När får vi en homosexuell huvudperson i ett storspel?

Jag tror alla som upplever att de står utanför normer känner behov av att vara accepterade som de är. Det är vad det handlar om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fargo:

"Problemet" är väl att den andel som är homosexuella (de som skulle tilltalas mest av en homosexuell huvudkaraktär) är förhållandevis små till hela publiken. Dom flesta vill ju på något vis känna igen sig i huvudkaraktären, tror det blir svårt om man ska envisas med att representera olika sexuella läggningar som är snäppet ovanligare. Men om man som manusförfattare vill testa, varför inte. Kör på.

Det som får mig att känna igen mig i karaktärer är hur de agerar utifrån sina känslor. Som Joes faderskapsångest i Last of Us eller Ellen Pages utanförskap i The Beyond. Jag är ganska säker på att de inte skulle förändras nämnvärt om det var en man eller kvinna känslorna rörde. Så varför fokusera på det sexuella?

Det håller jag med om för visso. Men jag tror ändå att jag personligen skulle ha svårare för att känna igen mig i huvudkaraktären om den sexuella läggningen var central och tydlig i spelet. Men som jag sa i ett annat inlägg, ju mer mainstream o större publik spelbranschen får, ju större chans att det blir precis som med filmbranschen där specifika genrer riktar sig enbart mot HBTQ-personer.

Medlem

Ja det är väl på tiden att Cpt. Phallus får ett eget spel.

Medlem
Skrivet av Javas:

Varför har hela spelbranschen blivit sån jäkla moralhora på sistånde?

Antagligen för att den långsamt utvecklas med resten av samhället.

Medlem

Varför är alla så bisarrt ingjutna av tanken att bögar är stereotypa. Klart det finns, och jag som bög skulle inte direkt identifiera mig med en glitterbög som huvudkaraktär. Men bögar kan vara rätt chill också. I mean, jag och min kille, vi har skägg och spelar spel hela dagarna. Och har ölmagar. Inte så stereotypt. Det är såna karaktärer jag vill kunna se, där det inte är så uppenbart att läggningen finns hos karaktären, men att det kan visas subtilt. Då är det lättare att identifiera sig. Och det behövs.

De som säger "ööh varför har vi inte en parad för hetro" <- för att ni har redan privilegier och inte utsatts för hatbrott i väldans många år. Jag är själv uppväxt på en konservativ kristen landsbygd där folk bokstavligen hatade bögar, jag var tvungen att flytta för att bli accepterad någon annanstans. Det är därför pridefestivalen är viktig än idag. Sålänge grundkonceptet kommer ifråga. Att den är översexualiserad och att folk spelar dildokubb tycker jag däremot kan vara problematiskt.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Varför är det inte bättre att man får välja själv vad man ska spela som?

Man får två alternativ vid character creation:

1. Vill du stoppa in drulen i pulltratten.

2. Vill du stoppa in drulen i hängdalen.

Varför måste vi som inte vill spela som homosexuella bli tvingade till det?

Hur tror du det känns för alla homosexuella då, som tvingas spela som heterosexuella hela tiden?

Ifall den sexuella läggningen på något sätt är viktig för spelet är det ju jättebra ifall man fick välja den själv. Som jag sagt tidigare, ta ett valfritt spel där karaktären man spelar inte uppenbart dras till det motsatta könet (t ex Gordon Freeman) och fundera på varför inte han skulle kunna vara homosexuell. Ifall det inte är viktigt för spelets story är väl läggningen lika ointressant som religion?

Skrivet av xverminator:

Låt oss slippa homosexualitet i spel, bara för att det är en minoritet som har en böjelse så låt oss andra slippa detta som inte kan identifiera oss med homosexualitet eller andra böjelser. Jag ser hellre könsneutrala karaktärer i så fall så slipper man göra politik av spel.

Barn ska dessutom inte bli på prackade att homosexualitet är något fint och naturligt bara för en mycket smal minoritet gillar detta.

Lägg ner bara!

Hade FZ funnits på 80-talet hade aldrig någon publicerat en artikel som denna.

