Persona 5 kommer till landet i väst

Robot
Medlem
Persona 5 kommer till landet i väst

Borde tilläggas att Persona 4: Dancing all Night, Persona Q: Shadow of The Labyrinth och Persona 4 The Ultimax Ultra Suplex hold även har blivit bekräftade för USA!

Jag är grymt glad att alla kommer till väst! Instabuy på hela paketet!

Medlem

Hoppas att valet att välja eng dub/sub finns med


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

k3m
Medlem

Shin megami tensei persona 4 är ett mediokert spel. Inte alls så bra som många säger.

*******SPOILER*******

i slutet så misstänkte jag att den oundvikligt sista bossen inte är den sista bossen, vilket visade sig också vara fallet. Men spelet gör allt för att dölja det o därför missade jag den riktigt sista bossen. Men det går längre än så. Det finns ytterligare en boss. Så trögt att dölja såna saker i ett spel. Iaf, ist för ett tillfredsställande slut, så fick jag nöja mig med ett skitslut. Sedan fanns ju andra design beslut som oxå var riktigt korkade.

*******SPOILER********

Medlem
Skrivet av k3m:

Shin megami tensei persona 4 är ett mediokert spel. Inte alls så bra som många säger.

*******SPOILER*******

i slutet så misstänkte jag att den oundvikligt sista bossen inte är den sista bossen, vilket visade sig också vara fallet. Men spelet gör allt för att dölja det o därför missade jag den riktigt sista bossen. Men det går längre än så. Det finns ytterligare en boss. Så trögt att dölja såna saker i ett spel. Iaf, ist för ett tillfredsställande slut, så fick jag nöja mig med ett skitslut. Sedan fanns ju andra design beslut som oxå var riktigt korkade.

*******SPOILER********

Korkade designbeslut är väl en sak, men jag tyckte det var på tok för uppenbart hur en skulle nå the True Ending, då Dojima klart och tydligt uppmanar en till att prata med alla personer som man träffat under spelets gång (dvs alla med maxad social link) innan man drar hem, och gör man det så får man automatiskt breadcrumbs till den riktiga slutdungeonen. Tyckte det var skitsvårt att missa, faktiskt.

Medlem
Skrivet av k3m:

Sedan fanns ju andra design beslut som oxå var riktigt korkade.

Vilka designbeslut menar du? Är intresserad av att höra vad du inte tyckte om!

k3m
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av k3m:

Shin megami tensei persona 4 är ett mediokert spel. Inte alls så bra som många säger.

*******SPOILER*******

i slutet så misstänkte jag att den oundvikligt sista bossen inte är den sista bossen, vilket visade sig också vara fallet. Men spelet gör allt för att dölja det o därför missade jag den riktigt sista bossen. Men det går längre än så. Det finns ytterligare en boss. Så trögt att dölja såna saker i ett spel. Iaf, ist för ett tillfredsställande slut, så fick jag nöja mig med ett skitslut. Sedan fanns ju andra design beslut som oxå var riktigt korkade.

*******SPOILER********

Korkade designbeslut är väl en sak, men jag tyckte det var på tok för uppenbart hur en skulle nå the True Ending, då Dojima klart och tydligt uppmanar en till att prata med alla personer som man träffat under spelets gång (dvs alla med maxad social link) innan man drar hem, och gör man det så får man automatiskt breadcrumbs till den riktiga slutdungeonen. Tyckte det var skitsvårt att missa, faktiskt.

Hmm! Konstigt att jag missade det, då jag misstänkte att det inte var sista bossen. I addition så brukar jag följa historien. Nå, jag står fast att det var ett dåligt design beslut.

k3m
Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av k3m:

Sedan fanns ju andra design beslut som oxå var riktigt korkade.

Vilka designbeslut menar du? Är intresserad av att höra vad du inte tyckte om!

