Dayz-projektet fördubblas, matlagning på väg

Robot
Dayz-projektet fördubblas, matlagning på väg

Nyanställda hjälper till att förstärka överlevnadsdelen av katastrofsimulatorn.

#dayz, #project-zomboid


Medlem
Dayz-projektet fördubblas, matlagning på väg

Vad är mer röd än röd?

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Vad är mer röd än röd?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Då kanske dom kan lägga in mer saker än en ny keps varannat kvartal nu då?


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

"och redaktionens överlevare ser fram mot FZ:s överlevare ser fram mot att upptäcka" Blev nog lite fel där va?

Skägg.
10 Chambers

Jag är inte helt säker på vad matlagning och jakt kommer att tillföra spelet.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är inte helt säker på vad matlagning och jakt kommer att tillföra spelet.

Mer bortkastad tid förmodligen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är inte helt säker på vad matlagning och jakt kommer att tillföra spelet.

En ny överlevnads-detalj i ett spel om överlevnad kanske?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är inte helt säker på vad matlagning och jakt kommer att tillföra spelet.

En ny överlevnads-detalj i ett spel om överlevnad kanske?

Det kräver att de rotar om i tillgången på redan befintliga matkällor för att det ska vara värt mödan - minska antalet konservburkar och liknande. Och rotar de runt för mycket kommer det att störa grundmekanikerna, vilket i alla fall jag tycker är riskabelt för hur jag kommer att underhållas av spelet.

Det kan mycket väl bli så, som till exempel CS eller Minecraft där spelarna var inblandade i tidiga skeden, att man personligen föredrar tidigare inkarnationer. Att det var just i den delen av spelets utveckling man hade mest roligt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av BeeJac:

Vad är mer röd än röd?

http://www.zirkus.se/slak/wp-content/uploads/2010/08/UpponerL...

Haha!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är inte helt säker på vad matlagning och jakt kommer att tillföra spelet.

Det kommer att medföra att man kan hitta mat utanför städerna, och på så sätt kunna ha sitt läger nånstans inne i skogen när spelarbyggda byggnader lanseras. Jag ser hellre att Dayz fokuserar på grupper som försöker överleva tillsammans istället för enskilda spelare som springer runt i städerna och har ihjäl varandra, kan man jaga etc så bidrar det till att spelarna skapar ett community, vilket alltid är roligt.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är inte helt säker på vad matlagning och jakt kommer att tillföra spelet.

Det kommer att medföra att man kan hitta mat utanför städerna, och på så sätt kunna ha sitt läger nånstans inne i skogen när spelarbyggda byggnader lanseras. Jag ser hellre att Dayz fokuserar på grupper som försöker överleva tillsammans istället för enskilda spelare som springer runt i städerna och har ihjäl varandra, kan man jaga etc så bidrar det till att spelarna skapar ett community, vilket alltid är roligt.

Skulle det bidra till sådan utveckling så är jag game!

Fortfarande skeptisk till DayZ SA än sålänge och är nära flera gånger men inte tryckt "köp" än.

Medlem

Jag gillar DayZ som konsept, men är ett väldigt märkligt spel.

Nu är det 100% pvp och i moden var det 100% pvp enda skillnaden från andra pvp spel är att man måste spendera en viss tid på att hitta ett vapen sen skjuter man på varandra, vad det har med överlevnad att göra vet jag inte.

Hoppas deras fokus på överlevnad kan fixa spelet men jag är väldigt skeptiskt det är möjligt.

Medlem
Skrivet av Salami:

Jag gillar DayZ som konsept, men är ett väldigt märkligt spel.

Nu är det 100% pvp och i moden var det 100% pvp enda skillnaden från andra pvp spel är att man måste spendera en viss tid på att hitta ett vapen sen skjuter man på varandra, vad det har med överlevnad att göra vet jag inte.

Hoppas deras fokus på överlevnad kan fixa spelet men jag är väldigt skeptiskt det är möjligt.

Folk förstår inte, att de fortfarande har köpt och hoppat in en ALPHA.

Oh me god. (the cat)

F.ö. så finns det en hel del DayZ spin offs att testa.

Medlem
Skrivet av Salami:

Jag gillar DayZ som konsept, men är ett väldigt märkligt spel.

Nu är det 100% pvp och i moden var det 100% pvp enda skillnaden från andra pvp spel är att man måste spendera en viss tid på att hitta ett vapen sen skjuter man på varandra, vad det har med överlevnad att göra vet jag inte.

Hoppas deras fokus på överlevnad kan fixa spelet men jag är väldigt skeptiskt det är möjligt.

Så att du menar att i en postapokalyptisk värld hade inte du skjutit folk om du haft ett vapen? Jag hade iallafall skjutit först och frågat om dom var vänliga efteråt. Survival of the fitest kallas det ju av en anledning


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Gandy:
Skrivet av Salami:

Jag gillar DayZ som konsept, men är ett väldigt märkligt spel.

