Tomb Raider gratis med Playstation Plus

Medlem

Dead Nation verkar skoj, är det Co-op på det må tro...?

Glad om inte stor titlarna kommer till Ps4 de har man ju mest troligt redan skaffat ändå:P

Tummen upp Sony, tackar:D

Medlem
Skrivet av Gaara:

Dead Nation verkar skoj, är det Co-op på det må tro...?

Glad om inte stor titlarna kommer till Ps4 de har man ju mest troligt redan skaffat ändå:P

Tummen upp Sony, tackar:D

Japp tro DN stöder coop

har ej lirat det innan...verka hur kul som helst


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Hur kan folk ens gnälla om gratis grejor? Vafan? :D?

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Hur kan folk ens gnälla om gratis grejor? Vafan? :D?

Mmm, har spenderat ~1500kr för PS+ i tre år, har tillgång till spel som skulle (vid utcheckningstillfället) ha kostat mig ~12000kr att köpa in, jag är helt nöjd.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Hur kan folk ens gnälla om gratis grejor? Vafan? :D?

Det är inte gratis, därmed inte sagt att det finns skäl att gnälla.

Medlem

Tänk om Steam skulle släppt en tjänst liknande PS+. Undrar hur det skulle låtit då.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Tänk om Steam skulle släppt en tjänst liknande PS+. Undrar hur det skulle låtit då.

armageddon?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Tänk om Steam skulle släppt en tjänst liknande PS+. Undrar hur det skulle låtit då.

tänk om månen faller ned.

Medlem

Lone Survivor och Thomas Was Alone. Luuul, De får Pong att se modernt ut ffs

Medlem

Ja Dead Nation stödjer local Co-op och det är rätt gött att lira ska bli kul att köra om detta på PS4an med högre upplösning och DLCs inbakat Ska bli intressant att se hur companion app funkar.

Skribent
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Alienshade:

Hum var fick ni detta info ifrån? Jag som trodde att vitan och ps3an fick lite andra spel. Tomb raider var med men dom andra vita/ps3 spelen stämmer dom? Läser era trådar snart så jag är lite snabb på att fråga men endå.

Tror han listar amerikanska listan eller något sånt.

Här är EU listan som kom för en eller två dagar sen

Leaving PS Plus on 5th March:
Outlast/Sound Shapes
Metro Last Light
Guacamelee! (Cross Buy)
Dynasty Warriors Next
ModNation Racers Road Trip

Entering PS Plus on 5th March:
Dead Nation Apocalypse Edition
Tomb Raider
Brothers A Tale of Two Sons
Pixeljunk Monsters Ultimate HD
Smart As

Det här stämmer förstås. I all hast råkade jag dra USA-listan istället för EU-liren. Jag tackar för påminnelsen och uppdaterar nyheten.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Tänk om Steam skulle släppt en tjänst liknande PS+. Undrar hur det skulle låtit då.

Hoppas det. PS+ är det billigaste i spelväg om man vill ha många spel och en hel del bra spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tomb till ps3 men inte ps4...? Så tröttsamt. Spelen till ps4 har ju hittills bara varit massa trötta download-grejor, men det är klart, ingen vill väl ge bort sina splitternya fullpris ps4-satsningar ännu, trist dock.

Medlem
Skrivet av whoo:

Tomb till ps3 men inte ps4...? Så tröttsamt. Spelen till ps4 har ju hittills bara varit massa trötta download-grejor, men det är klart, ingen vill väl ge bort sina splitternya fullpris ps4-satsningar ännu, trist dock.

Sony betalar utvecklarna för att få släppa spelen gratis och tror det var någon nyhet här på FZ om att dom går back på tjänsten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Edd1e:

Tänk om Steam skulle släppt en tjänst liknande PS+. Undrar hur det skulle låtit då.

Hoppas det. PS+ är det billigaste i spelväg om man vill ha många spel och en hel del bra spel.

Förutsatt att man har både PS3 PS4 och PS VITA

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Edd1e:

Tänk om Steam skulle släppt en tjänst liknande PS+. Undrar hur det skulle låtit då.

Hoppas det. PS+ är det billigaste i spelväg om man vill ha många spel och en hel del bra spel.

Förutsatt att man har både PS3 PS4 och PS VITA

Räcker med att du bara har en PS3 så är det ändå billigare än alla andra alternativ där ute.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:

Men sluta gnäll nu, än så länge så finns det inte så mycket spel till PS4, var glada att vi får någonting, och Tomb Raider är fan ett schysst lir! Giriga jävlar.......

Du har så rätt!
Allt ska ju serveras på ett fat nu för tiden... tyvärr.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Men sluta gnäll nu, än så länge så finns det inte så mycket spel till PS4, var glada att vi får någonting, och Tomb Raider är fan ett schysst lir! Giriga jävlar.......

Medlem

Jag betalar 500kr om ÅRET för PLUS och jag har nu fått 2 gratis spel redan till ps4 och kommer förmodligen få massvis med fler. hur kan man gnälla om detta? för mig är det en jäävligt bra deal

Inaktiv

Hmm hittar inte dead nation på ps4:an, har det med tidzoner eller något att göra? Brukar de vara lite sena?

Medlem
Skrivet av eatem:

Hmm hittar inte dead nation på ps4:an, har det med tidzoner eller något att göra? Brukar de vara lite sena?

Uppdateringarna sker på onsdagar så du får vänta några dagar.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av eatem:

Hmm hittar inte dead nation på ps4:an, har det med tidzoner eller något att göra? Brukar de vara lite sena?