Utöver slutet, så fick man väldigt lite utrymme att styra. Med tanke på att man skulle lösa en serie mord. Sedan så var spelet för långt. Det fanns inte nog mycket nytt under den långa resan. Sen Yosuke, alltså wow! Vilken dryg person. Det här är saker som kommer upp direkt.

Inaktiv

Att döma av trailer och utan att ha någon aning om vad det är; omvänt hela havet stormar?

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av k3m:

Sedan fanns ju andra design beslut som oxå var riktigt korkade.

Vilka designbeslut menar du? Är intresserad av att höra vad du inte tyckte om!

Utöver slutet, så fick man väldigt lite utrymme att styra. Med tanke på att man skulle lösa en serie mord. Sedan så var spelet för långt. Det fanns inte nog mycket nytt under den långa resan. Sen Yosuke, alltså wow! Vilken dryg person. Det här är saker som kommer upp direkt.

Well, det är JRPG i ett nötskal. En mer karaktärscentrerad story med nästan ingen fokus på exploration. Visst finns det JRPGn som inte följer den formulan. Men vill du ha mer fria tyglar är det bättre att välja ett västerländskt RPG.

Angående Yosuke så är han knappast min favoritkaraktär, men jag tycker om honom. Men ingen karaktär slår Kanji. Älskar hans utveckling!

Skrivet av grollo_92:

Att döma av trailer och utan att ha någon aning om vad det är; omvänt hela havet stormar?

Är du intresserad av serien så föreslår jag att du plockar upp Persona 3 på PSN till din PS3. Det kostar 90 kr om jag kommer ihåg rätt. Lätt ett av mina favoritspel någonsin. Har du en någorlunda kraftig dator eller PS2 kan du ju dock köpa Persona 4 och spela det på emulator eller konsol. Är du ett fan av RPGn med stark karaktärutveckling så kommer du antagligen älska Persona 3 och 4. För mig personligen så kändes det sorgligt att klara av båda spelen eftersom man blir så fäst vid karaktärerna. Du behöver inte spela de föregående spelen i serien för att förstå dig på 3 eller 4.

Vill du inte sitta med ett JRPG så rekommenderar jag dock Persona 4 The Animation som är på 26 avsnitt och går igenom hela huvudstoryn i det fjärde spelet.

Kort sagt: Jag rekommenderar dessa spel starkt.

Medlem
Skrivet av Arizato:

För mig personligen så kändes det sorgligt att klara av båda spelen eftersom man blir så fäst vid karaktärerna. Du behöver inte spela de föregående spelen i serien för att förstå dig på 3 eller 4.

Kort sagt: Jag rekommenderar dessa spel starkt.

Oh god ja, detta! Jag blir så jävla ångestladdad bara av att se bilder av protagonisten eller SEES-teamet från trean, just på grund av slutet. Herrejävlar vad gripande det spelet var. Något som annars är imponerande är att de i både trean och fyran (och ettan och tvåan för den delen) haft silent protagonists men ändå lyckats göra P3 hjälten och P4 hjälten fruktansvärt annorlunda i sina personligheter. Såg P4-animen direkt efter jag spelade fyran, och den gjorde verkligen alla klockrena scener tusen gånger roligare, exempelvis under festivalen med group-dating, samt i badhuset där "stand your ground" var ett alternativ. <3

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Arizato:

För mig personligen så kändes det sorgligt att klara av båda spelen eftersom man blir så fäst vid karaktärerna. Du behöver inte spela de föregående spelen i serien för att förstå dig på 3 eller 4.

Kort sagt: Jag rekommenderar dessa spel starkt.

