Medlem
Diablo 3 v2.0

Nån mer än jag som testat spela efter senaste patchen?

par saker jag märkte

1. looten dropa enl mig som den skulle gjort från dag 1
2. Man har skipat dom förkastliga artisan böckerna som gjorde det omöjligt att ha nytta av artisan yrket nu känns det som det är ltie mer i fas.
3. fan så mycket svårare direkt min trollkarl åkte på spö i första rummet jag gick in i på den banan jag höllt på med tidigare var det hanterbart. Så får fnula på lite ny taktik för att klara mobsen som var som myror runt benen men dödliga

Inte läst patchen så detta är baserat på ingame play.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ja skills är omgjort, dom börjar fasa ut magic find mer å mer, och hela det nya systemet funkar bra mycket bättre så som det borde vara dag 1 i spelet som du sa, har typ en 10 st polare som köpte spelet vi spela ihop första veckorna sen som många andra sluta vi spela, nu efter patchen så är alla nöjd och glada. Dock så fast även allt nytt är gött så skulle jag vilja påstå testa men vänta tills RoS kommer för dom riktiga gosakerna, som Adventure mode och sånt.

Medlem

Det som kommer till PC, är väl som det är på konsol?

Medlem

Kört en del sedan patchen släpptes och det droppar ju en del legendaries nu iaf.

Sen har Blizz sagt att det inte går att översätta gamla monster power nivåerna mot t.ex. Torment nivåerna, men jag kan i alla fall spela på Torment-1, vilket är nu minimum kravet för att kunna få tag i Hellfire ringar om jag minns rätt. Tidigare kunde jag farma på MP3 som snabbast men MP5 gick om jag inte fick en överdrivet jobbig grupp.

Jag har inte kört så jättemycket sedan patchen. Kanske en 5-6 timmar och då har jag bara levelat på några alts. Jag har bara tagit en snabb koll på Torment-1 för att se hur en grupp "känns".

Dock har Blizzard förstört Demon Hunter för mig och en viktig del av spelet i sin helhet. De bytte ut röstskådespelaren för kvinnliga demon huntern från Anna Graves till Laura Bailey.
Hennes tolkning av Demon hunterns röst är riktigt dålig. Efter ha kollat hennes imdb så ser jag att hon spelar många av de karaktärer i spel jag absolut avskyr och bara vill mörda om så var möjligt. =(
(Laura alltså)

Jag bara KAN inte spela med rösterna på när jag spelar som DH längre. Och det tar ju tyvärr bort all annan voice acting också.
Rösten är för snäll och svag i mina öron, och det märks att hon försöker göra åtminstone "Vengeance" ropet likna det som Anna gjorde men, nä, inte bra alls.
Demon Hunter är också den klass jag lagt ner mest tid på så Annas röst har bränts fast att det tillhör Demon Huntern. Jag hoppas Blizzard faktiskt bryr sig om vad folk vill och läser alla forum som delar åsikt och lägger till alternativet att använda Annas röst eller välja att inte höra ens egen karaktärs röst under spelets gång.

Medlem

Det är lättare att räkna upp sådant jag ogillar med patchen, för det är inte mycket.

Det är väldigt dåligt att de sänkt monsterdensiteten. Nu är t ex. Fields of Misery och Weeping Hollow inte längre värda att farma. För mig får det bli Act 3 igen.
Jag vill minnas att det var något mer också, men det har jag glömt.

Jag stör mig faktiskt inte på att Demon Hunter fått ny röst, trots att den är min favoritklass.

Medlem

Enda klagomålet nu är att monsterdensiteten är sänkt på många ställen. Annars så är det VÄLDIGT roligt igen!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det som kommer till PC, är väl som det är på konsol?

Nej, PC versionen har blivit mer eller mindre helt omgjord.
Konsol kör med Loot 1.5 och PC Loot 2.0, samt en drös andra förbättringar som inte finns in 1.5.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Rakoon:

Det som kommer till PC, är väl som det är på konsol?

Nej, PC versionen har blivit mer eller mindre helt omgjord.
Konsol kör med Loot 1.5 och PC Loot 2.0, samt en drös andra förbättringar som inte finns in 1.5.

loot 2.0 och allt med den nya patchen gör diablo 3 som det borde varit från början. Så mycket grymmare nu.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Enda klagomålet nu är att monsterdensiteten är sänkt på många ställen. Annars så är det VÄLDIGT roligt igen!

Tror det har att göra med också att flesta folk kommer inte farma kampanjen lika mycket efter ROS släpps för då har du adventure mode som du kör för sånt, med allt nytt det innebär göra quester och rift farmning istället,.. Det kommer bli så awsome.

Medlem

Installerade igen igår och testade lite, det var faktiskt riktigt kul igen! Kanske blir en expansion för mig trots allt, vill gärna testa nya klassen som verkar helt min stil både estetiskt och i mekaniken. Snyggt jobbat, får man säga, jag hade helt räknat ut Diablo III, Blizzard visar gamla fina takter helt plötsligt.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

1
Skriv svar