Nu är det 100% pvp och i moden var det 100% pvp enda skillnaden från andra pvp spel är att man måste spendera en viss tid på att hitta ett vapen sen skjuter man på varandra, vad det har med överlevnad att göra vet jag inte.

Hoppas deras fokus på överlevnad kan fixa spelet men jag är väldigt skeptiskt det är möjligt.

Så att du menar att i en postapokalyptisk värld hade inte du skjutit folk om du haft ett vapen? Jag hade iallafall skjutit först och frågat om dom var vänliga efteråt. Survival of the fitest kallas det ju av en anledning

Tror jag knappast.

Finns nog mer att hämta ur ett par levande människor. Kan vara information eller annat.

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Gandy:
Skrivet av Salami:

Jag gillar DayZ som konsept, men är ett väldigt märkligt spel.

Nu är det 100% pvp och i moden var det 100% pvp enda skillnaden från andra pvp spel är att man måste spendera en viss tid på att hitta ett vapen sen skjuter man på varandra, vad det har med överlevnad att göra vet jag inte.

Hoppas deras fokus på överlevnad kan fixa spelet men jag är väldigt skeptiskt det är möjligt.

Så att du menar att i en postapokalyptisk värld hade inte du skjutit folk om du haft ett vapen? Jag hade iallafall skjutit först och frågat om dom var vänliga efteråt. Survival of the fitest kallas det ju av en anledning

Tror jag knappast.

Finns nog mer att hämta ur ett par levande människor. Kan vara information eller så kan det vara helt annat.

Om du hade varit helt själv och haft ett vapen tvivlar jag starkt på att man hade chansat faktiskt. Men det är ju bara min uppfattning


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

No offense men skjuter du för att döda först och främst i en postapokalyptisk värld är det nog du som åker först skulle jag vilja påstå.

Medlem
Skrivet av ne0m:

No offense men skjuter du för att döda först och främst i en postapokalyptisk värld är det nog du som åker först skulle jag vilja påstå.

Jag har klarat mig ganska länge i Dayz med det konceptet Ibland sätter jag handklovar på dom först sen en kula i pannan. Mohahaha


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Gandy:
Skrivet av Salami:

Jag gillar DayZ som konsept, men är ett väldigt märkligt spel.

Nu är det 100% pvp och i moden var det 100% pvp enda skillnaden från andra pvp spel är att man måste spendera en viss tid på att hitta ett vapen sen skjuter man på varandra, vad det har med överlevnad att göra vet jag inte.

Hoppas deras fokus på överlevnad kan fixa spelet men jag är väldigt skeptiskt det är möjligt.

Så att du menar att i en postapokalyptisk värld hade inte du skjutit folk om du haft ett vapen? Jag hade iallafall skjutit först och frågat om dom var vänliga efteråt. Survival of the fitest kallas det ju av en anledning

Tror inte du vet vad "survival of the fittest" betyder.

I en krissituation är det alltid bättre att jobba organiserat i grupp för att få tag på mat och för att skydda flocken. Därför är det sämre för dig som individ att döda alla du träffar på för du har inget skyddsnät att falla bak på om något går snett. En enkel sak som något mindre virus eller sjukdom är nog för att du inte ska klara av att skaffa mat och överleva.

Med andra ord minskar du och dina chanser att överleva med att döda alla du träffar på och naturen väljer därför bort dig först av alla.

Men det här är ett spel så har inget med verklighet att göra. Bästa är att skjuta alla och sno deras vapen och mat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är inte helt säker på vad matlagning och jakt kommer att tillföra spelet.

En ny överlevnads-detalj i ett spel om överlevnad kanske?

Det kräver att de rotar om i tillgången på redan befintliga matkällor för att det ska vara värt mödan - minska antalet konservburkar och liknande. Och rotar de runt för mycket kommer det att störa grundmekanikerna, vilket i alla fall jag tycker är riskabelt för hur jag kommer att underhållas av spelet.

Det kan mycket väl bli så, som till exempel CS eller Minecraft där spelarna var inblandade i tidiga skeden, att man personligen föredrar tidigare inkarnationer. Att det var just i den delen av spelets utveckling man hade mest roligt.

Tillgången behöver ju kanske inte mekas om om matlagningsgrejen handlar om att ta den maten vi redan nu kan hitta och tillaga den för att kanske få en bättre och långvarigare mättnadseffekt.
Men jag har inte hört några detaljer alls om hur det kommer att funka.

Sedan finns det ju de som har en spelstil där de kanske undviker de större städerna men ändå vill kunna skaffa mat på andra sätt.
Ju fler alternativ desto bättre imo.

Medlem
Skrivet av Gandy:

Om du hade varit helt själv och haft ett vapen tvivlar jag starkt på att man hade chansat faktiskt. Men det är ju bara min uppfattning

There is nein logic in the statement.

Isåfall hade jag nog snarare undvikit de eller dom personerna och de ställena där det kan finnas, om jag nu inte blev trängd på något sätt.