Fundera över vad homosexualitet är, är det så jättebra att en kille trycker på en annan kille där bak som det vore harmlöst och naturligt fint. Varför inte förespråka heteronormativitet i spel istället.

Så trött på detta! Kanske dags för en hetrofestival där alla hetro kan åka runt på flak o skrika de är hetro vi verkar vara en minoritet i media. Hbtq rörelsen genomsyrar allt snart.

Vad har en hetrosexuell för intresse av att spela homosexuell i ett spel? Vad är poängen med det? Dom får väl hitta på ett nytt Leisure Suit Larry för homosexuella om det är så viktigt för dem att sexualiteten ska ha betydelse i spel. Och varför just homosexualitet i spel, varför inte en nekrofil eller andra sexuella böjelser om man nu ska prata karaktärer med udda livsstil.

Du kan ha hur mycket normer som helst i samhället eftersom dessa alltid är baserade på rådande moral, trender och historia. Imorgon vaknar du kanske upp i en värld där det är skottpengar på intoleranta människor, hur kommer du överleva då?

Det är skrämmande om du bortser hur det ser ut i verkligheten genom att avfärda människor med ett par enkla ord. Om du anser att homosexualitet är en "böjelse", betyder det också att "heterosexualitet" är en böjelse, dvs. en medveten inklination att föredra något framför något annat.

Jag är glad över att vara en heterosexuell man, för jag kan tänka mig vilket helvete det måste vara att stå utan för gängse "normer". Det minsta man kan göra, enligt mina åsikter, är att försöka förstå våra medmänniskor och göra världen en bra plats för alla.

Slutligen måste det konstateras att orden "homo" och "hetero" + "sex" är en av de sämsta i mänklighetens historia, för de ger ständigt associationer till underlivet, som om detta var det enda som definierade människor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du får utgå från naturen helt enkelt hur man för livet vidare vilket är meningen med två kön man och kvinna.
Har du någon gång sett två homosexuella skaffa ett biologiskt bran tillsammans? Nä skulle inte tro det. Alla på denna jord som har fötts har hetrosexuella att tacka livet för. Skulle någon av dina föräldrar varit homosexuell hade du inte existerat.

Jag skiter också i om folk håller på med homosexualitet, men varför ska dom hålla på öppet och göra en grej av det hela tiden? Jag känner flera homosexuella, men så länge dom inte håller på och skriker och gör en grej av det är det helt ok, Jag sitter inte o gapar om att jag är hetro, det är just grejjen att dom måste göra en grej av det som är så irriterande. Alla har olika åsikter. Vad folk gör i sitt privata rum är en sak men vad folk gör i det offentliga rummet angår oss alla.

Jag reagerar lika mycket på andras åsikter som folk reagerar på mina. Bara för att det är en minoritet och vissa tycker så synd om dem betyder det inte att man ska ha skottpengar på dem absolut inte!! Men man kan ha åsikter om man nu får ha det trots dom inte går i linje med homorörelsen! Se bara på hur normerna och ribban har flyttas senaste 20 åren i media i dessa frågor, det blir liberalare. Frågan är om det är bra eller dåligt. Nu väcks frågan att vi ska homosexuella karaktärer i spel! Det får i alla fall mig att reagera! Jag vill inte bli påprakad sånt! Jag bojkottar alla spel som har inslag av homosexualitet, senast jag gjorde det så var det Mass Effect 3. Speltillverkarna kan ju fundera på hur många de tappar också istället och vilken image deras företag vill ha eller identifieras med. Jag tar avstånd från sånt (igentligen inte pga de innehöll inslag av homosexualitet, utan att man börjar dra in könsroller och politik i spel), jag vill helst att spel ska vara opolitiska och inte propagera för några sexuella vinklingar.

Det finns folk som har sex med djur i detta land vilket är fullt lagligt, vilket jag spyr på! Nu ska man inte blanda ihop olika sexualiteter men det hör ändå till ämnet. Jag förespråkar alltid hetronormativet att man ska sträva efter det och uppmuntra till det i alla lägen precis på samma vis som hbtq rörelsen tycker att det är ok med sex mellan samma kön.

