Vad lyssnar jag på?

Vad lyssnar jag på?

Vad lyssnar jag på? är ett nytt segment i min blogg där jag lyfter fram min smak av musik och förklarar, eller försöker förklara, vad musiken betyder för mig. Varför denna låt eller grupp, så häng med och kanske hitta något vi kan sjunga tillsammans.

Har ni hört gruppen "Magnum"? "Holy Rider", "Just like an arrow" med mera. Jag har ju uppenbarligen det och jag måste säga att de inte är en sådan där jättefavorit, men med så mycket när det kommer till musik så växlar det mellan låt till låt.
Själv gillar jag ändå den lättare rock tonen som gärna är lite positiv, likt Journey kan vara för flera så är Magnum för mig. Speciellt Albumet "On A Storytellers Night".

Det fångade mig för jag hade precis kommit i den där svängen då rollspel blev det roligaste jag visste och jag blev liksom översköljd av positivism som senare år långsamt skalat bort från mig.
Covern med sin perfekta stämningssättare ramade in precis den känslan vi sökte efter under tärningsrullar kvällarna.

Låtarna som titelspåret var sådär berikande och skapade scener i mitt huvud som jag kunde föra över till bordet. Sen var det optimismen som hjälper till när dagarna är för mycket.
Långa förseningar i kommunaltrafiken? inga problem = "Just like an arrow"
Tråkiga nyheter om att någon jag beundrar har dött = "Les Morts Dansant"
Långa nätter framför datorn med ändlösa texter = "Before first light"

Detta album följde med mig in i Ipodens tidsålder, och finns fortfarande där för långa tråkiga resor, tillsammans med andra album som "Wings in Heaven" och "Vigilante" eller " Godnight L.A".

Nu förstår ni att för mig ger denna musik mig en energikick som får även den varmaste odrägliga sommardag att kännas mer glädjande.

Nu ska vi lyssna lite tillsammans tack vara gråzonen som är Youtube. Jag har valt titellåten
och "Just like an arrow". Nu kör vi.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Vad lyssnar jag på?

Oh sweet 80's

Och 90's!

00 pratar vi inte om! Geggig SÖRJA!
10's se 00.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Moderator | Testpilot
Skrivet av Traveller in time:

Och 90's!

00 pratar vi inte om! Geggig SÖRJA!
10's se 00.

Vadå, gillar du inte 10's musik?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Jag tar din Magnum och adderar Bonum så får vi resultatet nedan:

Medlem

Nja, Magnum är inget för mig. Lite för mycket synth för min smak.

Skrivet av Traveller in time:

Och 90's!

00 pratar vi inte om! Geggig SÖRJA!
10's se 00.

Men nog finns det fortfarande bra musik efter millennieskiftet. Bara man undviker populärmusiken med all Disneypop och mimande flickidoler..

1
Skriv svar