Det är inte så "bara" att skjuta ihjäl nån. Fram för allt när man inte lär besitta på ammunition som att det vore i Rambo 4'a filmen.

Inte hade krig varit långvariga om det nu bara krävdes en kula per person.
Är dock ganska oförstående till varför det måste behöva bli krig.

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Gandy:

Om du hade varit helt själv och haft ett vapen tvivlar jag starkt på att man hade chansat faktiskt. Men det är ju bara min uppfattning

There is nein logic in the statement.

Isåfall hade jag nog snarare undvikit de eller dom personerna och de ställena där det kan finnas, om jag nu inte blev trängd på något sätt.

Det är inte så "bara" att skjuta ihjäl nån. Fram för allt när man inte lär besitta på ammunition som att det vore i Rambo 4'a filmen.

Inte hade krig varit långvariga om det nu bara krävdes en kula per person.
Är dock ganska oförstående till varför det måste behöva bli krig.

Vi pratar om ett spel jag har ammo så det räcker och blir över i spelet. Hur det hade varit irl har jag ingen annig om, antagligen ganska mycket svårare än i WarZ :).


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Gandy:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Gandy:

Om du hade varit helt själv och haft ett vapen tvivlar jag starkt på att man hade chansat faktiskt. Men det är ju bara min uppfattning

There is nein logic in the statement.

Isåfall hade jag nog snarare undvikit de eller dom personerna och de ställena där det kan finnas, om jag nu inte blev trängd på något sätt.

Det är inte så "bara" att skjuta ihjäl nån. Fram för allt när man inte lär besitta på ammunition som att det vore i Rambo 4'a filmen.

Inte hade krig varit långvariga om det nu bara krävdes en kula per person.
Är dock ganska oförstående till varför det måste behöva bli krig.

Vi pratar om ett spel jag har ammo så det räcker och blir över i spelet. Hur det hade varit irl har jag ingen annig om, antagligen ganska mycket svårare än i WarZ :).

Och det är väl vad Dayz borde vara? inte bara någon random pvp spel för den som tror dom är badass för dom skjuter först, men jag kanske har misstförstått iden med Dayz och om det är så är spelet mer än värdelöst tyvär.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Gandy:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Gandy:

Om du hade varit helt själv och haft ett vapen tvivlar jag starkt på att man hade chansat faktiskt. Men det är ju bara min uppfattning

There is nein logic in the statement.

Isåfall hade jag nog snarare undvikit de eller dom personerna och de ställena där det kan finnas, om jag nu inte blev trängd på något sätt.

Det är inte så "bara" att skjuta ihjäl nån. Fram för allt när man inte lär besitta på ammunition som att det vore i Rambo 4'a filmen.

Inte hade krig varit långvariga om det nu bara krävdes en kula per person.
Är dock ganska oförstående till varför det måste behöva bli krig.

Vi pratar om ett spel jag har ammo så det räcker och blir över i spelet. Hur det hade varit irl har jag ingen annig om, antagligen ganska mycket svårare än i WarZ :).

Och det är väl vad Dayz borde vara? inte bara någon random pvp spel för den som tror dom är badass för dom skjuter först, men jag kanske har misstförstått iden med Dayz och om det är så är spelet mer än värdelöst tyvär.

Det är så spelet är ja i början försökte jag prata i direct communication och vara vänlig osv. Men det slutade 99% av gångerna med att jag själv blev dödad.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Släng in väder (banished) snöstorm osv. Samarbete nödvändig.

Medlem
Medlem

Haha exact så är det


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Är det bara jag som tycker att DayZ är jävligt tråkigt om man spelar det i den deathmatch-form som många verkar göra? Då kan man ju lika gärna spela Arma liksom. Jag förstår mig verkligen inte på dom som tycker det är kul att bara springa och skjuta på allt som rör sig - det finns ju spel som grundar sig helt ochhållet på den spelidén. Varför spela en buggig soppa när det finns uppenbart bättre alternativ? DayZ erbjuder ett annat spelsätt och åtminstone jag tycker att det är roligare att anamma den idén istället för att låtsas som om det var vilken dussin-shooter som helst.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Är det bara jag som tycker att DayZ är jävligt tråkigt om man spelar det i den deathmatch-form som många verkar göra? Då kan man ju lika gärna spela Arma liksom. Jag förstår mig verkligen inte på dom som tycker det är kul att bara springa och skjuta på allt som rör sig - det finns ju spel som grundar sig helt ochhållet på den spelidén. Varför spela en buggig soppa när det finns uppenbart bättre alternativ? DayZ erbjuder ett annat spelsätt och åtminstone jag tycker att det är roligare att anamma den idén istället för att låtsas som om det var vilken dussin-shooter som helst.

Jo, fast hade där inte funnits en jävla massa bandits hade spelet antagligen inte varit lika kul. Det är ju just den höga dödschansen som gör spelet spännande.


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar