Läckta bilder från Titanfall

Robot
Geeks Gaming
Läckta bilder från Titanfall

Hoppas fortfarande på dedicerade servrar och kanske lite större spelar antal.
Kändes bara lite för lite. Och AI'n va inte bra på något sätt och vis. Märkte knappt ens av den.

Medlem

Chansar och slänger in en fråga om releasen.

- Släpps 13e mars, när brukar Origin släppa spel? 00:00 12e i detta exempel? (har noll koll på Origin i jämförelse med Steam)


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Helt otroligt vad Source-motorn kan prestera! Synd bara att det är en Call of Duty-klon, tar nära 50 GB av diskutrymmet och existerar enbart på Origin. Annars hade jag lätt köpt det.

Medlem

Interesting, kanske ett köp

Medlem

Längtar! Behöver ett nytt lir!

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Helt otroligt vad Source-motorn kan prestera! Synd bara att det är en Call of Duty-klon...

Call of Duty-klon? Jag tycker dom verkar vara två väldigt olika spel av det jag har sett.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av edgren:

Helt otroligt vad Source-motorn kan prestera! Synd bara att det är en Call of Duty-klon...

Call of Duty-klon? Jag tycker dom verkar vara två väldigt olika spel av det jag har sett.

Ja betan kändes definitivt INTE som en Call Of Duty klon!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Synd att det är Microsoft exklusive. Annars hade jag nog köpt.

Medlem

Förövrigt sägs spelet ta rätt stor plats på hdn!

http://www.sweclockers.com/nyhet/18367-titanfall-till-pc-krav...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Helt otroligt vad Source-motorn kan prestera! Synd bara att det är en Call of Duty-klon, tar nära 50 GB av diskutrymmet och existerar enbart på Origin. Annars hade jag lätt köpt det.

Och varför kan man inte använda origin då? Tycker inte att steam är så super bra efter strul som kan hända ibland.
Origin/steam är samma fast lite olika så använder båda utan fördomar.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Först nu när jag såg dessa bilder blev spelet lite intressant. Däremot tycker jag det är otroligt underligt att spelet ska ta 50 GB hd-utrymme... snackar vi reserverad plats för kommande DLC exklusivt via Origin kanske? Skulle ju inte vara första gången med storföretag som EA då.

Medlem

Titanfall e det enda spel som får mig att överväga ett XBOX ONE köp. I övrigt finns det inget till den konsolen som lockar mig, inte konsolen i sig heller. Har inte råd eller lust att uppgradera datorn nå mera heller

Medlem

Det jag gillade mest i Titanfall är att det inte finns speciellt många olika vapen.

Gör spelet mer balancerat och mindre fokus på upplåsning jämfört med BF4 och allt annat.

Ser väldigt fram emot det här spelet, jag ska nog prova låsa upp det 11e istället.

Medlem

Nya zombie-mode kanske? Låter mer intressant som co-op idé än det 15e spelet med Call of Duty, eller i det här fallet dess enda utvecklare som inte suger kuk, som har zombier som co-op fiender.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Nya zombie-mode kanske? Låter mer intressant som co-op idé än det 15e spelet med Call of Duty, eller i det här fallet dess enda utvecklare som inte suger kuk, som har zombier som co-op fiender.

Att suga kuk är alltså negativt?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv
Skrivet av Quid:
Skrivet av edgren:

Helt otroligt vad Source-motorn kan prestera! Synd bara att det är en Call of Duty-klon...

Call of Duty-klon? Jag tycker dom verkar vara två väldigt olika spel av det jag har sett.

Om du tar en titt på när man springer i Titanfall, så är det väldigt likt Call of Duty (lite även Battlefield). Likaså gällande harkorset när man träffar någon fiende (även där lite Battlefield). Teckensnittet (speciellt för antalet XP man får) är skrämmande likt det som finns i Call of Duty. Kartan är nästan en kopia av kartan i Call of Duty. Nästan samma upplägget väl inne i spelet, som i Call of Duty. Ja, kort sagt en Call of Duty-klon.

