Renegade X finns ute nu för gratis nedladdning

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Bäst att tanka det innan EA cpar-ur.

Utvecklarna har varit i ständig kontakt med EA som tillåtit projektet sålänge de inte drar in pengar med spelet.

"-EA will not shut us down. (Unless they pull some 180) We've been in contact with EA pretty much from the start and they've given us their blessing as long as we don't make money off of the product."

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

för er som inte redan vet de så har det funnits en singel player del till detta nu i typ 3 år

Var?

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Hipshot:

Bäst att tanka det innan EA cpar-ur.

Utvecklarna har varit i ständig kontakt med EA som tillåtit projektet sålänge de inte drar in pengar med spelet.

"-EA will not shut us down. (Unless they pull some 180) We've been in contact with EA pretty much from the start and they've given us their blessing as long as we don't make money off of the product."

Troligen är Renegade abandonware atm, lika som Red alert
så troligen kan dom inte göra något, så länge spelet förblir gratis


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Abandomware finns väl inte, det är väl inget som man kan säga är juridiskt hållbart? Men vad bra att EA stödde det.... blizzard tar ju ibland ner sådana här projekt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Abandomware finns väl inte, det är väl inget som man kan säga är juridiskt hållbart? Men vad bra att EA stödde det.... blizzard tar ju ibland ner sådana här projekt.

Har Blizzard tagit ner något som inte varit fullkomligt orimligt? Vad jag minns så ville de bara att Starcraft MMO skulle byta namn, annars kanske jag inte varit så värst uppdaterad.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Abandomware finns väl inte, det är väl inget som man kan säga är juridiskt hållbart? Men vad bra att EA stödde det.... blizzard tar ju ibland ner sådana här projekt.

Abandomware existerar,
och spel blir det när det blir rejält föråldrat och givetvist övergivet utav utgivaren, I detta fall är Westwood som är borta, men EA äger väll "C&C", men är verkligen upphovsrätten aktuell för spelet atm?, det tvekar jag på.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Har f*n tappat räkningen på hur många timmar jag lagt på Renegade genom åren. Utan tvivel ett av de spel jag spenderat allra mest tid i.

Geeks Gaming
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Jinxswe:

för er som inte redan vet de så har det funnits en singel player del till detta nu i typ 3 år

Var?

Ja vart tror du? deras sida kanske ?

Medlem
Medlem

STFU and TAKE MY MONEY! wut free??????
Det första prisvärda spelet på länge och det är gratis?
Väl man ska inte klaga, men gillar att kunna betala för det som är bra=

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Hipshot:

Abandomware finns väl inte, det är väl inget som man kan säga är juridiskt hållbart? Men vad bra att EA stödde det.... blizzard tar ju ibland ner sådana här projekt.

Abandomware existerar,
och spel blir det när det blir rejält föråldrat och givetvist övergivet utav utgivaren, I detta fall är Westwood som är borta, men EA äger väll "C&C", men är verkligen upphovsrätten aktuell för spelet atm?, det tvekar jag på.

EA äger Command and Conquer, inget av spelen i serien är övergivna och upphovsrätten är högst aktuell.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Testa att lira de igår känds som de gamla spelet fast med lite snyggare dock stelare grafik bortsätt från gräset. Tror mina minnen från de gamla spelet gör så att jag inte gillar detta så mycket. Beta så man kan hoppas de blir bättre.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Jinxswe:

för er som inte redan vet de så har det funnits en singel player del till detta nu i typ 3 år

Var?

Ja vart tror du? deras sida kanske ?

Men dra åt helvete om du ska vara så jävla otrevlig, tror du inte jag tittat på deras pissida?
Du får gärna visa var detta finns, för på sidan hittar jag bara multiplayer, du tror inte jag tittade innan?
Tänk lite för fan

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Jinxswe:

för er som inte redan vet de så har det funnits en singel player del till detta nu i typ 3 år

Var?

Ja vart tror du? deras sida kanske ?

Men dra åt helvete om du ska vara så jävla otrevlig, tror du inte jag tittat på deras pissida?
Du får gärna visa var detta finns, för på sidan hittar jag bara multiplayer, du tror inte jag tittade innan?
Tänk lite för fan

det fans på deras sida tills multiplayerbetan dök upp

du kan ladda ner det här
http://www.moddb.com/games/renegade-x/downloads


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

det fans på deras sida tills multiplayerbetan dök upp

du kan ladda ner det här
http://www.moddb.com/games/renegade-x/downloads

Tackar

12
Skriv svar