Tomb Raider gratis med Playstation Plus

Medlem
Tomb Raider gratis med Playstation Plus

Tråkig månad minst sagt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Dead Nation -.- tack för det typ fyra år gamla spelet (släpptes till PS3 2010).

Med tanke på de skrattretande (för att de redan finns sedan år tillbaka) titlarna Sony get ut med PS+ till PS4'an så borde de ha gått ut med denna info typ tre-fyra månader i förväg så man kunde sparat sin pengar.

Jag har ingen PSVita eller PS3 så jag har i princip HYRT spel jag redan har på PC eller inte är intresserade av helt i onödan.

Känns nästan värre än när jag köpte Duke Nukem Forever Balls of Steel edition (fortfarande inplastad på en hylla).

Medlem

Hum var fick ni detta info ifrån? Jag som trodde att vitan och ps3an fick lite andra spel. Tomb raider var med men dom andra vita/ps3 spelen stämmer dom? Läser era trådar snart så jag är lite snabb på att fråga men endå.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Hum var fick ni detta info ifrån? Jag som trodde att vitan och ps3an fick lite andra spel. Tomb raider var med men dom andra vita/ps3 spelen stämmer dom? Läser era trådar snart så jag är lite snabb på att fråga men endå.

Tror han listar amerikanska listan eller något sånt.

Här är EU listan som kom för en eller två dagar sen

Leaving PS Plus on 5th March:
Outlast/Sound Shapes
Metro Last Light
Guacamelee! (Cross Buy)
Dynasty Warriors Next
ModNation Racers Road Trip

Entering PS Plus on 5th March:
Dead Nation Apocalypse Edition
Tomb Raider
Brothers A Tale of Two Sons
Pixeljunk Monsters Ultimate HD
Smart As


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tycker det är minst sagt knepigt att det inte erbjuds mer spel till ps4 via psn+, förstår att dom inte kan ge bort något fullprisspel men mer indiespel borde dom ju kunna erbjuda iaf.

Medlem

"Gratis" är en rätt skön omskrivning egentligen. Det är kostnadsfritt att spela det så länge man betalar prenumerationen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Dead Nation -.- tack för det typ fyra år gamla spelet (släpptes till PS3 2010).

Med tanke på de skrattretande (för att de redan finns sedan år tillbaka) titlarna Sony get ut med PS+ till PS4'an så borde de ha gått ut med denna info typ tre-fyra månader i förväg så man kunde sparat sin pengar.

Jag har ingen PSVita eller PS3 så jag har i princip HYRT spel jag redan har på PC eller inte är intresserade av helt i onödan.

Känns nästan värre än när jag köpte Duke Nukem Forever Balls of Steel edition (fortfarande inplastad på en hylla).

Finns väl ingen som tvingar dig att ha deras plustjänst?

Sen kan ju en anledning vara att det kanske inte finns så många ps4spel som dom kan ge ut ännu?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

köpte Tomb Raider till mitt nya ps4 och var lite besviken på att man måste ha plus för att spela online.... Trist när man betalar så mycket för spelet. Hoppas inte det kommer se ut så på alla titlar

Medlem
Skrivet av mrmanman:

köpte Tomb Raider till mitt nya ps4 och var lite besviken på att man måste ha plus för att spela online.... Trist när man betalar så mycket för spelet. Hoppas inte det kommer se ut så på alla titlar

Tomb Raiders online är dock inget o hänga i julgranen, tror du kommer bli rätt besviken över det faktiskt. Singleplayern är dock väldigt bra.

Flakmonkey
Skrivet av mrmanman:

köpte Tomb Raider till mitt nya ps4 och var lite besviken på att man måste ha plus för att spela online.... Trist när man betalar så mycket för spelet. Hoppas inte det kommer se ut så på alla titlar

Att lira online på PS4 kräver i princip alla fall att du har Playstation Plus för att spela online. Undantag är spel med månadsavgift. Men du betalar alltså inte en summa per spel som går till utgivaren av spelet utan du betalar en månadsavgift för utnyttjandet av Sonys onlinetjänst.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av mrmanman:

köpte Tomb Raider till mitt nya ps4 och var lite besviken på att man måste ha plus för att spela online.... Trist när man betalar så mycket för spelet. Hoppas inte det kommer se ut så på alla titlar

Att lira online på PS4 kräver i princip alla fall att du har Playstation Plus för att spela online. Undantag är spel med månadsavgift. Men du betalar alltså inte en summa per spel som går till utgivaren av spelet utan du betalar en månadsavgift för utnyttjandet av Sonys onlinetjänst.