Sen om homosexualitet är en sjukdom eller folk har födds så eller valt den vägen det verkar vara en gåta som inte finns några svar på, det verkar vara olika. Jag ser det i alla fall som en böjelse på samma vis som pedofilism. Samma fråga där föds dom som pedofiler eller jar dom valt den vägen eller inte bearbetat sina tankar ordentligt? Jag är tyvärr inte så lättsinning och slätstruken i sånna här frågor. Vilka sexualiteter ska man acceptera och vilka ska man inte? Det är helt individuellt att sätta värderingar, sen har samhället olika normer i olika tider som förändras men som drar åt ett visst håll generellt.

Jag kommer aldrig säga att man ska spöa homosexuella, men jag kan ogilla den formen av sexualitet. Jag tycker det är ett förargelseveckande beteende, men som sagt om de går att bevisa att folk föds så är det inte så mycket att göra, men det finns så många olika exempel. Pernilla Wiberg skidåkaren levde i ett hetrosexuellt förhållande men valde ett homosexuellt förhållande! Vad ska man säga född så eller valt?

Varför gillar vissa olika musik smaker hårdrock eller pop eller olika maträtter eller filmer, varför gillar vissa pizza och andra inte?

Folk som är medvetna om att de har ett avvikande beteende eller udda livsstil gör enklast i att inte flagga extra offentligt, dom kan ju fundera över varför folk blir misshandlade och bespottade. Om jag hade en konstig böjelse som jag visste folk blev irriterade över skulle jag försöka dölja det enklast.

Det kan faktiskt hända att när man förespråkar hetronormativet på samma vis som andra propagerar för homosexualitet så kan man få reaktioner, vilket jag fick! Jag tycker bara man ska uppmuntra till hetro sexualitet och att det inte är fullt normalt med homosexualitet för det finns begränsningar med det, tex med att föra livet vidare.

Skrivet av xverminator:

Du får utgå från naturen helt enkelt hur man för livet vidare vilket är meningen med två kön man och kvinna.
Har du någon gång sett två homosexuella skaffa ett biologiskt bran tillsammans? Nä skulle inte tro det. Alla på denna jord som har fötts har hetrosexuella att tacka livet för. Skulle någon av dina föräldrar varit homosexuell hade du inte existerat.

Jag skiter också i om folk håller på med homosexualitet, men varför ska dom hålla på öppet och göra hela tiden en grej av det. Jag känner flera homosexuella, men så länge dom inte håller på och skriker och gör en grej av det är det helt ok, Jag sitter inte o gapar om att jag är hetro, det är just grejjen att dom måste göra en grej av det som är så irriterande. Alla har olika åsikter.

Jag reagerar lika mycket på andras åsikter som folk reagerar på mina. Bara för att det är en minoritet och vissa tycker så synd om dem betyder det inte att man ska ha skottpengar på dem absolut inte!! Men man kan ha åsikter om man nu får ha det trots dom inte går i linje med homorörelsen!

Men allt som existerar utgår från "naturen", homosexuella kommer inte från en annan planet; det är en annan sak vad du personligen tycker är bra eller dåligt eller vilka normer du håller högre än andra. Det finns inget som säger att en levande varelses främsta uppgift är att sätta avkommor till världen. Om du tycker normaliteten enkom definieras av möjligheten att reproducera avkomma, då finns det säkert ett par hundra miljoner kvinnor i världen som är onormala eftersom de är infertila. De kan inte skaffa barn på den naturliga vägen och måste då gå andra vägar.

Visst har alla åsikter, tankar och behov, men det känns inte riktigt som om du förstår, eller vill sätta dig in i andra människors situationer. Mig personligen gör det inget, men jag vet att intolerans har en benägenhet att studsa tillbaka på andra sätt som kanske den oflexible inte hade förutsett.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av xverminator:

Du får utgå från naturen helt enkelt hur man för livet vidare vilket är meningen med två kön man och kvinna.
Har du någon gång sett två homosexuella skaffa ett biologiskt bran tillsammans? Nä skulle inte tro det. Alla på denna jord som har fötts har hetrosexuella att tacka livet för. Skulle någon av dina föräldrar varit homosexuell hade du inte existerat.

Jag skiter också i om folk håller på med homosexualitet, men varför ska dom hålla på öppet och göra hela tiden en grej av det. Jag känner flera homosexuella, men så länge dom inte håller på och skriker och gör en grej av det är det helt ok, Jag sitter inte o gapar om att jag är hetro, det är just grejjen att dom måste göra en grej av det som är så irriterande. Alla har olika åsikter.

Jag reagerar lika mycket på andras åsikter som folk reagerar på mina. Bara för att det är en minoritet och vissa tycker så synd om dem betyder det inte att man ska ha skottpengar på dem absolut inte!! Men man kan ha åsikter om man nu får ha det trots dom inte går i linje med homorörelsen!

Men sluta. Det är DU som hävdar saker om människor som inte gör någon annan illa. Det är du som försöker påverka folks liv negativt. Ta ditt eget råd och håll det för dig själv istället.

_ _ _
Random ramble inc:

När folk säger "tolerans" menar man inte att intolerans i sig är dåligt. Det är så med språket att saker förenklas och ibland byter mening. Det man menar är tolerans mot människor som inte gör någon illa. Vi tolererar inte mördare, våldtäktsmän, homofober och banrånare eftersom de påverkar människor negativt. Kidnappning är inte heller tolererat, men vi sätter ju folk i fängelse.

Tycker även det är lustigt med folk som gnäller om att de inte får säga saker, när det i själva verket handlar om att folk kritiserar dem. Folk får säga vad de vill, men ta konsekvenserna när ni attackerar folk. Yttrandefrihet gäller åt båda hållen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tror alla som upplever att de står utanför normer känner behov av att vara accepterade som de är. Det är vad det handlar om.

Säg det till en pedofil eller folk som har sex med djur, ska man acceptera detta och säga du är bra som du är? Du ser hur folk har blivit så indränkta i hbtq rörelsen att det är fullt normalt att dom glömmer bort alla andra avviksande sexualiteter. Det gäller endast deras egna sexualiteter homosexuella och transsexuella om dom menade allvar skulle det även gälla pedofili och tidelag och övriga sexualiteter men det gör dom inte! Dom säger alltid man ska respektera allas sexualitet. Jag gör det INTE! Jag respekterar människan men inte sexualiteten! Separera på dessa två.

Ungefär på samma sätt om jag säger att jag avskyr rökning eller knark, så betyder det inte att jag hatar alla som röker eller vill slå ihjäl alla som håller på med droger. Jag kanske älskar personen men vill att den ska sluta upp med ett dåligt beteende som skadar individen. Nu kan man inte jämföra sexualitet riktigt på samma vis, men se vad jag menar att jag skiljer på människa och handling.

Sen tror jag inte många som är hetrosexuella om de skulle prova att byta ut sin partner av motsatt kön av en av samma, då tror jag inte alla skulle vara lika positiva längre till homosexualitet..Ni kan ju prova och se vilken åsikt ni har sen.

I min värld är hetrosexualitet det som är det normala, allt annat därutanför är böjelser, inkl homosexualitet.

Jag vet in i vilka åldrar ni som kommenterar är, men om ni inte levde på 70-80 och till mitten av 90 talet, så var det nästan samma anda i Sverige som i ryssland nu ang homosexualitet och stora delar av världen. Det var något fult/smutsigt och skamligt.

Hbtq rörelsen har länge får genomsyra i media och skolan utan några som helst motargument. Se så det blivit när vissa ungdomar bara tycker det är helt ok.

Nä man måste inte skaffa barn som någon skrev, men man går totalt miste om att skaffa ett biologiskt barn med den man älskar om man är homosexuellt. Och man vill ju helst skaffa ett biologiskt barn med den man älskar så det blir en person som ärvt gener från bägge personerna och får egenskaper av båda föräldrarna. Jag tycker det är en väldigt primär och viktig fråga, en av de större i livet, men vilket många bara tar för givet att de existerar utan att tänk på varför och hur det hänger ihop med sexualiteten.

