Thief - Pepp & Vpn fulingar.

Testpilot
Thief - Pepp & Vpn fulingar.

Så tillslut har jag testat det där ”fula” knepet som så många andra gjort med sina spel.

Dvs använt amerikansk VPN för att låsa upp sitt Steam spel i förtid.

Nog är det sjukt att de gamla jäkla reglerna från detaljhandeln skall sitta kvar i generna för även digitalt distribuerade spel.

Här finns en artikel om detta:
http://www.eurogamer.net/articles/2012-11-23-why-are-we-stuck...

Efter en ganska trist period då jag inte haft nåt kul spel att spela , visst hade jag kunnat botanisera i min STEAM katalog och polare har skrikit att ”testa X , testa Y” och nej , inget har tilltalat mig.

Men nu : THIEF!! Äntligen.

Efter lite roddande att hitta en VPN tjänst som släppte in mig kom jag in och fick ladda ett par hundra meg extra över en sunkig skakig VPN , men tillslut aktiverades spelet och jag satte Steam i offline läge och stängde ner VPN linan.

Då var det dags!

In i options och stänga av location-markers & ställa till svåraste nivån.
Ändrade hardcore inställningar så att man inte kan använda vanliga pilar och att man ej kan ta vakter i strid & ej får knocka civilpersoner.
Allt för att maximera min smygupplevelse !

Spelat de första nivåerna nu och första intrycken är att nivåbygget är som Dishonored , små och ganska styrda nivåer men grymt kul iallafall.

Längtar till helgen då jag har ordentligt med tid att spela.

Kiri OUT!

#blogg

Thief - Pepp & Vpn fulingar.

Det ska ju "låsas" upp via STEAM den 28:e, om det är PC-versionen det gäller, så hur fixade du det tidigare?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

25:e i staterna tror jag.


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Skrivet av athlOn:

25:e i staterna tror jag.

OK, lyckos dem


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot
Skrivet av walter_iego:

Det ska ju "låsas" upp via STEAM den 28:e, om det är PC-versionen det gäller, så hur fixade du det tidigare?

Känd metod är att koppla upp sig via nån VPN provider som har servrar i USA (få en usa baserad IP) , starta steam och låsa upp spelet eftersom det är upplåst i staterna redan på tisdagar mot sveriges/europas fredags-släpp.

Sen ställer man Steam i OFFLINE läge och spelar glatt de dagar som spelet inte är releasat i europa.

Sen på fredag kan man glatt sätta steam i online läge igen och spela som vanligt utan offline ..

1
Skriv svar