Wildstar – en guide till instanserna

Robot
Wildstar – en guide till instanserna

Ett mmo-spel är ingenting utan sina gruppaktiviteter. Häng med FZ och mmo-konnärssören Mattias Frost när han tar sig an tre vitt skilda instanser i Wildstar.

#carbine-entertainment, #world-of-warcraft


Wildstar – en guide till instanserna

jag antar jag får skriva detta nu ..jag klarade shiphanden själv (stolt fast en bugg gjorde da big thing lite enklare) fanns ju ingen där..och adventures uppdragen du talar om finns det aldrig folk te:(


signatur

New life, New hope

Medlem

"Turbine berättar med om Shiphand-uppdragen"

Missade jag nått? Turbine? AC?

Medlem
Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag antar jag får skriva detta nu ..jag klarade shiphanden själv (stolt fast en bugg gjorde da big thing lite enklare) fanns ju ingen där..och adventures uppdragen du talar om finns det aldrig folk te:(

Vad hände med din inställning till betans NDA? Senast jag såg ditt namn i forumet hotade du att rapportera andra medlemmar bara för att de berättade vad de tyckte om spelet.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag antar jag får skriva detta nu ..jag klarade shiphanden själv (stolt fast en bugg gjorde da big thing lite enklare) fanns ju ingen där..och adventures uppdragen du talar om finns det aldrig folk te:(

Vad hände med din inställning till betans NDA? Senast jag såg ditt namn i forumet hotade du att rapportera andra medlemmar bara för att de berättade vad de tyckte om spelet.

Haha jäklar va drygt.

Skrivet av Höglund:
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag antar jag får skriva detta nu ..jag klarade shiphanden själv (stolt fast en bugg gjorde da big thing lite enklare) fanns ju ingen där..och adventures uppdragen du talar om finns det aldrig folk te:(

Vad hände med din inställning till betans NDA? Senast jag såg ditt namn i forumet hotade du att rapportera andra medlemmar bara för att de berättade vad de tyckte om spelet.

då fz berättar öppet om dessa delar antar jag att sekretessen runt exakt denna del inte gåller..och NDA gäller på allt annat..du kanske inte vet detta men brott mot NDA kan sluta i höga böter rent av


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag antar jag får skriva detta nu ..jag klarade shiphanden själv (stolt fast en bugg gjorde da big thing lite enklare) fanns ju ingen där..och adventures uppdragen du talar om finns det aldrig folk te:(

Vad hände med din inställning till betans NDA? Senast jag såg ditt namn i forumet hotade du att rapportera andra medlemmar bara för att de berättade vad de tyckte om spelet.

då fz berättar öppet om dessa delar antar jag att sekretessen runt exakt denna del inte gåller..och NDA gäller på allt annat..du kanske inte vet detta men brott mot NDA kan sluta i höga böter rent av

NDA gäller inte för "pressen" upp till level 29. Men NDA:n gäller absolut fortfarande för oss "Svensson" som inte är en del av pressen. Alltså har du brutit mot NDA.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av kalle.lindestrom:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag antar jag får skriva detta nu ..jag klarade shiphanden själv (stolt fast en bugg gjorde da big thing lite enklare) fanns ju ingen där..och adventures uppdragen du talar om finns det aldrig folk te:(

Vad hände med din inställning till betans NDA? Senast jag såg ditt namn i forumet hotade du att rapportera andra medlemmar bara för att de berättade vad de tyckte om spelet.

då fz berättar öppet om dessa delar antar jag att sekretessen runt exakt denna del inte gåller..och NDA gäller på allt annat..du kanske inte vet detta men brott mot NDA kan sluta i höga böter rent av

NDA gäller inte för "pressen" upp till level 29. Men NDA:n gäller absolut fortfarande för oss "Svensson" som inte är en del av pressen. Alltså har du brutit mot NDA.

Läser man NDA'n så står det klart och tydligt:
"Exceptions. Notwithstanding Section 2, Confidential Information shall not include any information which (i) is now, or hereafter becomes, through no act or failure to act on the part of the receiving party, generally known or available to the public without breach of this Agreement by the receiving party"

Det betyder att du får prata om det som står här i guiden men man får inte prata om saker som inte står i guiden. Du har nämnt information som inte är tillgänglig utan att ha varit med i betan vilket gör att du brutit mot NDA'n.

