Dayz-projektet fördubblas, matlagning på väg

Medlem

Spelar hellre EvE eller Darkfall Unholy Wars, full loot där man åtminstone kan ha en bank och en persistent character istället för att behöva börja om från 0 hela tiden när man förlorar i pvp.

Medlem

Så, dom går mer åt rust hållet? okej

Medlem
Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det bara jag som tycker att DayZ är jävligt tråkigt om man spelar det i den deathmatch-form som många verkar göra? Då kan man ju lika gärna spela Arma liksom. Jag förstår mig verkligen inte på dom som tycker det är kul att bara springa och skjuta på allt som rör sig - det finns ju spel som grundar sig helt ochhållet på den spelidén. Varför spela en buggig soppa när det finns uppenbart bättre alternativ? DayZ erbjuder ett annat spelsätt och åtminstone jag tycker att det är roligare att anamma den idén istället för att låtsas som om det var vilken dussin-shooter som helst.

Jo, fast hade där inte funnits en jävla massa bandits hade spelet antagligen inte varit lika kul. Det är ju just den höga dödschansen som gör spelet spännande.

Fast det är en himla skillnad på banditer och folk som spelar deathmatch Jag har varit på en rollspelsserver där KoS och liknande liknas vid griefing och är strängt förbjudet. Kvar har man bara organiserade ligor med spelare som ägnar sig åt regelrätta rån och kidnappningar. Så länge man samarbetar har de ingen rätt att avrätta dig. Du anar inte hur mycket roligare det är att stöta på en sån bandit än att bara bli skjuten från skogsbrynet helt oprovocerat.

12
Skriv svar