Oh god ja, detta! Jag blir så jävla ångestladdad bara av att se bilder av protagonisten eller SEES-teamet från trean, just på grund av slutet. Herrejävlar vad gripande det spelet var. Något som annars är imponerande är att de i både trean och fyran (och ettan och tvåan för den delen) haft silent protagonists men ändå lyckats göra P3 hjälten och P4 hjälten fruktansvärt annorlunda i sina personligheter. Såg P4-animen direkt efter jag spelade fyran, och den gjorde verkligen alla klockrena scener tusen gånger roligare, exempelvis under festivalen med group-dating, samt i badhuset där "stand your ground" var ett alternativ. &lt;3

Jepp, exakt de där ögonblicken som gör Persona serien såpass charmig. Karaktärerna är övertygande nog att kännas som riktiga människor, vilket man inte kan säga om många JRPG serier (även om jag gillar genren otroligt mycket!).

Jag föredrar dock Persona 3 framför fyran just på grund av den mörka storyn och karaktärerna. Det kanske inte är så mycket compelling story under första halvan. Men jäklar vad det händer grejer under andra halvan. Junpeis karaktärsutveckling är underbar och blir bara bättre i The Answer från Persona 3 FES. Kan inte vänta tills första Persona 3 filmen kommer ut på DVD och Blu-Ray i Maj i japan. Det blir att införskaffa den direkt och se!

k3m
Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av k3m:

Sedan fanns ju andra design beslut som oxå var riktigt korkade.

Vilka designbeslut menar du? Är intresserad av att höra vad du inte tyckte om!

Utöver slutet, så fick man väldigt lite utrymme att styra. Med tanke på att man skulle lösa en serie mord. Sedan så var spelet för långt. Det fanns inte nog mycket nytt under den långa resan. Sen Yosuke, alltså wow! Vilken dryg person. Det här är saker som kommer upp direkt.

Well, det är JRPG i ett nötskal. En mer karaktärscentrerad story med nästan ingen fokus på exploration. Visst finns det JRPGn som inte följer den formulan. Men vill du ha mer fria tyglar är det bättre att välja ett västerländskt RPG.

Angående Yosuke så är han knappast min favoritkaraktär, men jag tycker om honom. Men ingen karaktär slår Kanji. Älskar hans utveckling!

Skrivet av grollo_92:

Att döma av trailer och utan att ha någon aning om vad det är; omvänt hela havet stormar?

Är du intresserad av serien så föreslår jag att du plockar upp Persona 3 på PSN till din PS3. Det kostar 90 kr om jag kommer ihåg rätt. Lätt ett av mina favoritspel någonsin. Har du en någorlunda kraftig dator eller PS2 kan du ju dock köpa Persona 4 och spela det på emulator eller konsol. Är du ett fan av RPGn med stark karaktärutveckling så kommer du antagligen älska Persona 3 och 4. För mig personligen så kändes det sorgligt att klara av båda spelen eftersom man blir så fäst vid karaktärerna. Du behöver inte spela de föregående spelen i serien för att förstå dig på 3 eller 4.

Vill du inte sitta med ett JRPG så rekommenderar jag dock Persona 4 The Animation som är på 26 avsnitt och går igenom hela huvudstoryn i det fjärde spelet.

Kort sagt: Jag rekommenderar dessa spel starkt.

Kanji är grym

Sedan så vill jag även påpeka att Persona är bättre än final fantasy. Trots mitt mediokra betyg till smtp4. Alltså smtp4, ett måste för alla jrpg fans där ute.

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Arizato:

För mig personligen så kändes det sorgligt att klara av båda spelen eftersom man blir så fäst vid karaktärerna. Du behöver inte spela de föregående spelen i serien för att förstå dig på 3 eller 4.

Kort sagt: Jag rekommenderar dessa spel starkt.

Oh god ja, detta! Jag blir så jävla ångestladdad bara av att se bilder av protagonisten eller SEES-teamet från trean, just på grund av slutet. Herrejävlar vad gripande det spelet var. Något som annars är imponerande är att de i både trean och fyran (och ettan och tvåan för den delen) haft silent protagonists men ändå lyckats göra P3 hjälten och P4 hjälten fruktansvärt annorlunda i sina personligheter. Såg P4-animen direkt efter jag spelade fyran, och den gjorde verkligen alla klockrena scener tusen gånger roligare, exempelvis under festivalen med group-dating, samt i badhuset där "stand your ground" var ett alternativ. &amp;lt;3

Jepp, exakt de där ögonblicken som gör Persona serien såpass charmig. Karaktärerna är övertygande nog att kännas som riktiga människor, vilket man inte kan säga om många JRPG serier (även om jag gillar genren otroligt mycket!).

