[Android] BubbleJump

Medlem
[Android] BubbleJump

BubbleJump

Vi var ett gäng när vi gick gymnasiet för några år sen och gjorde då ett spel till mobilen som hette BubbleJump. Det var innan smartphone och Android.

Nu har jag gjort om spelet så det fungerar på Android och finns nu att ladda ner på Google Play. BubbleJump på Google Play

Spelet går ut på att hoppar med en räka på bubblor för att ta räkan uppåt och samla poäng. Om en haj kommer hoppa på den och få ännu mer poäng. Högre du kommer svårare blir det då bubblorna blir mindre och svårare att träffa.

Säg vad ni tycker om spelet eller om ni hittar några buggar eller annat?

Hoppas att det kan ge några timmars spelande.

Medlem

Vad är ert bästa highscore hittills?

Medlem

var tvungen att testa, rätt svårt ju..

Medlem

Är det styrningen som är svår då eller? Den lär man sig efter å spelat några gånger

Medlem
Skrivet av sputnick89:

Vad är ert bästa highscore hittills?

Jävlar vad ovan men intressant styrning. Tror det finns en god potential här, likt DoodleJump

Tog ner nyss och helt ovan ned kontrollen lyckades jag hittills som bäst 602100p

Medlem

Jaa det var styrningen som var knepig.. Blev bakvänt på nåt sätt. Med lite träning så..

Medlem

Efter provat det så är det helt klart ett spel med potential, även jag knappast är målgruppen för denna typ av spel.

Enda som saknas är design och presentation som ser lite väl hemsnickrat ut om förstår mig rätt. Skulle nog kunna dra in en del stålars med lite finputs

Medlem
Skrivet av swampthing:

Jaa det var styrningen som var knepig.. Blev bakvänt på nåt sätt. Med lite träning så..

Okej, bakvänt på för vis då?

Medlem
Skrivet av pillveke:

Efter provat det så är det helt klart ett spel med potential, även jag knappast är målgruppen för denna typ av spel.

Enda som saknas är design och presentation som ser lite väl hemsnickrat ut om förstår mig rätt. Skulle nog kunna dra in en del stålars med lite finputs

Är tyvärr ingen designer, är mer kodare så kan var därför menyer känns lite egen gjorda tyvärr. Men att spelet i sig ser pixligt ut är tanken från början att de ska vara 8 bitars känsla över det.

Medlem
Skrivet av sputnick89:
Skrivet av pillveke:

Efter provat det så är det helt klart ett spel med potential, även jag knappast är målgruppen för denna typ av spel.

Enda som saknas är design och presentation som ser lite väl hemsnickrat ut om förstår mig rätt. Skulle nog kunna dra in en del stålars med lite finputs

Är tyvärr ingen designer, är mer kodare så kan var därför menyer känns lite egen gjorda tyvärr. Men att spelet i sig ser pixligt ut är tanken från början att de ska vara 8 bitars känsla över det.

Jo det framgick, själv designen på spelet, var mest menyerna jag tänkte hehe

Medlem

Nu finns det en ny version ute av BubbleJump på Google Play: BubbleJump på Google Play

Det som är nytt är:
Ny grafik på start menyn som är mer modern och inte lika hemma snickrad längre.
Man kan nu ladda upp sitt highscore till webben och se vad andra har fått för poäng.
Game over ljud.
Uppdaterad grafik i spelet, mm
Bug fix.

Ladda ner och försök och slå den som fått högsta poäng nu!!!

1
Skriv svar