Jaha, detta visste jag inte om. Lite sniket får jag säga då de flesta ps3 spel inkluderade onlinespelande. Detta borde vara i röd stor text på alla ps4-boxar. Skulle kanske uppdaterat datorn istället ändå alltså...

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Finns väl ingen som tvingar dig att ha deras plustjänst?

Sen kan ju en anledning vara att det kanske inte finns så många ps4spel som dom kan ge ut ännu?

Nja problemet är att det krävs PS+ för att spela online med PS4'an. Att få "permanent" hyra lite spel är visserligen bara en bonus, och visst, det finns inte många spel ännu. Men det ger bara intrycket av att de skyndade ut konsolen för att inte MS ska få för stora marknadsandelar.

Att se att Resogun etc har ett utgångsdatum (samma som när ens PS+ går ut) ger inte speciellt bra intryck ifrån sig.

Hade jag kunnat spela Resogun, Don't Starve etc utan PS+ så skulle jag inte klagat. Warframe är ett online spel så jag kan köpa att Sony vill ha lite för att onlinetjänsten ska vara tillgänglig. Men Don't starve och andra spel utan multiplayer tycker jag inte ska kräva PS+.

Medlem

jävla wajn


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Flakmonkey
Skrivet av mrmanman:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av mrmanman:

köpte Tomb Raider till mitt nya ps4 och var lite besviken på att man måste ha plus för att spela online.... Trist när man betalar så mycket för spelet. Hoppas inte det kommer se ut så på alla titlar

Att lira online på PS4 kräver i princip alla fall att du har Playstation Plus för att spela online. Undantag är spel med månadsavgift. Men du betalar alltså inte en summa per spel som går till utgivaren av spelet utan du betalar en månadsavgift för utnyttjandet av Sonys onlinetjänst.

Jaha, detta visste jag inte om. Lite sniket får jag säga då de flesta ps3 spel inkluderade onlinespelande. Detta borde vara i röd stor text på alla ps4-boxar. Skulle kanske uppdaterat datorn istället ändå alltså...

Mjo. Dock ska man ju också komma ihåg att playstation plus innebär att du får gratis spel för ett långt mycket större värde (om man nu räknar kostaden för eventuella köp man annars gjort) än 500 samt lite andra rabatter. Tycker personligen inte det är otroligt mycket värde för pengarna. Speciellt om man har PS3 eller Playstation Vita, för då får du ju gratis spel till dem också.

Skrivet av Verdurakh:

Hade jag kunnat spela Resogun, Don't Starve etc utan PS+ så skulle jag inte klagat. Warframe är ett online spel så jag kan köpa att Sony vill ha lite för att onlinetjänsten ska vara tillgänglig. Men Don't starve och andra spel utan multiplayer tycker jag inte ska kräva PS+.

Men det går väl alldeles utmärkt att köpa Resogun (och andra PSN-titlar) utan att ha Playstation+? Resogun tycks kosta 132 kr och dont starve 123kr

Medlem

Bara Monster Hunter Freedom United borde vara högt prioriterat, underbart spel att kämpa igenom i co-op.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Men sluta gnäll nu, än så länge så finns det inte så mycket spel till PS4, var glada att vi får någonting, och Tomb Raider är fan ett schysst lir! Giriga jävlar.......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Alienshade:

Hum var fick ni detta info ifrån? Jag som trodde att vitan och ps3an fick lite andra spel. Tomb raider var med men dom andra vita/ps3 spelen stämmer dom? Läser era trådar snart så jag är lite snabb på att fråga men endå.

Tror han listar amerikanska listan eller något sånt.

Här är EU listan som kom för en eller två dagar sen

Leaving PS Plus on 5th March:
Outlast/Sound Shapes
Metro Last Light
Guacamelee! (Cross Buy)
Dynasty Warriors Next
ModNation Racers Road Trip

Entering PS Plus on 5th March:
Dead Nation Apocalypse Edition
Tomb Raider
Brothers A Tale of Two Sons
Pixeljunk Monsters Ultimate HD
Smart As

Oj, klantigt isåfall om man skriver en nyhet om spelen som gäller för en annan region.