Jag föredrar dock Persona 3 framför fyran just på grund av den mörka storyn och karaktärerna. Det kanske inte är så mycket compelling story under första halvan. Men jäklar vad det händer grejer under andra halvan. Junpeis karaktärsutveckling är underbar och blir bara bättre i The Answer från Persona 3 FES. Kan inte vänta tills första Persona 3 filmen kommer ut på DVD och Blu-Ray i Maj i japan. Det blir att införskaffa den direkt och se!

Jag lutar faktiskt åt att jag gillade fyran mer än trean, på grund av att jag älskade -alla- karaktärer i fyran medan det fanns en del i trean som jag inte alls uppskattade (exempelvis Kenji och Nozumi ), men båda spelen har vissa social links som är helt obeskrivliga. Death, Hanged Man, och Sun, var helt obeskrivligt bra i trean, och följer med mig än idag. Sen i Fyran, så fanns där även där Death, (Fortune), Justice (!!!!!!!!!), Emperor (<3), Devil, och så vidare. Nanako är nog det bästa som har hänt SMT-serien någonsin.

I övrigt rekommenderar jag alla som spelat och tyckt om Persona-serien att överväga riktiga Shin Megami Tensei-serien. De har helt klart ett annat upplägg, men fy satan vad bra hela franchisen är. SMT 3: Nocturne är förrutom Persona-serien, ett av mina favoritspel of all time det med.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Arizato:

För mig personligen så kändes det sorgligt att klara av båda spelen eftersom man blir så fäst vid karaktärerna. Du behöver inte spela de föregående spelen i serien för att förstå dig på 3 eller 4.

Kort sagt: Jag rekommenderar dessa spel starkt.

Oh god ja, detta! Jag blir så jävla ångestladdad bara av att se bilder av protagonisten eller SEES-teamet från trean, just på grund av slutet. Herrejävlar vad gripande det spelet var. Något som annars är imponerande är att de i både trean och fyran (och ettan och tvåan för den delen) haft silent protagonists men ändå lyckats göra P3 hjälten och P4 hjälten fruktansvärt annorlunda i sina personligheter. Såg P4-animen direkt efter jag spelade fyran, och den gjorde verkligen alla klockrena scener tusen gånger roligare, exempelvis under festivalen med group-dating, samt i badhuset där "stand your ground" var ett alternativ. &amp;amp;lt;3

Jepp, exakt de där ögonblicken som gör Persona serien såpass charmig. Karaktärerna är övertygande nog att kännas som riktiga människor, vilket man inte kan säga om många JRPG serier (även om jag gillar genren otroligt mycket!).

Jag föredrar dock Persona 3 framför fyran just på grund av den mörka storyn och karaktärerna. Det kanske inte är så mycket compelling story under första halvan. Men jäklar vad det händer grejer under andra halvan. Junpeis karaktärsutveckling är underbar och blir bara bättre i The Answer från Persona 3 FES. Kan inte vänta tills första Persona 3 filmen kommer ut på DVD och Blu-Ray i Maj i japan. Det blir att införskaffa den direkt och se!

Jag lutar faktiskt åt att jag gillade fyran mer än trean, på grund av att jag älskade -alla- karaktärer i fyran medan det fanns en del i trean som jag inte alls uppskattade (exempelvis Kenji och Nozumi ), men båda spelen har vissa social links som är helt obeskrivliga. Death, Hanged Man, och Sun, var helt obeskrivligt bra i trean, och följer med mig än idag. Sen i Fyran, så fanns där även där Death, (Fortune), Justice (!!!!!!!!!), Emperor (&lt;3), Devil, och så vidare. Nanako är nog det bästa som har hänt SMT-serien någonsin.