Titanfall: http://youtu.be/XRdifJ2bmKg?t=36s
Call of Duty: Modern Warfare 2: http://www.youtube.com/watch?v=f0SfBzfiSa0

Är Titanfall fortfarande olik Call of Duty?

Medlem

Varelserna känns som filmen The Mist och miljön från avatar filmen
Bara jag som tycker det?

Medlem
Skrivet av Bensinspade:

Varelserna känns som filmen The Mist och miljön från avatar filmen
Bara jag som tycker det?

Tänkte exakt samma sak
Den fyrbenta saken ser direkt tagen ur The Mist.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Quid:
Skrivet av anon_276063:

Helt otroligt vad Source-motorn kan prestera! Synd bara att det är en Call of Duty-klon...

Call of Duty-klon? Jag tycker dom verkar vara två väldigt olika spel av det jag har sett.

Om du tar en titt på när man springer i Titanfall, så är det väldigt likt Call of Duty (lite även Battlefield). Likaså gällande harkorset när man träffar någon fiende (även där lite Battlefield). Teckensnittet (speciellt för antalet XP man får) är skrämmande likt det som finns i Call of Duty. Kartan är nästan en kopia av kartan i Call of Duty. Nästan samma upplägget väl inne i spelet, som i Call of Duty. Ja, kort sagt en Call of Duty-klon.

Titanfall: http://youtu.be/XRdifJ2bmKg?t=36s
Call of Duty: Modern Warfare 2: http://www.youtube.com/watch?v=f0SfBzfiSa0

Är Titanfall fortfarande olik Call of Duty?

Ja. Precis som t.ex mattor kan vara olika varandra, eller kök kan se helt olika ut. Var hemma hos en polare, där hade han ett kylskåp som var helt olikt mitt, sjukt skumt.

"Top-down"-vy på alla kartor finns på Allgamesbeta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Xepheros:

Nya zombie-mode kanske? Låter mer intressant som co-op idé än det 15e spelet med Call of Duty, eller i det här fallet dess enda utvecklare som inte suger kuk, som har zombier som co-op fiender.

Att suga kuk är alltså negativt?

Självklart inte. Du har rätt, det var ett dumt uttryck.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Quid:
Skrivet av edgren:

Helt otroligt vad Source-motorn kan prestera! Synd bara att det är en Call of Duty-klon...

Call of Duty-klon? Jag tycker dom verkar vara två väldigt olika spel av det jag har sett.

Ja betan kändes definitivt INTE som en Call Of Duty klon!

Första intrycket av att SE spelet var: Cod klon. Men när man väl spelade spelet så försvann de tankarna rätt fort. Det var väl egentligen lobby systemet och perk systemet som kändes som Cod, inte gameplay


signatur

Game long and prosper

Medlem

har de läckt ut någon info om vilka specs som krävs för spelet?

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Quid:
Skrivet av edgren:

Helt otroligt vad Source-motorn kan prestera! Synd bara att det är en Call of Duty-klon...

Call of Duty-klon? Jag tycker dom verkar vara två väldigt olika spel av det jag har sett.

Ja betan kändes definitivt INTE som en Call Of Duty klon!

Första intrycket av att SE spelet var: Cod klon. Men när man väl spelade spelet så försvann de tankarna rätt fort. Det var väl egentligen lobby systemet och perk systemet som kändes som Cod, inte gameplay

Måste nog hålla med de andra. Jag tyckte också det kändes för mycket som CoD. Inte att det måste vara något negativt, folk som tycker om det kommer tycka om det men för mig klickade det inte helt enkelt. Respawn har ju gjort originalet CoD inte konstigt att folk får CoD vibbar vi första intryck. Ta bort mechs och parkour så har du Black Ops 2. Man behöver inte bli defensiv för att någon påpekar att spelet liknar CoD, multiplayer har ju alltid varit stabilt i det så det är bra att det blev det här också.

1
Skriv svar