Medlem
seg dator

Hej. Mina spel hackar som attans, blir inget flyt i grafiken.
Känns som att nåt e fel.

Datorn:
Intel i5 760
geforce gtx 660
8 gb ram.

Behöver jag en ny?
Tacksam för svar.

Inaktiv

Prova gärna att formatera datorn innan du börjar köpa en helt ny dator. Kan ju vara onödigt om det bara är nåt skit i datorn som spökar för dig. Tror klockfrekvensen på din processor bara ligger på 2.8Ghz vilket kan vara lite lågt, men annars så borde din hårdvara fungera bra.

Medlem

formaterat den o installerat senaste drivrutinen för grafikkortet.
Har en halv kass 24 tums skärm från benq. kan det va orsaken?

Medlem
Skrivet av momomforce:

formaterat den o installerat senaste drivrutinen för grafikkortet.
Har en halv kass 24 tums skärm från benq. kan det va orsaken?

Vilka spel hackar? Vilka inställningar kör du på grafiken?

Har du installerat alla drivrutiner efter formateringen? Drivrutiner som kan påverka prestandan i hög grad är grafikdrivern och Intel chipset drivern. Har du missat chipsetdrivern kan det i allra högsta grad påverka prestandan.

Skärmen påverkar bara frameraten om du har vsync på i spelet.

Medlem
Skrivet av momomforce:

Hej. Mina spel hackar som attans, blir inget flyt i grafiken.
Känns som att nåt e fel.

Datorn:
Intel i5 760
geforce gtx 660
8 gb ram.

Behöver jag en ny?
Tacksam för svar.

Hej momomforce!
Vilket/vilka spel syftar du på när du säger att det är dåligt flyt?
Om du inte gjort det redan, har du öppnat upp burken (antar att det är en stationär) och tittat om det är nån ansamling av damm i nån av fläktarna?


signatur

no remorse

Medlem

bleak har nog rätt, prova formatera och installera alla viktiga drivisar, moderkort,grafik,cpu ja så alla presterar 100%
Sen skulle du ju eventuellt kunna dra upp klockfrekvensen på de olika komponenterna, men det ger inte så mycket extra kraft såvida man inte är duktig på att pilla med sådana saker å har rätt kylning.

Sen är det lite beroende på vilka spel du spelar.

Medlem

se över temperaturen i datorn med open hardware monitor, kan ju vara så att cpu flänsen är helt kloggad med damm, kanske till och med är så att kylpastan torkat ut.

Medlem
Skrivet av Loltron:

se över temperaturen i datorn med open hardware monitor, kan ju vara så att cpu flänsen är helt kloggad med damm, kanske till och med är så att kylpastan torkat ut.

Det här var min första tanke. Är datorn fylld med damm eller kylpastan torkad så att det begränsar kylförmågan så klockar systemet ner sig för att inte ta skada.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Loltron:

se över temperaturen i datorn med open hardware monitor, kan ju vara så att cpu flänsen är helt kloggad med damm, kanske till och med är så att kylpastan torkat ut.

Det här var min första tanke. Är datorn fylld med damm eller kylpastan torkad så att det begränsar kylförmågan så klockar systemet ner sig för att inte ta skada.

Känns ju som något sådant problem, minns när kylpastan torkade på min gamla, den den seg utav bara helvete.

Och trådskapare! Ifall det nu är kylpastan, läs på vad du ska göra och var försiktig, kom inte med några egna vilda idéer om hur du ska få bort den, lätt att förstöra hela skiten.

1
Skriv svar