Medlem

Man behöver i alla fall inte betala för att få betala för att använda Netflix som xlådorna där guld är ett måste för att få använda Netflix.

Jag hoppas jag får min ps4'a snart, har fått 4 spel snart via PS+ så det är bara att börja spela direkt.

För övrigt en av de bättre månaderna nu, även om artikeln innehöll fel spel. Alla som inte spelat Brothers borde göra det nu, har ni inte haft PS+ så tror jag man kan få 2 veckor gratis.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av mrmanman:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av mrmanman:

köpte Tomb Raider till mitt nya ps4 och var lite besviken på att man måste ha plus för att spela online.... Trist när man betalar så mycket för spelet. Hoppas inte det kommer se ut så på alla titlar

Att lira online på PS4 kräver i princip alla fall att du har Playstation Plus för att spela online. Undantag är spel med månadsavgift. Men du betalar alltså inte en summa per spel som går till utgivaren av spelet utan du betalar en månadsavgift för utnyttjandet av Sonys onlinetjänst.

Jaha, detta visste jag inte om. Lite sniket får jag säga då de flesta ps3 spel inkluderade onlinespelande. Detta borde vara i röd stor text på alla ps4-boxar. Skulle kanske uppdaterat datorn istället ändå alltså...

Mjo. Dock ska man ju också komma ihåg att playstation plus innebär att du får gratis spel för ett långt mycket större värde (om man nu räknar kostaden för eventuella köp man annars gjort) än 500 samt lite andra rabatter. Tycker personligen inte det är otroligt mycket värde för pengarna. Speciellt om man har PS3 eller Playstation Vita, för då får du ju gratis spel till dem också.

Det är lika sniket som Microsoft varit sedan 2003 med Xbox Live Gold. Nu har Microsoft till slut börjat slänga med spel de också, kanske efter att Sony kört med PS + ett ganska långt tag.

Vill man spela konsolspel online utan att betala för det är det väl endast Wii U och PS3 som gäller (Wii också ett par månader till). Tur att det inte år så med datorspel.

Jag tycker PS + är rätt prisvärt. Problemet är väl att det är lite för mycket storbudgetspel (till PS3). Skulle hellre se lite mer bredd och smalare titlar också (isåfall skulle det inte ta bortåt ett år heller innan de kom till PS +). Men det är väl en smaksak.

Medlem

Är det samma för Amerikanska ps plus också?

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av mrmanman:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av mrmanman:

köpte Tomb Raider till mitt nya ps4 och var lite besviken på att man måste ha plus för att spela online.... Trist när man betalar så mycket för spelet. Hoppas inte det kommer se ut så på alla titlar

Att lira online på PS4 kräver i princip alla fall att du har Playstation Plus för att spela online. Undantag är spel med månadsavgift. Men du betalar alltså inte en summa per spel som går till utgivaren av spelet utan du betalar en månadsavgift för utnyttjandet av Sonys onlinetjänst.

Jaha, detta visste jag inte om. Lite sniket får jag säga då de flesta ps3 spel inkluderade onlinespelande. Detta borde vara i röd stor text på alla ps4-boxar. Skulle kanske uppdaterat datorn istället ändå alltså...

Mjo. Dock ska man ju också komma ihåg att playstation plus innebär att du får gratis spel för ett långt mycket större värde (om man nu räknar kostaden för eventuella köp man annars gjort) än 500 samt lite andra rabatter. Tycker personligen inte det är otroligt mycket värde för pengarna. Speciellt om man har PS3 eller Playstation Vita, för då får du ju gratis spel till dem också.

Det är lika sniket som Microsoft varit sedan 2003 med Xbox Live Gold. Nu har Microsoft till slut börjat slänga med spel de också, kanske efter att Sony kört med PS + ett ganska långt tag.

Vill man spela konsolspel online utan att betala för det är det väl endast Wii U och PS3 som gäller (Wii också ett par månader till). Tur att det inte år så med datorspel.

Jag tycker PS + är rätt prisvärt. Problemet är väl att det är lite för mycket storbudgetspel (till PS3). Skulle hellre se lite mer bredd och smalare titlar också (isåfall skulle det inte ta bortåt ett år heller innan de kom till PS +). Men det är väl en smaksak.

De är väl lite mindre snikna än Microsoft.
Du kan ju använda bl.a. Netflix utan PS+, men det krävs guld för att föra det på xboxen.

