Ny mötesplats för e-sport lanserad

Robot
Ny mötesplats för e-sport lanserad

Under parollen "e-sport är för alla" lanserar Barcraft-folket ny sajt.

#starcraft-ii-2, #league-of-legends, #dota-2


Medlem
Ny mötesplats för e-sport lanserad

Synd bara att de populäraste E-sport-spelen i min mening är dööötrista...
dota, lol, starcraft och diverse fighting-spel... tacka vet jag speed run-race.

Medlem

Grymt tilltag

Så fort Smite går ur beta (nu i April) så håller jag tummarna för att det inkluderas på sidan!

zsm
Medlem
Skrivet av pubisboy:

Synd bara att de populäraste E-sport-spelen i min mening är dööötrista...
dota, lol, starcraft och diverse fighting-spel... tacka vet jag speed run-race.

Så är det ibland. Jag fullkomligt avskyr fotboll, men det är fortfarande den populäraste bollsporten i världen.

Medlem

Yeey, E-sport för stockholmare.

Resten av sverige då?

Inaktiv

tycker det är synd att folk helt tvärt slutade lira quake... räkna bort quake live då det är en pinsam prick i quake serien.

Men q1, q2 och q3 var ju populärt för bara några år sedan, minns att jag satt och kikade på någon quake turnering på internet från dreamhack, och då var jag kanske 21 tror jag.

Lite unreal hade ju varit mäkta roligt att se med eller ett annat spel som passar perfekt inom e-sport som heter shootmania storm.

tre snabba spel som jag vill se inom e-sporten.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Decubal:

Yeey, E-sport för stockholmare.

Resten av sverige då?

Det finns väl andra initiativ i andra städer, annars är det bara att dra igång.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Decubal:

Yeey, E-sport för stockholmare.

Resten av sverige då?

Det finns väl andra initiativ i andra städer, annars är det bara att dra igång.

Absolut kan man göra det. Min tanke var dock att eftersom e-sporten redan har problem med "anhängare" och att "slå" igenom.

Varför väljer man då att satsa så lokalt?

Medlem

Betyder detta att FZ hänvisar till drnna sids med allt som har med e-sport att göra? Eller gör ni reklam för en konkurrent? Jag förstår inte artikeln. ..

Medlem
Skrivet av Decubal:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Decubal:

Yeey, E-sport för stockholmare.

Resten av sverige då?

Det finns väl andra initiativ i andra städer, annars är det bara att dra igång.

Absolut kan man göra det. Min tanke var dock att eftersom e-sporten redan har problem med "anhängare" och att "slå" igenom.

Varför väljer man då att satsa så lokalt?

Hej! Vi som arrangerar bor alla i Stockholm och när organisationen först startades var det av ett gäng stockholmare som ville se e-sport på pub. Detta är något vi gör på fritiden, så vi har begränsat med tid och möjligheter. Vi hoppas dock att fler städer tar efter och hjälper gärna initiativtagare med tips och annat. I år kommer vi antagligen sprida ut oss lite och då och lämna Stockholms trygga famn

/Anna Ström, eventansvarig STHLM e-sport

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Decubal:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Decubal:

Yeey, E-sport för stockholmare.

Resten av sverige då?

Det finns väl andra initiativ i andra städer, annars är det bara att dra igång.

Absolut kan man göra det. Min tanke var dock att eftersom e-sporten redan har problem med "anhängare" och att "slå" igenom.

Varför väljer man då att satsa så lokalt?

Dunno, gissningsvis för att de själva bor i Stockholm och driver detta på fritiden

Skrivet av BeeJac:

Betyder detta att FZ hänvisar till drnna sids med allt som har med e-sport att göra? Eller gör ni reklam för en konkurrent? Jag förstår inte artikeln. ..

Nej. Det betyder att de erbjuder en bra överblick vad det gällar barcraftande i Sverige. Vi har inga planer på att arrangera barcrafts så de är heller ingen direkt konkurrent.


signatur
zsm
Medlem
Skrivet av Decubal:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Decubal:

Yeey, E-sport för stockholmare.

