"Betala 99 cent för att få Mario att hoppa högre"

Robot
"Betala 99 cent för att få Mario att hoppa högre"
Medlem
"Betala 99 cent för att få Mario att hoppa högre"

Vilket otroligt kreativt och bra förslag! Wow...

Medlem

Skall det va på det viset så kan dom få behålla sin skit. Släpp spel utan microtransaktioner och ta ex 49kr för spelet. Då hade iaf jag funderat på ett köp. Sedan är inte touch-kontroller min starka sida men det är en annan femma det.

Medlem

Läste om detta igår, vet inte om jag ska skratta eller gråta åt sådana här korkade påhitt.

Medlem

Hade dock varit coolt med någon form av game genie till Wii U med liknande funktioner

Bra idé, är imponerad över den tankeverksamheten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Folk köper ju skins och annat kosmetika. Varför inte låta spelaren köpa dräkter och sådant istället.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Dummaste förslaget jag hört. Finns inte en chans att Nintendo kommer att sjunka så pass lågt.

Han verkar dessutom inte speciellt insatt i Mario. Vad fan skulle hoppa högra göra för någon nytta egentligen? Alla banor är inte anpassade för att hoppa högt. Mario bygger dessutom på att hitta rätt mössa/dräkt för respektive banor, något som alltid erbjuds tidigt av banan.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Dummaste förslaget jag hört. Finns inte en chans att Nintendo kommer att sjunka så pass lågt.

Han verkar dessutom inte speciellt insatt i Mario. Vad fan skulle hoppa högra göra för någon nytta egentligen? Alla banor är inte anpassade för att hoppa högt. Mario bygger dessutom på att hitta rätt mössa/dräkt för respektive banor, något som alltid erbjuds tidigt av banan.

1. Bygg en bana som är halvt omöjlig att klara utan att köpa extra högt hopp.

2.

3. Profit!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Bojkott:

Dummaste förslaget jag hört. Finns inte en chans att Nintendo kommer att sjunka så pass lågt.

Han verkar dessutom inte speciellt insatt i Mario. Vad fan skulle hoppa högra göra för någon nytta egentligen? Alla banor är inte anpassade för att hoppa högt. Mario bygger dessutom på att hitta rätt mössa/dräkt för respektive banor, något som alltid erbjuds tidigt av banan.

1. Bygg en bana som är halvt omöjlig att klara utan att köpa extra högt hopp.

2.

3. Profit!

4. Franchise dead.

5. :'(

Medlem

Nintendo skulle rent av kunna dra åt helsike om de ens försökte med något sådant här rent genomkorkat...


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

1. Bygg en bana som är halvt omöjlig att klara utan att köpa extra högt hopp.

Year of Luigi!


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Skribent
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Mattias Frost:

1. Bygg en bana som är halvt omöjlig att klara utan att köpa extra högt hopp.

Year of Luigi!

Hah!

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Bojkott:

Dummaste förslaget jag hört. Finns inte en chans att Nintendo kommer att sjunka så pass lågt.

Han verkar dessutom inte speciellt insatt i Mario. Vad fan skulle hoppa högra göra för någon nytta egentligen? Alla banor är inte anpassade för att hoppa högt. Mario bygger dessutom på att hitta rätt mössa/dräkt för respektive banor, något som alltid erbjuds tidigt av banan.

1. Bygg en bana som är halvt omöjlig att klara utan att köpa extra högt hopp.

2.

3. Profit!

4. Franchise dead.

5. :'(

Ja.

Jag har full förståelse för att Nintendo inte släpper grejer till mobiler. Varför ska folk annars köpa 3DS och betala 300-400 spänn för något de kan få betydligt billigare i paddan?

Däremot är det bra att de experimenterar lite med free-to-play och andra lösningar till de egna plattformarna. Varför inte göra en betaltjänst för retrotitlar? Tror många hade varit villiga att betala 100 spänn i månaden för att få spela alla NES-spel, t ex.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

HAHAHAHAHAHA!!

Det är ett skämt va?

Medlem
Skrivet av Mattias Frost"[quote="Bojkott:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Bojkott:

Dummaste förslaget jag hört. Finns inte en chans att Nintendo kommer att sjunka så pass lågt.

Han verkar dessutom inte speciellt insatt i Mario. Vad fan skulle hoppa högra göra för någon nytta egentligen? Alla banor är inte anpassade för att hoppa högt. Mario bygger dessutom på att hitta rätt mössa/dräkt för respektive banor, något som alltid erbjuds tidigt av banan.

1. Bygg en bana som är halvt omöjlig att klara utan att köpa extra högt hopp.

2.

3. Profit!

4. Franchise dead.

5. :'(

Ja.