Skribent

Jag är ingen expert på NDA för er som inte tillhör pressen, men antar att ni åtminstone borde få diskutera det som nämns i artikeln?

Skrivet av kalle.lindestrom:

adventures uppdragen du talar om finns det aldrig folk te:(

Jag hade inga problem att få grupp till adventure, men däremot fick jag vänta en halv evighet på folk till dungeon. Men när spelet lanserats på riktigt lär inte det vara något problem.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag är ingen expert på NDA för er som inte tillhör pressen, men antar att ni åtminstone borde få diskutera det som nämns i artikeln?

Det beror väl i allra högsta grad på om man själv spelat det (och är under NDA) eller inte.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag antar jag får skriva detta nu ..jag klarade shiphanden själv (stolt fast en bugg gjorde da big thing lite enklare) fanns ju ingen där..och adventures uppdragen du talar om finns det aldrig folk te:(

hyklare

Medlem

Ett spel som lånar från flertalet MMO's men som i slutändan aldrig kommer nå fram.

5/10 . Man kan säkert spela en månad och ha kul, men i slutändan går man tillbaka till WoW ändå, som vanligt ^^

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av kalle.lindestrom:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag antar jag får skriva detta nu ..jag klarade shiphanden själv (stolt fast en bugg gjorde da big thing lite enklare) fanns ju ingen där..och adventures uppdragen du talar om finns det aldrig folk te:(

Vad hände med din inställning till betans NDA? Senast jag såg ditt namn i forumet hotade du att rapportera andra medlemmar bara för att de berättade vad de tyckte om spelet.

då fz berättar öppet om dessa delar antar jag att sekretessen runt exakt denna del inte gåller..och NDA gäller på allt annat..du kanske inte vet detta men brott mot NDA kan sluta i höga böter rent av

NDA gäller inte för "pressen" upp till level 29. Men NDA:n gäller absolut fortfarande för oss "Svensson" som inte är en del av pressen. Alltså har du brutit mot NDA.

Fruktansvärt roligt det här, han sitter förmodligen och oroar sig för att få böter eller liknande. Ja herregud vilka tomtar det finns online.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Ett spel som lånar från flertalet MMO's men som i slutändan aldrig kommer nå fram.

5/10 . Man kan säkert spela en månad och ha kul, men i slutändan går man tillbaka till WoW ändå, som vanligt ^^

Med sån inställning så gör du det. Imo kan du stanna kvar i WoW med den där inställningen till nya mmo's

Så jäkla trött på samma snack från "randoms" över hela internet "Det kommer floppa"

Undrar om wow hade blivit sån hit om alla tänkte lika dant då när wow kom som alla tänkte nu.
//Ekkelz

Medlem
Skrivet av Striva:

Det betyder att du får prata om det som står här i guiden men man får inte prata om saker som inte står i guiden. Du har nämnt information som inte är tillgänglig utan att ha varit med i betan vilket gör att du brutit mot NDA'n.

Vilken information är det jag avslöjat? Det står i deras officiella Reddit-kanal att press-NDA är öppen upp till 29. Och har bekräftats av Carbine-devs i kanalen. Så, försök gärna igen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Ett spel som lånar från flertalet MMO's men som i slutändan aldrig kommer nå fram.

5/10 . Man kan säkert spela en månad och ha kul, men i slutändan går man tillbaka till WoW ändå, som vanligt ^^

Om vi antar att det lånar bra saker (vilket jag personligen tycker att det gör), varför skulle det isåfall inte nå fram? Det finns dessutom mer kompetens på Carbine än vad som kvarstår i WoW's dev-team.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Med tanke på betan och att spelet är relativt nära release (om de inte får för sig att skjuta spelet till nästa år) så behövs extremt många ändringar på rätt mycket.. vilket vi också vet inte händer.
Samt med tanke på att de kommer försöka sig på månadsavgift kommer vi förmodligen se detta spelet gå F2P innan 2015.

Spelet är bara en kopia av andra spel, vågar inte sig på något nytt och därav kommer de inte lyckas

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Med tanke på betan och att spelet är relativt nära release (om de inte får för sig att skjuta spelet till nästa år) så behövs extremt många ändringar på rätt mycket.. vilket vi också vet inte händer.
Samt med tanke på att de kommer försöka sig på månadsavgift kommer vi förmodligen se detta spelet gå F2P innan 2015.