Medlem

Har inte tomb raider så det ska bli nice att köra
och Dead nation kommer vara roligt att köra igenom igen på ps4.

Inaktiv

Välkomnar Dead Nation, ska bli skoj att köra igenom med någon polare.

Medlem

Det är nog lite lämpligare att länka till den Europeiska bloggen med korrekt information:

http://blog.eu.playstation.com/2014/02/27/playstation-plus-ma...

Medlem

Nice!
Ps+ är grymt prisvärt

Medlem

Har inte skaffat Brothers så det lär jag ladda ner till PS3:an som står under PS4:an Jag har mer spel nerladdade via PS+ än jag hinner spela så jag tycker det är värt varje krona. När jag skaffat mig en Vita så blir det ännu mer godis för pengarna

Tyckte det här lät lite skoj i Dead Nation (särskilt det sista):
My favorite new feature is Broadcast+ mode. In this mode, you can stream your game to the masses interactively, and your viewers can influence the difficulty of your game. Periodically all your viewers, whether they be on PS4 or a web browser, have the option to vote between a positive and negative effect that occurs in your game. There are a total of 30 different voting effects that can occur, ranging from spawning zombie packs to giving the player ammo, or even disabling the player’s ability to sprint. But don’t worry; as a player you can get back at the masses, because voters will appear in your game as named zombies for you to exact your revenge on.

http://blog.us.playstation.com/2014/02/27/dead-nation-apocaly...

Medlem
Skrivet av Cowmine:

Man behöver i alla fall inte betala för att få betala för att använda Netflix som xlådorna där guld är ett måste för att få använda Netflix.

Jag hoppas jag får min ps4'a snart, har fått 4 spel snart via PS+ så det är bara att börja spela direkt.

För övrigt en av de bättre månaderna nu, även om artikeln innehöll fel spel. Alla som inte spelat Brothers borde göra det nu, har ni inte haft PS+ så tror jag man kan få 2 veckor gratis.

Tycker det inte verkar alldeles prisvärt just nu då det finns väldigt lite på PS4:an till plus-medlemmar.

Hmmm, försökte få till 14-dagars grejen men då måste man väl sätta upp sig på ett membership först innan man får dem? Hittar inget sätt att få 14 dagar utan att fixa nytt konto. Kommer antagligen fixa PS+ ändå till slut men ville testa på först

Medlem
Skrivet av mrmanman:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av mrmanman:

köpte Tomb Raider till mitt nya ps4 och var lite besviken på att man måste ha plus för att spela online.... Trist när man betalar så mycket för spelet. Hoppas inte det kommer se ut så på alla titlar

Att lira online på PS4 kräver i princip alla fall att du har Playstation Plus för att spela online. Undantag är spel med månadsavgift. Men du betalar alltså inte en summa per spel som går till utgivaren av spelet utan du betalar en månadsavgift för utnyttjandet av Sonys onlinetjänst.

Jaha, detta visste jag inte om. Lite sniket får jag säga då de flesta ps3 spel inkluderade onlinespelande. Detta borde vara i röd stor text på alla ps4-boxar. Skulle kanske uppdaterat datorn istället ändå alltså...

Lätt att vara efterklok ibland

Medlem
Skrivet av mrmanman:
Skrivet av Cowmine:

Man behöver i alla fall inte betala för att få betala för att använda Netflix som xlådorna där guld är ett måste för att få använda Netflix.

Jag hoppas jag får min ps4'a snart, har fått 4 spel snart via PS+ så det är bara att börja spela direkt.

För övrigt en av de bättre månaderna nu, även om artikeln innehöll fel spel. Alla som inte spelat Brothers borde göra det nu, har ni inte haft PS+ så tror jag man kan få 2 veckor gratis.

Tycker det inte verkar alldeles prisvärt just nu då det finns väldigt lite på PS4:an till plus-medlemmar.

Hmmm, försökte få till 14-dagars grejen men då måste man väl sätta upp sig på ett membership först innan man får dem? Hittar inget sätt att få 14 dagar utan att fixa nytt konto. Kommer antagligen fixa PS+ ändå till slut men ville testa på först

Jag äger alla 3 system och det är grymt prisvärt för mig. Får mer spel än jag hinner spela och även om jag väljer bort alla "dåliga" spel så har jag ändå mer än jag klarar av.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar