Första bilderna från Battlefield 4: Naval Strike

Robot
Medlem
Första bilderna från Battlefield 4: Naval Strike

Det är väl bilderna som log i battlelog häromdagen?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser exakt ut som Parcel Storm. Det bådar inte gott...

Skrivet av Lolflakes:

Ser exakt ut som Parcel Storm. Det bådar inte gott...

Det ligger i varje fall ett flygplan på en av öarna, yeej!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skäms! Släppa DLC när inte ens det vanliga spelet funkar som det ska. DICE borde hitta en annan utgivare som inte sätter onödig press på de och tvingar de släppa ett ofärdigt spel.

Medlem

Fixa tick rate!

Medlem

Vad är det som fortfarande är fel med spelet? Jag har haft en krash iom ett kartbyte på 1 månad.

Medlem
Skrivet av Comkilla:

Fixa tick rate!

Amen to that man! 10 i tickrate är skrämmande. Och fixa assignements och service stars. Spelade Metro conquest härom dagen. Fick IFV, MBT och Rush service star. Hälften av assignemnts som jag klarat står fortfarande som oavklarade fast jag fått unlocken. etc etc etc


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Med tanke på alla negativa kommentarer om det här spelet så är det konstigt att det finns så många som spelar det. Antingen är de flesta självplågare som inte har bättre för sig, eller så är det bara så mycket lättare att klaga än att berömma.
För mig så har det fungerat bra från start och varje banpaket som kommer ut gör bara det hela bättre.
Kanske kan det bli ännu mera roligt om folk slutar att bete sig som tjuriga småbarn i chatten under tiden som spelet pågår. Det är det största problemet enligt mig och det kan jag varken beskylla Dice eller EA för.

Medlem
Skrivet av zith:

Vad är det som fortfarande är fel med spelet? Jag har haft en krash iom ett kartbyte på 1 månad.

Jag har haft någon enstaka krasch sedan spelsläpp som inte berodde på min uppkoppling som dissade battlelog eller nvidiadrivarna. Körde lite äldre när spelet kom och krascher kom när jag efter några veckor uppdaterade. Reverserade till gamla och allt fungerade bra igen.

Medlem

Bla det här klippet förklarar problemen bra.
http://www.youtube.com/watch?v=8C0COfAHHf0

Spelet kan inte kallas färdigt då det allt som oftast är serversync som avgör vem som vinner.
"Personligt rekord" hittills är 8-0 de första 5 min, sedan ballar spelet ur fullständigt och jag träffar ingenting... tror jag hade 12-21 när matchen var slut. Sjukt tråkigt å spela när det är såhär.

Medlem
Skrivet av Largus:

Med tanke på alla negativa kommentarer om det här spelet så är det konstigt att det finns så många som spelar det. Antingen är de flesta självplågare som inte har bättre för sig, eller så är det bara så mycket lättare att klaga än att berömma.
För mig så har det fungerat bra från start och varje banpaket som kommer ut gör bara det hela bättre.
Kanske kan det bli ännu mera roligt om folk slutar att bete sig som tjuriga småbarn i chatten under tiden som spelet pågår. Det är det största problemet enligt mig och det kan jag varken beskylla Dice eller EA för.

Skulle gissa hälften av dom som klagar är folk som inte har spelet men vill bara utrycka sitt hat mot EA

Medlem
Skrivet av zith:

Vad är det som fortfarande är fel med spelet? Jag har haft en krash iom ett kartbyte på 1 månad.

Prova spela bf3 så kommer det bli rätt uppenbart för dig vad som är fel med BF4...

Medlem
Skrivet av sandmanman:

Skäms! Släppa DLC när inte ens det vanliga spelet funkar som det ska. DICE borde hitta en annan utgivare som inte sätter onödig press på de och tvingar de släppa ett ofärdigt spel.

Dice är ägda av EA så det är inte bara en utgivare för dem så de kan inte byta utgivare även om de skulle vilja. Sedan är det inte några problem med BF4 längre.

Medlem
Skrivet av zith:

Vad är det som fortfarande är fel med spelet? Jag har haft en krash iom ett kartbyte på 1 månad.

:\ Mitt spel fryser hela tiden beroende på servern. Vissa servrar flyter på utmärkt men de flesta tycks hänga sig och jag är tvungen att stänga av processen i task manager. Sker oftare på servrar med 64v64 än 40~50. Har testat sänka grafikinställningarna men problemet kvarstår... (Det har dock förbättrats, men är fortfarande där.)

Edit: Kan tillägga att det sker oftast mellan 10-30 minuter spelande.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ser exakt ut som Parcel Storm. Det bådar inte gott...