I övrigt rekommenderar jag alla som spelat och tyckt om Persona-serien att överväga riktiga Shin Megami Tensei-serien. De har helt klart ett annat upplägg, men fy satan vad bra hela franchisen är. SMT 3: Nocturne är förrutom Persona-serien, ett av mina favoritspel of all time det med.

Nanako är adorable! Hennes social link var nog den jag såg fram mest emot i orginalversionen av P4. Annars var jag helt besatt av Maries social link i The Golden. Ogillade också Kenji otroligt mycket, men har du spelat Persona 3 Portable? Saori eller Hermit som hon var i Female route hade ett jäkligt bra slut. Om än ganska sorgligt.

Håller med dig om att man borde spela testa mainserien, ja! Började samla på serien för lite mer än ett år sedan nu och har därmed skaffat de två original SMT spelen till Super Famicom/SNES, samt även Megami Tensei 1 och 2 som är baserade på boken som startade allt. Var väldigt svårt att hitta i det gamla spelen och det fanns även buggar i översättningspatcharna som gjorde vissa saker nästan omöjliga att klara, men de är grymt underbara spel även om de inte har åldrats så bra. Gillar man inte hardcore JRPG med mycket Dungeoncrawling är det bäst att börja vid SMT III!

Och vart är Shin Megami Tensei IV, Nintendo/ATLUS? Säg inte att spelet ska komma hit för att sedan hålla tyst om det. Evil...

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Arizato:

För mig personligen så kändes det sorgligt att klara av båda spelen eftersom man blir så fäst vid karaktärerna. Du behöver inte spela de föregående spelen i serien för att förstå dig på 3 eller 4.

Kort sagt: Jag rekommenderar dessa spel starkt.

Oh god ja, detta! Jag blir så jävla ångestladdad bara av att se bilder av protagonisten eller SEES-teamet från trean, just på grund av slutet. Herrejävlar vad gripande det spelet var. Något som annars är imponerande är att de i både trean och fyran (och ettan och tvåan för den delen) haft silent protagonists men ändå lyckats göra P3 hjälten och P4 hjälten fruktansvärt annorlunda i sina personligheter. Såg P4-animen direkt efter jag spelade fyran, och den gjorde verkligen alla klockrena scener tusen gånger roligare, exempelvis under festivalen med group-dating, samt i badhuset där "stand your ground" var ett alternativ. &amp;amp;amp;lt;3

Jepp, exakt de där ögonblicken som gör Persona serien såpass charmig. Karaktärerna är övertygande nog att kännas som riktiga människor, vilket man inte kan säga om många JRPG serier (även om jag gillar genren otroligt mycket!).

Jag föredrar dock Persona 3 framför fyran just på grund av den mörka storyn och karaktärerna. Det kanske inte är så mycket compelling story under första halvan. Men jäklar vad det händer grejer under andra halvan. Junpeis karaktärsutveckling är underbar och blir bara bättre i The Answer från Persona 3 FES. Kan inte vänta tills första Persona 3 filmen kommer ut på DVD och Blu-Ray i Maj i japan. Det blir att införskaffa den direkt och se!

Jag lutar faktiskt åt att jag gillade fyran mer än trean, på grund av att jag älskade -alla- karaktärer i fyran medan det fanns en del i trean som jag inte alls uppskattade (exempelvis Kenji och Nozumi ), men båda spelen har vissa social links som är helt obeskrivliga. Death, Hanged Man, och Sun, var helt obeskrivligt bra i trean, och följer med mig än idag. Sen i Fyran, så fanns där även där Death, (Fortune), Justice (!!!!!!!!!), Emperor (&amp;lt;3), Devil, och så vidare. Nanako är nog det bästa som har hänt SMT-serien någonsin.