Resten av sverige då?

Det finns väl andra initiativ i andra städer, annars är det bara att dra igång.

Absolut kan man göra det. Min tanke var dock att eftersom e-sporten redan har problem med "anhängare" och att "slå" igenom.

Varför väljer man då att satsa så lokalt?

Om det slår igenom där kan jag lova dig att det är ett initiativ som sprider sig till andra stora städer. Men det går inte att öppna upp och slå igenom i hela Sverige på en gång. Du måste börja någonstans, just därför att det är ett problem med att slå igenom. "Gamers" idag är inte den vanliga trogna konsumenten. Gamers är väldigt nyckfulla och inte det minsta lojala på samma vis som en fotbollssupporter är. Bäst att testa vattnet sett, se hur pass realistiskt det är att initiera ett projekt med större spridning. Det är så jag tänker åtminstone

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

tycker det är synd att folk helt tvärt slutade lira quake... räkna bort quake live då det är en pinsam prick i quake serien.

Men q1, q2 och q3 var ju populärt för bara några år sedan, minns att jag satt och kikade på någon quake turnering på internet från dreamhack, och då var jag kanske 21 tror jag.

Lite unreal hade ju varit mäkta roligt att se med eller ett annat spel som passar perfekt inom e-sport som heter shootmania storm.

tre snabba spel som jag vill se inom e-sporten.

Min teori är att dagens ungdom inte besitter samma reflexer som vi gjorde back in the days. De behöver lite långsammare spel som DOTA o.s.v

Medlem
Skrivet av Sindawilya:
Skrivet av Decubal:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Decubal:

Yeey, E-sport för stockholmare.

Resten av sverige då?

Det finns väl andra initiativ i andra städer, annars är det bara att dra igång.

Absolut kan man göra det. Min tanke var dock att eftersom e-sporten redan har problem med "anhängare" och att "slå" igenom.

Varför väljer man då att satsa så lokalt?

Hej! Vi som arrangerar BarCraft, Bar of Legends etc. bor alla i Stockholm och när BarCraft först startades var det av ett gäng stockholmare som ville se e-sport på pub. Detta är något vi gör på fritiden, så vi har begränsat med tid och möjligheter. Vi hoppas dock att fler städer tar efter och hjälper gärna initiativtagare med tips och annat

/Anna Ström, eventansvarig STHLM e-sport

Fullt förståeligt. Gillar hur ni samlar allt på ett ställe. Vore toppen om ni kunde låna ut er snygga hemsida till Barcraft och Bar of Legends GBG.

Medlem

fyndigt namn......

zsm
Medlem
Skrivet av KatOne:

Grymt tilltag

Så fort Smite går ur beta (nu i April) så håller jag tummarna för att det inkluderas på sidan!

Hur länge kommer det hålla dock innan Hi-Rez överger det som med Tribes Ascend?

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av KatOne:

Grymt tilltag

Så fort Smite går ur beta (nu i April) så håller jag tummarna för att det inkluderas på sidan!

Hur länge kommer det hålla dock innan Hi-Rez överger det som med Tribes Ascend?

Förrutom att Smite är mycket mer populärt än Tribes Ascend. Smites spelarantal uppgick till 250k unika innan årsskiftet (http://dd.reddit.com/r/Smite/comments/1pgbns/how_many_smite_p...). Tror det kommer dröja länge innan de kommer överge denna kassako!

Medlem
Skrivet av Decubal:

Yeey, E-sport för stockholmare.

Resten av sverige då?

Resten av Sverige får ta sitt ansvar för att starta ett eget community. Det finns intresse överallt, problemet är att ingen tar tag i det. Jag har försökt dra igång barcrafts på orten där jag bor, men har hittils inte hittat någon lokal som vill ställa upp.

Medlem
1
Skriv svar