Spelet är bara en kopia av andra spel, vågar inte sig på något nytt och därav kommer de inte lyckas

Vad behöver ändras, rent konkret? Spelet känns förutom under stresstesten rappt, telegraphsystemet är för det mesta en fördel och det har content som sparkar undan benen på de flesta releaser under senare tid.

Till skillnad från ex. vis GW2 som saknade en del vad gäller PvE/sPvP-content men hade ett grymt combatsystem har de lyckats få in både skoj combat och bra content i Wildstar.

De har BGs, 2, 3, 5 arena, instanser (med hardmodes), shiphands, adventures, 20m/40m raider, warplots, guild/personlig housing, fullt modstöd osv osv.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Med tanke på betan och att spelet är relativt nära release (om de inte får för sig att skjuta spelet till nästa år) så behövs extremt många ändringar på rätt mycket.. vilket vi också vet inte händer.
Samt med tanke på att de kommer försöka sig på månadsavgift kommer vi förmodligen se detta spelet gå F2P innan 2015.

Spelet är bara en kopia av andra spel, vågar inte sig på något nytt och därav kommer de inte lyckas

Orkar inte...

Skrivet av Striva:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av kalle.lindestrom:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag antar jag får skriva detta nu ..jag klarade shiphanden själv (stolt fast en bugg gjorde da big thing lite enklare) fanns ju ingen där..och adventures uppdragen du talar om finns det aldrig folk te:(

Vad hände med din inställning till betans NDA? Senast jag såg ditt namn i forumet hotade du att rapportera andra medlemmar bara för att de berättade vad de tyckte om spelet.

då fz berättar öppet om dessa delar antar jag att sekretessen runt exakt denna del inte gåller..och NDA gäller på allt annat..du kanske inte vet detta men brott mot NDA kan sluta i höga böter rent av

NDA gäller inte för "pressen" upp till level 29. Men NDA:n gäller absolut fortfarande för oss "Svensson" som inte är en del av pressen. Alltså har du brutit mot NDA.

Läser man NDA'n så står det klart och tydligt:
"Exceptions. Notwithstanding Section 2, Confidential Information shall not include any information which (i) is now, or hereafter becomes, through no act or failure to act on the part of the receiving party, generally known or available to the public without breach of this Agreement by the receiving party"

Det betyder att du får prata om det som står här i guiden men man får inte prata om saker som inte står i guiden. Du har nämnt information som inte är tillgänglig utan att ha varit med i betan vilket gör att du brutit mot NDA'n.

har jag inte om du läste artikeln handlade det exakt om dom saker jag påpekade..men om alla jäklar tomtar på denna sida inte vet vad avtal är så fine för dom jag tänker i alla fall följa reglerna..skulle inte förvåna mig om ni tycker bottar fusk i M-spel är helt okej det med


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

har jag inte om du läste artikeln handlade det exakt om dom saker jag påpekade..men om alla jäklar tomtar på denna sida inte vet vad avtal är så fine för dom jag tänker i alla fall följa reglerna..skulle inte förvåna mig om ni tycker bottar fusk i M-spel är helt okej det med

Verkar som du snackar massa trams, men jag får väl påpeka än en gång:

Informationen om NDA vs Press NDA är fritt tillgänglig för alla att läsa på Wildstar/Carbine's officiella Reddit (som är tillgänglig för alla, oavsett om man är med i betan eller ej). Jag själv är inte med i betan, men har läst kommentarer på Reddit från Carbine själva, där dom sagt att press får snacka om spelet upp till level 29. Alla övriga personer får snällt hålla tyst om dom är med i betan och skrivit på NDA.

Skrivet av v1ctory:

Om vi antar att det lånar bra saker (vilket jag personligen tycker att det gör), varför skulle det isåfall inte nå fram? Det finns dessutom mer kompetens på Carbine än vad som kvarstår i WoW's dev-team.

Inte konstigt när ett 10-15 tal av Blizzards dev team (som jobbade på Vanilla WoW) lämnade Blizzard och formade Carbine (som utvecklar WildStar).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag antar jag får skriva detta nu ..jag klarade shiphanden själv (stolt fast en bugg gjorde da big thing lite enklare) fanns ju ingen där..och adventures uppdragen du talar om finns det aldrig folk te:(

Vad hände med din inställning till betans NDA? Senast jag såg ditt namn i forumet hotade du att rapportera andra medlemmar bara för att de berättade vad de tyckte om spelet.