Samma sak ang den som är homosexuell, så får ju inte föräldrarna några barnbarn osv... Tråkigt om familjeträdet slutar pga homosexualitet.

Det enda positiva med homosexualitet som jag ser är att det bromsar befolkningsökningen, och det kanske är en funktion i naturen med homosexualitet att det inte ska bli för många.

Medlem

xverminator:

det är intressant att du använder naturen som argument.

mannens g-punkt i anus är otillgänglig för kvinnans anatomi, endast av en annan mans kön.

Medlem
Skrivet av xverminator:

bla bla bla...

Eftersom du inleder dina långa utlägg med självmotsägelser så orkar jag inte läsa längre än så. Du säger att du är ok med homosexualitet så länge den inte syns, men tänker inte på hur vi hela tiden matas med heterosexuella normer, så det som är fel åt ena hållet är tydligen jättebra åt andra.

Sen drar du paralleller till pedofili och tidelag som förslag på böjelser, och bortser helt ifrån att heterosexualitet också är lika mycket av en böjelse som homosexualitet (som någon annan påpekade), medans du fullkomligt ignorerar det faktum att pedofili och tidelag snarare hamnar i samma kategori som våldtäkt, dvs övergrepp.

Vad sägs om att du slutar att lägga dig i vad som gör andra lyckliga, och fokuserar på dig själv istället? Eller ska du tvinga på folk världen över det just du anser vara normalt? Vilken musik vi ska lyssna på, hur många barn vi ska ha, hur mycket vi ska jobba likväl som vilka vi ska älska?

Helt sjukt hur en del orkar engagera sig mot andras lycka i en värld där folk dör i tusental varje dag pga krig, sjukdomar, katastrofer och girighet. Komma och snacka om "normalt"...herre gud säger jag bara.

Medlem
Skrivet av Ender:

Helt sjukt hur en del orkar engagera sig mot andras lycka i en värld där folk dör i tusental varje dag pga krig, sjukdomar, katastrofer och girighet. Komma och snacka om "normalt"...herre gud säger jag bara.

Här har vi Ugandas etikminister, han tycker att barnvåldtäkt är okej så länge det är heterosexuellt:
http://www.ibtimes.co.uk/ugandan-reverend-simon-lokodo-child-...

Här har ni citatet, video:
http://youtu.be/L9ytwGW9eO0?t=37m35s

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Nocturnal77:

Tack för tipset, jag visste inte hur man gjorde det och ska använda det i fortsättningen. Men lär dig läsa långsammare, så blir det inget problem. Första ordet var ju "spoiler".

Spoilerfunktionen finns där av en anledning - att skriva "spoiler" är inte särskilt effektivt. Att problemets lösning skulle vara att jag "lär mig läsa långsammare" och medvetet sitter och försiktigt scrollar ner för att det finns en risk att nån stolle sitter och skriver spoilers rakt ut är en löjeväckande tanke.

Medlem

Jag tänkte posta den här tidigare eftersom det känns ganska relevant, men fastnade med annat.

I alla fall, i Metal Gear Solid: Peace Walker så går Big Boss/Snake på en date med Kazuhira Miller som slutar med sex. För att få max poäng på uppdraget behöver man även ge Miller komplimanger via manuell in game kommunikation

Nog för att det bara är spelet som gör parodi på sig självt, men det är ändå en homosexuell handling av huvudpersonen i en väldigt stor spelserie.

Youtubeklipp för er intresserade:
http://www.youtube.com/watch?v=ykEj_TIg1NE


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av xverminator:

bla bla bla...

Eftersom du inleder dina långa utlägg med självmotsägelser så orkar jag inte läsa längre än så. Du säger att du är ok med homosexualitet så länge den inte syns, men tänker inte på hur vi hela tiden matas med heterosexuella normer, så det som är fel åt ena hållet är tydligen jättebra åt andra.

Sen drar du paralleller till pedofili och tidelag som förslag på böjelser, och bortser helt ifrån att heterosexualitet också är lika mycket av en böjelse som homosexualitet (som någon annan påpekade), medans du fullkomligt ignorerar det faktum att pedofili och tidelag snarare hamnar i samma kategori som våldtäkt, dvs övergrepp.

