Februari Summerad.

Februari Summerad.

Ugh...

Resor blandades med önskningar om ett liv i stillasittande. Men jag får se mycket om Sverige, kanske en resa till Skellefteå för att gå till Sveriges bästa och mest besökta McDonalds restaurang kan ge energin tillbaka, eller åtminstone få en läsare att reagera i kommentarerna.

Men Februari har gått i Januaris tecken, denna månad har jag haft livsupplevelser som:

Värmepannan exploderade.
Reste.
La ut 3860:- på ETT spel även fast att jag inte hade råd med såna lyxköp.
Reste.
Fick avslag på ansökningar.
För många föreläsningar.
Reste.
Fick inbrott.
Harold Ramis gick hädan, min förebild inom "buddy filmer" och den bästa karaktären i Ghostbusters har lämnat oss. Grät.
Åkte på helgkryssning enbart för att få sova ut ordentligt, ingen dans ingen drink, bara i hytten och sov, ingen telefon inget internet, bara sov.
Köpte Thief.
Tjuven återkom och försökte och misslyckades igen.

Jag säger er, Mars måste bli roligare annars fan revolterar jag mot hela almanackan.
Nu ska jag läsa nya PCGamer och få reda på vad Thomas Petersson menar med
"Jag tar en klunk vatten, kliar mig i skrevet och går vidare."

Hoppas att ni har haft det bättre och kom gärna med lite roliga tips på vad som händer i Mars.

Ha det!

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Februari Summerad.

Du låter som en ganska rik man

Får man verkligen så mycket för att vara Fz-Polis?


signatur

Everybody needs help.

Inte rik, bara dum och slösaktig, kommer nog med i lyxfällan snart.

Inte ett korvstoppat öre som FZ-"Polis", är det så ni ser mig?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Fight the power of negativity! Ibland är det inte så enkelt.

Spelet som var så dyrt måste ju vara "TitanFall" super-premium-gold-luxury edition.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Titanfall känns värt det, men inte sådana summor.

Vad det var och varför det blev så dyrt är så dumt och korkat att det förtjänar ett eget blogginlägg.
Där Gamern inom mig utsätts för offentlig avrättning, för det är hans fel och det fanns ingen reson i köpet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Harold Ramis. Min favorit bland spökjägarna. När vi lekte Ghostbusters som barn skulle jag alltid vara Egon! En av mina barndomshjältar, hur tokigt det än kan låta så saknar jag honom.

"I collect spores molds and fungus" "Imagine a twinkie..."
"Thats great Ray, save some for me" Egon var bäst, sen Ray, sedan Winston och sist kommer Peter


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Aha, då måste det vara ett spel du kände att du måste äga av nostalgiska skäl, inte sant?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

"Måste" är rätt ord. Men nostalgi är kanske inte rätt anledning, snarare kärlek till de fem tidigare i serien. Där fick du en ledtråd, det är en del av en serie som jag nämnt tidigare.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar