Medlem

Nu har jag testat detta i 2 dagar, men fan dom jävla tomtarna har lyckats att IGEN förstöra en spelserie (glömmer aldrig Splinter Cell serien). Spelet är så jävla linjärt att det blir meningslöst efter en stund. Och vad är det för trams att man inte kan hoppa runt och över saker. NÄ!! det är bara på vissa ställen du kan klättra och hoppa, Vads är det för jävla trams???? ..KÖP inte skiten ifall ni har spelat serien innan. Är bara namnet som är gemensamt. Eidos Mont. kanonbra jobb. NOT!!!!!!

Medlem

Korridor spel, Vilken är inte min grej.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ska bli intressant att se reaktionerna från de som köpt spelet, framför allt de som anser att de äldre Thief spelen är de bästa stealth spelen som gjorts. För mig är det inget dag ett köp, när det finns för på rea för en hundring kanske det kan bli ett köp. Misstänker att det inte kommer dröja länge innan det hamnar på en sådan. Skulle bli förvånad om det här spelet säljer bättre än vad SE räknat med.

Jag har kört de gamla spelen och håller "The Metal Age" som kanske den största spelupplevelsen jag haft. Med det sagt så är jag väldigt nöjd med nya "Thief". Bättre än "Deadly Shadows", inte fullt lika grymt som "Metal Age". Men det gör ju inget, det är helt klart en solid Thief-upplevelse och skämmer inte ut sig.

Jag kopplade ur väldigt många hjälpmedel i HUD, vilket fick lite konsekvenser utöver att ge mig en väldigt traditionell Thief-känsla. När jag för första gången skulle klämma Garret mellan ett par trånga lådor var det inte helt självklart hur det skulle gå till när man inte fick någon feeback och att bara navigera med kartan i journalen kan bli lite träigt ibland. Men det är inte värre än att man slår på det hjälpmedel som saknas för stunden om det skulle bli för besvärligt. Något jag uppskattar väldigt mycket.

Medlem

Är det någon här som har lirat spelet som kan kommentera denna sammanfattning av spelet? Stämmer allt det här?

Citat:

Feels more like garbage man than thief, rummaging through drawers stealing ink bottles.
No cool factions, no hammerites, no pagans, burricks and lobstermen replaced with dogs and birds. It's not cool with kids if modern game doesn't have doge.
Freeform climbing and rope arrow usage replaced by scripted dev-approved location movement only. Combat blows, press X to not take damage from guards slow telegraph attack, no sword. Bopping guard on head from behind with blackjack replaced with scripted takedowns, doing it yourself too hard for consoles.
Technically weak, linear small levels, loading every 2 minutes. Level design very meh. Mandatory 4-5 per level advancing forward in cutscene, cutting off previous part of level, because having level accessible fully and non-linear would be too hard for consoles.
Prologue cutscene - zomg, you killed him, how could you, thieves don't do that!!!one. Chapter 1 - bonus objective, score 4 headshots on guards for extra money, because nothing spells thief quite like bow headshots. If you shoot guard from far enough, arrow flying will play out in slo-mo so cool kids can put 360 noscope thief videos with wubwub music on youtube.
All in all, disappointment on the same level as Deus Ex HR, but I guess Squeenix ran out of money to pay off journalists this time, dxhr PC metacritic: 90, IGN: 90. Thief PC metacritic: 69, IGN: 68.
Uninstalled after chapter 2, searching drawers in small dark rooms repeatedly is more boring than my real life work that I get paid for, no thanks.

Skriv svar