings" in the top right of the launcher.
2.Change the region to "United States" and click "Apply."
3.Exit the launcher and locate the client's install folder (Navigate to "Finder", then click "Application" and finally "Zenimax Online").
4.Rename the folder "The Elder Scrolls Online EU" to "The Elder Scrolls Online."
5.Open the launcher and ensure your region is still set to "United States" and that you can access the North American server.

Players should contact customer service if they have any further issues downloading the client or connecting to the beta server. "

Personligen tog jag aldrig bort den första mappen så det verkar gå bra att bara växla mellan regionerna.


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Så, det är alltså ingen skillnad... förutom att katalogerna som det ligger i heter annorlunda....

Är väl ingen dundermiss, men lite segt för dom (bland annat mig) som har laddat ned filerna en gång till...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Du kommer behöva EU clienten inom snar framtid i vilket fall


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Fast enligt det du skrev så använder man ju de filer man laddat ned för "EU-klienten" även för USA BETA då man bara byter namn på katalogen som klienten ligger i.

Frågan är då om det verkligen är två olika eller om man laddat ned USA BETA när man valt EU fast de har hamnat i en egen EU-katalog.

Om det sedan kommer en "riktig" EU-klient som man inte kan använda för att spela i USA så måste man i så fall ladda ned en ny.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag fick också 2 nedladdningar.. jag hade inte ändrat nått. Tog i alla fall bort allt i hop och startade om nerladdningen och såg till att det var US i region på klienten. Laddar ändå hellre en ny till EU versionen sen när det är dags för det:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

1
Skriv svar