I övrigt rekommenderar jag alla som spelat och tyckt om Persona-serien att överväga riktiga Shin Megami Tensei-serien. De har helt klart ett annat upplägg, men fy satan vad bra hela franchisen är. SMT 3: Nocturne är förrutom Persona-serien, ett av mina favoritspel of all time det med.

Nanako är adorable! Hennes social link var nog den jag såg fram mest emot i orginalversionen av P4. Annars var jag helt besatt av Maries social link i The Golden. Ogillade också Kenji otroligt mycket, men har du spelat Persona 3 Portable? Saori eller Hermit som hon var i Female route hade ett jäkligt bra slut. Om än ganska sorgligt.

Håller med dig om att man borde spela testa mainserien, ja! Började samla på serien för lite mer än ett år sedan nu och har därmed skaffat de två original SMT spelen till Super Famicom/SNES, samt även Megami Tensei 1 och 2 som är baserade på boken som startade allt. Var väldigt svårt att hitta i det gamla spelen och det fanns även buggar i översättningspatcharna som gjorde vissa saker nästan omöjliga att klara, men de är grymt underbara spel även om de inte har åldrats så bra. Gillar man inte hardcore JRPG med mycket Dungeoncrawling är det bäst att börja vid SMT III!

Och vart är Shin Megami Tensei IV, Nintendo/ATLUS? Säg inte att spelet ska komma hit för att sedan hålla tyst om det. Evil...

Den enda handheld jag har är tyvärr en Nintendo DS
Har inte heller spelat de första två SMT, eftersom den enda maskinen de släppts till som jag har tillgång till är Gameboy, men det släpptes aldrig översatt.

SMT: Strange Journey till DS är också vidrigt bra dungeon crawler, djupt imponerad.

SMT 4 är släppt! Det släpptes till Nintendo 3DS, varav jag tror 5an också kommer till. Även Persona Q är släppt till 3DS. Är löjligt besviken på hela handheld fokuset de fått, men tur är att Persona 5 kommer till Ps3 åtminstone!
EDIT: SMT 4 har tydligen inte släppts i Europa än, vilket är lite keffat, då det släppts i USA och Japan för snart ett år sedan :/

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Arizato:

För mig personligen så kändes det sorgligt att klara av båda spelen eftersom man blir så fäst vid karaktärerna. Du behöver inte spela de föregående spelen i serien för att förstå dig på 3 eller 4.

Kort sagt: Jag rekommenderar dessa spel starkt.

Oh god ja, detta! Jag blir så jävla ångestladdad bara av att se bilder av protagonisten eller SEES-teamet från trean, just på grund av slutet. Herrejävlar vad gripande det spelet var. Något som annars är imponerande är att de i både trean och fyran (och ettan och tvåan för den delen) haft silent protagonists men ändå lyckats göra P3 hjälten och P4 hjälten fruktansvärt annorlunda i sina personligheter. Såg P4-animen direkt efter jag spelade fyran, och den gjorde verkligen alla klockrena scener tusen gånger roligare, exempelvis under festivalen med group-dating, samt i badhuset där "stand your ground" var ett alternativ. &amp;amp;amp;lt;3

Jepp, exakt de där ögonblicken som gör Persona serien såpass charmig. Karaktärerna är övertygande nog att kännas som riktiga människor, vilket man inte kan säga om många JRPG serier (även om jag gillar genren otroligt mycket!).

Jag föredrar dock Persona 3 framför fyran just på grund av den mörka storyn och karaktärerna. Det kanske inte är så mycket compelling story under första halvan. Men jäklar vad det händer grejer under andra halvan. Junpeis karaktärsutveckling är underbar och blir bara bättre i The Answer från Persona 3 FES. Kan inte vänta tills första Persona 3 filmen kommer ut på DVD och Blu-Ray i Maj i japan. Det blir att införskaffa den direkt och se!