Jag har full förståelse för att Nintendo inte släpper grejer till mobiler. Varför ska folk annars köpa 3DS och betala 300-400 spänn för något de kan få betydligt billigare i paddan?

Däremot är det bra att de experimenterar lite med free-to-play och andra lösningar till de egna plattformarna. Varför inte göra en betaltjänst för retrotitlar? Tror många hade varit villiga att betala 100 spänn i månaden för att få spela alla NES-spel, t ex.[/quote]

En sån tjänst hade definitivt fungerat. Se bara på PS+. Om Nintendo släppte en liknande tjänst där man kanske får ett nytt Wii U spel varje månad samt tillgång till en massa gamla spel så skulle jag kasta mina pengar på TV:n.

Inaktiv

Mikrotransktioner kommer till sommar-OS 2016. Lagkaptener kan köpa on extra spelare, man kan köpa extra skott i lerduveskytte, man kan köpa en extra meter i längdhopp. Det finns inga gränser.

Framtidens tävlingsanda ser ljus ut.

Medlem

Snälla Nintendo, börja inte hålla på ni också


signatur

Game long and prosper

Medlem

J-vla idioter det finns.
Mikrotransaktioner och köp inne i spel suger. När det förekommer i MMORPG-genren förstör det dessutom hela spelupplevelsen enligt mig, då man inte kan skilja på en "skillad spelare" och en som "köpt sin framgång".

Därav hatar jag "Free To Play"....sen finns det säkert Free to play spel där det funkar OK av olika skäl. Men det skiter jag i....Undviker det 100% ändå...

Medlem

Nej. Bestämt Nej! Skräddaren säger Nej!

http://www.youtube.com/watch?v=xJKE47oFPaw


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Det här är folket som har inflytande i spelindustrin

Medlem

Man tröttnar ju på att be dom styra upp sitt smutsiga tänkande.

Som sagt, do your worst så får vi se hur det blir. Jag kommer inte spela micro-transaktionsspel i alla fall.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det sorgliga är att de säkert skulle gå + på en sådan titel. Visst blir många upprörda men det är nog ganska få som verkligen står emot att köpa en produkt de alltid gillat, för att markera sitt ogillande.

Tycker att det är ganska svårt att göra sin röst hörd även om man nu inte köper titeln. För säljer den dåligt är det lätt att ta till piratkopiering eller något annat som anledning, och man kan ju inte gå till en konkurrent då spel ändå sällan är liknande i story osv. Gamern är liksom i underläge.

Hursomhelst så är det störande att man inte kan hålla det på en mer resonabel nivå. Det främsta som förloras är ju egentligen inte pengar (utom vissa rån till mobilspel) utan spelkänsla som konstant får en törn. Det är värre än att försöka se en film med reklam.

ZF
Medlem

varför hoppa på microntransaktioner när man istället kan sälja samma spel för fullt pris flera gånger?

Skrivet av Mattias Frost:

1. Bygg en bana som är halvt omöjlig att klara utan att köpa extra högt hopp.

2.

3. Profit!

2.5

Skribent

Det här är precis det som saknats i spelbranschen – nytänk. Vi spelare vill inte rysa av välbehag och känna att pengarna vi spenderat var värt det. Vi vill vara med i Lyxfällan och hamna i djupa depressioner.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

@ Fischer

FUCK YOU!

ZF
Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Vi vill vara med i Lyxfällan och hamna i djupa depressioner.

vi vill rysa av välbehag när nån annan gör fel och läxas upp om det är väll vad Lyxfällan handlar om? för det betyder att vi åtminstone gjort mindre fel, en sorts passiv vinstkänsla utdelas.

kanske Lyxfällan kunde bli ett lyckat spel.

Medlem

Haha, det är säkert limiterade hopp också

99 cent för 5 långhopp!

Skribent
Skrivet av ZF:
Skrivet av Johan Olander:

Vi vill vara med i Lyxfällan och hamna i djupa depressioner.

vi vill rysa av välbehag när nån annan gör fel och läxas upp om det är väll vad Lyxfällan handlar om? för det betyder att vi åtminstone gjort mindre fel, en sorts passiv vinstkänsla utdelas.

kanske Lyxfällan kunde bli ett lyckat spel.

Tror att du summerade det hela rätt bra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag hade gärna betalat 99 cent för att återfå mitt hopp om mänskligheten.

Medlem

Jag tror på microtransaktioner inom förskolan. Betala 99 cent för fruktstund. Allvarligt talat, jag spottar på alla barnappar med microtransaktioner som försöker få min son att elda med mina pengar. Om nintendo skulle gå den vägen så skiter jag i hur bra nästa metroid prime blir.

12
Skriv svar