"Men öhhh, andra snackar om det, därför måste jag också göra det, och om jag gör det då så behöver jag inte ta ansvar för avtal jag bryter"

Medlem

Fastnade inte riktigt för spelet. Combat är riktigt jävla najs samt vissa härliga zoner men det var för många tveksamma grejer imo.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Striva:

Det betyder att du får prata om det som står här i guiden men man får inte prata om saker som inte står i guiden. Du har nämnt information som inte är tillgänglig utan att ha varit med i betan vilket gör att du brutit mot NDA'n.

Vilken information är det jag avslöjat? Det står i deras officiella Reddit-kanal att press-NDA är öppen upp till 29. Och har bekräftats av Carbine-devs i kanalen. Så, försök gärna igen.

Jag citerade dig endast för att visa konversationen. Mitt inlägg var ämnat till Kalle.

Medlem

Gillar alla advokater här lol.

Medlem

Spelet känns precis som något koreanskt spel som i nuläget har alldeles för många brister så att det inte ens är roligt.

Questandet är den största bristen, Det är helt enkelt bajstråkigt att queasta i Wildstar. Om ni tyckte det var tråkigt att questa i WoW och vill ha något nytt så ska ni nog hålla er borta ifrån Wildstar som bara slänger quests på dig och du har ingen aning om vad du ska göra mer än att kuta runt som en tönt och jaga nummerplåtar på kartan..

Kartan är en andra brist. Man MÅSTE ta upp den hela tiden för att fatta vad och vart man ska och kartan suger ganska rejält och den har otroligt tråkig layout och är inte så värst informerande. Zooma in Zooma ut på mappen känns som ett spel i sig för att det är typ det enda man gör i Wildstar,

Chatten är också en brist, Fy in i satans gata vad den är dålig, Det märks att spelet är skapat för att både fungera på Konsol och Pc för att det är så mycket simplifierat inom Wildstars värld.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

..men om alla jäklar tomtar på denna sida inte vet vad avtal är så fine för dom jag tänker i alla fall följa reglerna..

Men du bröt ju mot reglerna i ditt första inlägg?

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Spelet känns precis som något koreanskt spel som i nuläget har alldeles för många brister så att det inte ens är roligt.

Questandet är den största bristen, Det är helt enkelt bajstråkigt att queasta i Wildstar. Om ni tyckte det var tråkigt att questa i WoW och vill ha något nytt så ska ni nog hålla er borta ifrån Wildstar som bara slänger quests på dig och du har ingen aning om vad du ska göra mer än att kuta runt som en tönt och jaga nummerplåtar på kartan..

Kartan är en andra brist. Man MÅSTE ta upp den hela tiden för att fatta vad och vart man ska och kartan suger ganska rejält och den har otroligt tråkig layout och är inte så värst informerande. Zooma in Zooma ut på mappen känns som ett spel i sig för att det är typ det enda man gör i Wildstar,

Chatten är också en brist, Fy in i satans gata vad den är dålig, Det märks att spelet är skapat för att både fungera på Konsol och Pc för att det är så mycket simplifierat inom Wildstars värld.

Questande är sällan roligt öht. i min mening så det kan jag inte kommentera vidare mycket. Hur kartan och chatten kan vara ett så stort problem förstår jag inte, svårligen det som avgör om spelet är bra eller ej. Det finns ju dessutom addons som borde kunna anpassa det till ditt tycke och smak. Carbine presenterade också en första bild på ett revampat ui för några dagar sen.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

men om alla jäklar tomtar på denna sida inte vet vad avtal är så fine för dom jag tänker i alla fall följa reglerna..skulle inte förvåna mig om ni tycker bottar fusk i M-spel är helt okej det med

Mina damer och herrar! Beskåda den bästa comebacken i retrorik någonsin! Jag fullkomligt älskar när människor inte vet vad de ska säga när de blir ställda mot väggen och börjar istället anklaga folk för helt orelevanta saker.

Vad har fusk/hacking med denna dikussion att göra? Allvarligt talat...

12
Skriv svar