Vad sägs om att du slutar att lägga dig i vad som gör andra lyckliga, och fokuserar på dig själv istället? Eller ska du tvinga på folk världen över det just du anser vara normalt? Vilken musik vi ska lyssna på, hur många barn vi ska ha, hur mycket vi ska jobba likväl som vilka vi ska älska?

Helt sjukt hur en del orkar engagera sig mot andras lycka i en värld där folk dör i tusental varje dag pga krig, sjukdomar, katastrofer och girighet. Komma och snacka om "normalt"...herre gud säger jag bara.

Jag har inga motsägelser, du trasslar till dig för dig själv, läs lite mer noggrant vad jag skrev istället. om du påstår att homosexualitet är något naturligt bra i naturen, så kan du ju fundera på om alla skulle välja homosexualitet skulle ingen av oss sitta här eller andra arter.

Om man ser homosexualitet ur synvinkeln att skaffa barn och föra livet vidare och bilda familj så är inte homosexuialitet så mycket att hurra för tyvärr.

Medlem
Skrivet av Figurlig:
Skrivet av Ender:

Helt sjukt hur en del orkar engagera sig mot andras lycka i en värld där folk dör i tusental varje dag pga krig, sjukdomar, katastrofer och girighet. Komma och snacka om "normalt"...herre gud säger jag bara.

Här har vi Ugandas etikminister, han tycker att barnvåldtäkt är okej så länge det är heterosexuellt:
http://www.ibtimes.co.uk/ugandan-reverend-simon-lokodo-child-...

Här har ni citatet, video:
http://youtu.be/L9ytwGW9eO0?t=37m35s

Jo, såg det där. Som att prata med en sten ungefär, ingen respons alls. Man undrar vem som knyter hans skosnören?

Tycker att alla som finner det jobbigt med att det är sådant "prat" runt feminism, homosexualitet, jämställdhet och andra mänskliga rättigheter, och avfärdar sådant med att "det är bara att slappna av, det där reder sig med tiden" samt beklagar sig över att folk som bryr sig bara är "PK" ska ägna några timmar till att se det där klippet om och om igen. Då kanske dom till slut förstår att det inte kommer ske några förändringar alls ifall folk inte höjer rösten MOT orättvisorna när helst man ser dem.

Medlem
Skrivet av xverminator:
Skrivet av Ender:
Skrivet av xverminator:

bla bla bla...

Eftersom du inleder dina långa utlägg med självmotsägelser så orkar jag inte läsa längre än så. Du säger att du är ok med homosexualitet så länge den inte syns, men tänker inte på hur vi hela tiden matas med heterosexuella normer, så det som är fel åt ena hållet är tydligen jättebra åt andra.

Sen drar du paralleller till pedofili och tidelag som förslag på böjelser, och bortser helt ifrån att heterosexualitet också är lika mycket av en böjelse som homosexualitet (som någon annan påpekade), medans du fullkomligt ignorerar det faktum att pedofili och tidelag snarare hamnar i samma kategori som våldtäkt, dvs övergrepp.

Vad sägs om att du slutar att lägga dig i vad som gör andra lyckliga, och fokuserar på dig själv istället? Eller ska du tvinga på folk världen över det just du anser vara normalt? Vilken musik vi ska lyssna på, hur många barn vi ska ha, hur mycket vi ska jobba likväl som vilka vi ska älska?

Helt sjukt hur en del orkar engagera sig mot andras lycka i en värld där folk dör i tusental varje dag pga krig, sjukdomar, katastrofer och girighet. Komma och snacka om "normalt"...herre gud säger jag bara.

Jag har inga motsägelser, du trasslar till dig för dig själv, läs lite mer noggrant vad jag skrev istället. om du påstår att homosexualitet är något naturligt bra i naturen, så kan du ju fundera på om alla skulle välja homosexualitet skulle ingen av oss sitta här eller andra arter.

Om man ser homosexualitet ur synvinkeln att skaffa barn och föra livet vidare och bilda familj så är inte homosexuialitet så mycket att hurra för tyvärr.

Ok, då ska vi se här...

Skrivet av xverminator:

Sen tror jag inte många som är hetrosexuella om de skulle prova att byta ut sin partner av motsatt kön av en av samma, då tror jag inte alla skulle vara lika positiva längre till homosexualitet..Ni kan ju prova och se vilken åsikt ni har sen.

Jag läser, och försöker förstå hur någon kan kläcka ur sig något sådant och förvänta sig att bli tagen på allvar.
Vad spelar det överhuvudtaget för någon roll om vad som "är naturligt bra i naturen"? Har du ett par gymnastikskor? I skinn kanske? Så du kanske är av åsikten att Gud (för du låter hyfsat religiös med ditt snack om naturens mening med livet) skapade nötkreaturet till att bli dina Nike? Är det naturligt?
Du kanske har konsumerat någonting i plast någon gång? Jamen DET är ju ett "naturligt" material.

En bil skadar naturen mer än vad en homosexuell person gör genom sin läggning, men det kanske inte så intressant att opponera sig emot. I sken av det jag just sagt, förstår du nu hur småaktig och irrelevant din homofobi är i mina ögon?

Medlem

Vi kommer ingenstans, vi har lagt våra moraliska ribbor olika högt. Oavsett så tycker jag man inte ska blanda in sexuella böjelser i spel eller politik.

Skrivet av xverminator:

Vi kommer ingenstans, vi har lagt våra moraliska ribbor olika högt. Oavsett så tycker jag man inte ska blanda in sexuella böjelser i spel eller politik.

Jag undrar vad som skulle hända om du fick en son en dag och han kom ut som homosexuell, OCH jobbade på ett spelföretag samtidigt som han hade politiska ambitioner.

"Never say never", konstiga saker kan hända. Vi trodde för exempel aldrig att människan skulle gå på månen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har faktiskt funderat på det. Det kan även hända att det blir en annan läggning som pedofil i framtiden, eller börjar med droger. Förmodligen skulle jag ha bättre vetskap om orsaker varför det blivit så, jag kommer förmodligen säga att jag inte homosexualitet men jag älskar min son oavsett.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Vi kommer ingenstans, vi har lagt våra moraliska ribbor olika högt. Oavsett så tycker jag man inte ska blanda in sexuella böjelser i spel eller politik.

Sexuella böjelser...som heterosexualitet då? Sen gillar jag hur du verkar tro att din moraliska ribba är högre än min
Nej, det enda du har rätt i är att vi antagligen inte kommer tycka lika i den här frågan.

Skrivet av xverminator:

Det kan även hända att det blir en annan läggning som pedofil i framtiden, eller börjar med droger

Och här gör du det åter igen...blandar i pedofili i diskussionen, ungefär som att den går att jämföra med andra sexuella läggningar. Jag förstår inte varför? Det är ett övergrepp, precis som våldtäkt, och sker oavsett kön.
Vad sägs om att du låter vuxna människor göra vad dom vill med varandra, under omständigheter som inte du har något att göra med, så länge dom inte skadar andra? Förstår du inte att den enda som befattar sig med övergrepp är du själv, när du vill bestämma över folk, vilken läggning dom ska ha, och hur mycket dom får synas offentligt?

Förstår inte vad du och dina likasinnade är rädda för egentligen. Tror du homosexualitet smittar? Eller att människa på denna snart överbefolkade och överkonsumerade Jord kommer dö ut för att några människor dras till samma kön, och därför inte kommer få barn?
För i så fall kan du vara lugn, det smittar inte alls, och den mänskliga rasen gör sitt bästa för att få bort oss från planetens yta med långt mer raffinerande metoder är gay-parader. Girighet och rädsla i form av svält, miljöförstöring och krig kommer ta kål på oss flera miljoner år innan "den farliga homosexualiteten" ens skulle kunna komma i närheten, om den existerat vill säga.

Suck, jag blir så matt...ska gå och sova istället.

Skägg.
10 Chambers

Diskussionen kommer inte längre, tråd låses.


signatur
Skriv svar