Jag lutar faktiskt åt att jag gillade fyran mer än trean, på grund av att jag älskade -alla- karaktärer i fyran medan det fanns en del i trean som jag inte alls uppskattade (exempelvis Kenji och Nozumi ), men båda spelen har vissa social links som är helt obeskrivliga. Death, Hanged Man, och Sun, var helt obeskrivligt bra i trean, och följer med mig än idag. Sen i Fyran, så fanns där även där Death, (Fortune), Justice (!!!!!!!!!), Emperor (&amp;lt;3), Devil, och så vidare. Nanako är nog det bästa som har hänt SMT-serien någonsin.

I övrigt rekommenderar jag alla som spelat och tyckt om Persona-serien att överväga riktiga Shin Megami Tensei-serien. De har helt klart ett annat upplägg, men fy satan vad bra hela franchisen är. SMT 3: Nocturne är förrutom Persona-serien, ett av mina favoritspel of all time det med.

Nanako är adorable! Hennes social link var nog den jag såg fram mest emot i orginalversionen av P4. Annars var jag helt besatt av Maries social link i The Golden. Ogillade också Kenji otroligt mycket, men har du spelat Persona 3 Portable? Saori eller Hermit som hon var i Female route hade ett jäkligt bra slut. Om än ganska sorgligt.

Håller med dig om att man borde spela testa mainserien, ja! Började samla på serien för lite mer än ett år sedan nu och har därmed skaffat de två original SMT spelen till Super Famicom/SNES, samt även Megami Tensei 1 och 2 som är baserade på boken som startade allt. Var väldigt svårt att hitta i det gamla spelen och det fanns även buggar i översättningspatcharna som gjorde vissa saker nästan omöjliga att klara, men de är grymt underbara spel även om de inte har åldrats så bra. Gillar man inte hardcore JRPG med mycket Dungeoncrawling är det bäst att börja vid SMT III!

Och vart är Shin Megami Tensei IV, Nintendo/ATLUS? Säg inte att spelet ska komma hit för att sedan hålla tyst om det. Evil...

Den enda handheld jag har är tyvärr en Nintendo DS
Har inte heller spelat de första två SMT, eftersom den enda maskinen de släppts till som jag har tillgång till är Gameboy, men det släpptes aldrig översatt.

SMT: Strange Journey till DS är också vidrigt bra dungeon crawler, djupt imponerad.

SMT 4 är släppt! Det släpptes till Nintendo 3DS, varav jag tror 5an också kommer till. Även Persona Q är släppt till 3DS. Är löjligt besviken på hela handheld fokuset de fått, men tur är att Persona 5 kommer till Ps3 åtminstone!
EDIT: SMT 4 har tydligen inte släppts i Europa än, vilket är lite keffat, då det släppts i USA och Japan för snart ett år sedan :/

Jag rekommenderar verkligen att du tankar ner en SNES emulator och kör SMT roms på den. De finns fanstranslations på båda spelen och det är även påväg en translation till If...

Yes, sitter själv på Strange Journey i min samling, det är ett grymt spel! Har du spelat Raidou Kuzunoha Vs The Soulless Army, Raidou Kuzunoha Vs King Abaddon eller Digital Devil Saga spelen på PS2?

Angående SMT IV så vet jag att det är släppt, men som sagt inte Europa! i April förra året hade Nintendo Europe en Nintendo Direct där de sa att spelet kommer hit, men efter det har de inte sagt något mer alls. Nintendo har alltså varit tysta i nästan ett år nu. Sedan har vi ju det faktum att det tog två år innan Devil Survivor Overclocked kom hit och att vi fick vänta 9 månader på Persona 4 Arena, trots att båda spelen släppts i Amerika. Det är svårt att vara ett Megami Tensei fan i Europa! Men jag har importerat SMT spel som tusan, för att skryta lite så var detta var min samling i Augusti 2013 ;):

http://25.media.tumblr.com/c53e15044d46d841b828c96d30ae3ca2/t...

När Shin Megami Tensei X Fire Emblem har bekräftats för Europa är det min tur att skaffa en Wii U.

1
Skriv svar