Notch bekräftar – möjlig Minecraft-film från Warner Bros.

Robot
Notch bekräftar – möjlig Minecraft-film från Warner Bros.

Markus Persson avslöjar att det finns möjligheter för en Minecraft-film från Warner Bros.

#minecraft, #mojang-specifications


Medlem
Notch bekräftar – möjlig Minecraft-film från Warner Bros.

Hur gör man en film av ett spel utan någon som helst mål eller story? Det är vad jag undrar.

Medlem

Confirmed!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det ska bli kul å se vad de hittar på. Hur dåligt det än blir så finns ändå spelet kvar där och det är ett bra spel!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skribent
Skrivet av burkmopp:

Hur gör man en film av ett spel utan någon som helst mål eller story? Det är vad jag undrar.

Man tar sig kreativa friheter, förslagsvis genom att ge Vin Diesel huvudrollen!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Hur gör man en film av ett spel utan någon som helst mål eller story? Det är vad jag undrar.

Fast nu är det ju så att det visst finns en story, ett mål. Samla på dig tillräckligt för att kunna döda "Ender Dragon" är ju 'målet' med spelet.

Medlem
Skrivet av Nannonoys:
Skrivet av burkmopp:

Hur gör man en film av ett spel utan någon som helst mål eller story? Det är vad jag undrar.

Fast nu är det ju så att det visst finns en story, ett mål. Samla på dig tillräckligt för att kunna döda "Ender Dragon" är ju 'målet' med spelet.

Du har rätt, det har väl gjort en del filmer med liknande story i ryggen. Men antalet lyckade filmer uppgår väl till 0?

Medlem

Blir kanske mer en film om Notch självt i samma anda som facebook-filmen.

Medlem

det skulle vara kul med en komedi med asfula effekter


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

In a world... where blocks are king.
A server... betrayed by its own users.
No safe zones can save you.
No mods can help you.

This fall, one admin is taking care of business.

There's nonotch to save you now.
Minecraft - The Movie.

Music by Buckethead.

PaZ
Medlem

En film som blandar live action och ingame brukar ju alltid vara fantastisk. Typ ett gäng barn som sugs in i världen de just har byggt och måste försöka överleva i fyrkantigheten. Hilarity ensues.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Hur gör man en film av ett spel utan någon som helst mål eller story? Det är vad jag undrar.

ELF
Medlem

Blev ju ingen Postal 2. Så han får väl detta som tröstorojekt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av burkmopp:

Hur gör man en film av ett spel utan någon som helst mål eller story? Det är vad jag undrar.

Man tar sig kreativa friheter, förslagsvis genom att ge Vin Diesel huvudrollen!

http://cdn.ndtv.com/movies/images/vin-diesel-630.jpg

Medlem
Medlem
Medlem

Filmproducenter har ju kontaktat och besökt Mojang flera ggr tidigare. De vill prata om att göra film på spelet, men inget är ju bestämt. Så här har Carl Manneh sagt:

"– Vi har blivit kontaktade av många personer ifrån Hollywood, allt ifrån producenter till agenter och regissörer. Än så länge finns det inga konkreta planer på att göra en film, även om jag personligen tycker det skulle vara roligt."

Det som Notch skriver på Twitter verkar vara menat som sarkasm mot det faktum att folk genast tror att en film ska göras på spelet bara för att det har läckts ut att filmproducenter har besökt studion.

Medlem

Så länge Herobrine är med som bad guy/creepy asian ghost girl så är jag nöjd.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Ook
Bibliotekarie (UU)

Kommer bli en block buster film!

Medlem

Jag vill se TETRIS som film! DO IT!

Alternativt Schack... retro.

1
Skriv svar