Uppdateringarna sker på onsdagar så du får vänta några dagar.

Ah då vet jag, danke.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Alienshade:

Hum var fick ni detta info ifrån? Jag som trodde att vitan och ps3an fick lite andra spel. Tomb raider var med men dom andra vita/ps3 spelen stämmer dom? Läser era trådar snart så jag är lite snabb på att fråga men endå.

Tror han listar amerikanska listan eller något sånt.

Här är EU listan som kom för en eller två dagar sen

Leaving PS Plus on 5th March:
Outlast/Sound Shapes
Metro Last Light
Guacamelee! (Cross Buy)
Dynasty Warriors Next
ModNation Racers Road Trip

Entering PS Plus on 5th March:
Dead Nation Apocalypse Edition
Tomb Raider
Brothers A Tale of Two Sons
Pixeljunk Monsters Ultimate HD
Smart As

Vad skönt att man har Amerikanska PS PLUS då! hehe.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

"Gratis" är en rätt skön omskrivning egentligen. Det är kostnadsfritt att spela det så länge man betalar prenumerationen.

Gratis blir det väl ändå just eftersom att det inte är dessa spelen som betalas för genom prenumerationen? Detta känns lite mer som att man köpt en bil på avbetalning, och så länge som man har kvar den och fortsätter betala så får man gratis biltvätt och rabatt på bensinen eller nåt.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av StrongBad:

"Gratis" är en rätt skön omskrivning egentligen. Det är kostnadsfritt att spela det så länge man betalar prenumerationen.

Gratis blir det väl ändå just eftersom att det inte är dessa spelen som betalas för genom prenumerationen? Detta känns lite mer som att man köpt en bil på avbetalning, och så länge som man har kvar den och fortsätter betala så får man gratis biltvätt och rabatt på bensinen eller nåt.

Lär sig skillnaden mellan gratis och kostnadsfritt. Ett vänligt tips.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Hur kan folk ens gnälla om gratis grejor? Vafan? :D?

Gratis? Kostar 480:- per år... Visst det är "gratis" om man främst ser det som en avgift för onlinespel, men finns nog många som köper det för spelen som ingår (jag t ex )

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av whoo:

Tomb till ps3 men inte ps4...? Så tröttsamt. Spelen till ps4 har ju hittills bara varit massa trötta download-grejor, men det är klart, ingen vill väl ge bort sina splitternya fullpris ps4-satsningar ännu, trist dock.

Sony betalar utvecklarna för att få släppa spelen gratis och tror det var någon nyhet här på FZ om att dom går back på tjänsten.

Orkade inte spekulera i en betalmodell jag inte (antagligen ingen utanför Sony och speltillverkaren) är fullt insatt i. Vad jag dock antar som jag uttryckte lite dåligt, är att det är nog ingen tillverkare till nått fullprisspel till ps4 som ännu är beredd att ge bort det på psn+ för dom pengarna avtalet ger. Och det är fullt förståeligt, borde man ju hajat

Skrivet av ivanhoe68:

Men sluta gnäll nu, än så länge så finns det inte så mycket spel till PS4, var glada att vi får någonting, och Tomb Raider är fan ett schysst lir! Giriga jävlar.......

Det där utgår ju från att alla även har en ps3:a... Sitter man 3:e månaden in med en ps4:a så ser det ju inte lika kul ut

Jag ser det hela som ett lotteri, om ett av spelen under året är bra så är man väl ungefär breakeven mot att köpa spelet lagom nära release. Allt utöver det blir en skön bonus.

Problemet är ju dock att det är just ett rejält lotteri, resogun roade mig i typ 1 timme, skräckspelet från förra månaden var jag så ointresserad av att jag inte ens minns dess namn, och kommande zombiespel har man redan spelat...

Kollar man ps3 så hade jag redan lirat alla dom titlarna man fick tillgång till i "instant arkivet", så det är ju tomb Raider nu som är en trevlig gåva men då bara surt att man sitter på en sprillans ps4:a och ska spela det på 3:an, känns bara dumt

Det enda riktigt sura jag ser med systemet är som nån tidigare påpekat, det är stortitlar som ges bort och då är det stor risk att man redan konsumerat titeln... Vore nice om man hade alternativ, t ex att kunna välja en titel från en tidigare månad då man ej var medlem istället för denna månads titel?

Medlem

Skulle vara 2 "gratis spel" till vardera enhet (PS vita PS3 PS4) där du får välja 2 spel totalt i månaden.

Så känner du för ett till PS3 och ett till PS4 ena månaden så skulle det vara ok.
I mitt fall som med många andras så har man noll nytta av PS vita eller PS3 spel

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av StrongBad:

"Gratis" är en rätt skön omskrivning egentligen. Det är kostnadsfritt att spela det så länge man betalar prenumerationen.

Gratis blir det väl ändå just eftersom att det inte är dessa spelen som betalas för genom prenumerationen? Detta känns lite mer som att man köpt en bil på avbetalning, och så länge som man har kvar den och fortsätter betala så får man gratis biltvätt och rabatt på bensinen eller nåt.

Lär sig skillnaden mellan gratis och kostnadsfritt. Ett vänligt tips.

För hårklyverier utan praktiska eller öht egentliga konsekvenser är ju sådär jättenödvändiga.

Medlem

Orka klaga på psn+ och framförallt PS4-liren.

Sony är fortfarande ett företag som vill tjäna pengar, ni som vill ha välgörenhet kan vänligen vända er till annan typ av verksamhet.

Me like this


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

12
Skriv svar