I och med Carrier Assault så lär det väl åtminstone i det läget handla om ett omvänt Parcel Storm, d.v.s. håll baser och för attack mot skeppen snarare än att arbeta sig innåt från dem. Tror att det kan bli en bra twist på kartan.

Geeks Gaming
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Lolflakes:

Ser exakt ut som Parcel Storm. Det bådar inte gott...

I och med Carrier Assault så lär det väl åtminstone i det läget handla om ett omvänt Parcel Storm, d.v.s. håll baser och för attack mot skeppen snarare än att arbeta sig innåt från dem. Tror att det kan bli en bra twist på kartan.

Gör dom nästan exakt som dom gjorde i 2142 de vill säga man anfaller fiendens carrier för att sedan gå ombord och förstöra saker på den för att kunna sänka de... fy fan vad kul

Fix the game somebody please!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fan, inga hintar om vilka nya vapen som kommer i bilderna..

Men Missilbatteriet på översta bilden lär väl ha med Titan mode att göra iaf..

Medlem
Skrivet av zith:

Vad är det som fortfarande är fel med spelet? Jag har haft en krash iom ett kartbyte på 1 månad.

Vapenmekaniken är trasig, netcoden, hur spelkaraktärerna rör sig (problem med hitbox). Sen är det väl ett par hundra grejor till.

Skrivet av PaperPlane:
Skrivet av zith:

Vad är det som fortfarande är fel med spelet? Jag har haft en krash iom ett kartbyte på 1 månad.

Vapenmekaniken är trasig, netcoden, hur spelkaraktärerna rör sig (problem med hitbox). Sen är det väl ett par hundra grejor till.

Sorgligt nog är det många fler saker. Någon ovan frågade varför vi fortfarande spelar, vi vill så gärna att det ska vara bra, men jag tror inte de kan fixa det. Frostbite 3 är tydligen inte så bra som vi, eller i varje fall jag hoppades på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Bla det här klippet förklarar problemen bra.
http://www.youtube.com/watch?v=8C0COfAHHf0

Shockerande video

Om det inte går att åtgärda dessa problem på något sätt så är det ju stört omöjligt att spela spelet casually - och då ska vi inte ens gå in på tävlingsspelande.

Hoppas allt detta åtgärdas snarast! Mer frihet till server-admins.

Edit: Här är uppdateringen på videon i fråga. Den tar upp viktiga förändringar.

Medlem

Jo visst finns det problem fortfarande i BF4.
Save file corrupt meddelandet har kommit för mig 9 ggr! Lätt fixat tack o lov; bara att dashboarda o starta spelet igen. Men f_n att det skulle ta så många ggr. innan den lösningen poppade upp.

Den ny DLC:n Second Assault funkar felfritt. De har t.om. fixat China Rising.

Dawnbreaker eller Gamebreaker som vi kallar den är fortfarande trasig. Fryser en 7 - 8 ggr. av 10. Suck.

Assignments är ej synkade. Dogtagsen likaså. Animationerna är uppfuckade.

Klart besviken på ett annars bra spel. Men för mycket strul för att spelglädjen ska kunna infinna sig där ordentligt.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Detta blir awesome!

Medlem
Skrivet av zith:

Vad är det som fortfarande är fel med spelet? Jag har haft en krash iom ett kartbyte på 1 månad.

Spelet funkar bra för mig iaf. Netcoden har blivit lite bättre efter dom tog bort vind animationer på gräset och träden i spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

99% av folk som spelar bf4 är för dåliga för att fatta att spelet suger pung.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Rubberband är fortfarande ett sjukt stort problem på PS4 versionen. Horribelt skött av Dice


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

99% av folk som spelar bf4 är för dåliga för att fatta att spelet suger pung.

För att stilla min nyfikenhet, vad spelar/gillar du för spel?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av CliQue-SinneD:

99% av folk som spelar bf4 är för dåliga för att fatta att spelet suger pung.

För att stilla min nyfikenhet, vad spelar/gillar du för spel?

Han spelar majong


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Comkilla:

Fixa tick rate!

Amen to that man! 10 i tickrate är skrämmande. Och fixa assignements och service stars. Spelade Metro conquest härom dagen. Fick IFV, MBT och Rush service star. Hälften av assignemnts som jag klarat står fortfarande som oavklarade fast jag fått unlocken. etc etc etc

Japp jag håller med 10 i tickrate är skamfullt. Vill minnas att bf3 körde 40, cs när man körde pcw ville man ha 128 eller nått sånt. Inte undra på att spelet rubberbandar som fan...

12
Skriv svar