Dice: Battlefield 4:s nätkod ska bli bättre

Robot
Dice: Battlefield 4:s nätkod ska bli bättre

Nästa steg i Battlefield 4-patchandet är att städa bort rubber banding, sega dödskameror och skottsalvor som inte dödar.

#battlefield-4, #dice


Medlem
Dice: Battlefield 4:s nätkod ska bli bättre

Tycker de har haft sedan Battlefield 3 lanseringen att fixa det här problemet.

Varför fixar de koden NU?

Medlem

"Instant death while sprinting
At certain occasions while walking or sprinting, a player could get catapulted at high speed which would cause death if any object was standing in the way."

Jag dog lite inombords av skratt efter att ha läst det där stycket, jag kan nästan se alla wtf framför mig xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag har lagt av att spela BF4, det går aldrig att spela en felfri match på PS4 CQ 64p. Det var enda anledningen till att jag köpte spelet och det är fortfarande omöjligt att spela utan lagg, rubbet banding eller vad man väljer att kalla det.

Medlem
Skrivet av Javas:

"Instant death while sprinting
At certain occasions while walking or sprinting, a player could get catapulted at high speed which would cause death if any object was standing in the way."

Jag dog lite inombords av skratt efter att ha läst det där stycket, jag kan nästan se alla wtf framför mig xD

Det la de säkert in med vilje

Medlem

känns lite BS de här. Den har ju varit kass sedan BF3 o bad company 2. Vafan varför inte fixa den då?

Medlem

Jag har haft förvånansvärt få problem måste jag erkänna. Visst har det krashat ibland och det är lite surt att se en kille med 0% i hälsa ha ihjäl dig.

Det som har stört är mer en spelkänslegrej. Ibland känns det som man tömmer ett magasin i någon och de har ändå ihjäl dig först. Det är nån latencyfråga antar jag, men det sabbar lite och är ganska frustrerande.

All in all - helt ok spel även om jag börjar lessna lite nu.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Var det inte någon på DICE som i en intervju påstod att det omöjligtvis gick att förbättra "nätkoden" p.g.a. spelets skala eller något på det spåret?

Kanske är aktieägarna som satt eld i baken på EA, som i sin tur satt eld i baken på DICE.

Medlem

vad glad jag är att detta spelet kostat mig 500 spänn. verkligen valuta för pengarna.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Tycker de har haft sedan Battlefield 3 lanseringen att fixa det här problemet.

Varför fixar de koden NU?

För att Battlefield 5 snart ska utannonseras..de väntar bara på rätt tillfälle.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

känns lite BS de här. Den har ju varit kass sedan BF3 o bad company 2. Vafan varför inte fixa den då?

Ärligt talat fanns liknande problem redan i BF2, och kanske tidigare men i sådant fall minns jag inte. Någon som varit med om att i början av en BF2-match bli "nertrampad" av sina lagkamrater? Detta för att rubber-banding + konstig collision detection = dödsfälla.

Medlem

Det här battlefield är det sista jag köper för fullpris och vid relese om jag överhuvudtaget köper nästa spel ska det va max 300 spänn med premium in räknat annars får det nog va blivit för bränd av den här spelserien nu

Medlem

Tja, är väl bara att hoppas på det bättre då. Det är helt klart högst prioritet just nu känns det som.

Medlem

Enda problemet jag har som jag kommer på just nu är att när jag sprintar och zoomar in direkt, zoomar den in men aktiverar inte ADS (aim down sight), så vapnet är inzoomat och muskänsligheten ökar markant, men du siktar fortfarande från höften och inte från vapnets hårkors.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Var det inte någon på DICE som i en intervju påstod att det omöjligtvis gick att förbättra "nätkoden" p.g.a. spelets skala eller något på det spåret?

Kanske är aktieägarna som satt eld i baken på EA, som i sin tur satt eld i baken på DICE.

Personligen anser jag att dice tappat sin identitet.
spelat bf serien i 8 år och hade kul men med bc2, med bf3 och med bf4 är helt enkelt inte battlefield jag spelade i 8 år och är mest irriterad, förbannad på allt call of duty skräp de lagt till.
nätkoden krävs att de balanserar runt omkring men de har de inte gjort och tiden att dö är inte balanserad med att byta vapen eller hur ens avatar rör sig på skärmen, dvs känns som att springa i en tunnel där man inte kan forcera att de ska behöva sikta om.
Helt sanslöst, kan gå in och meja ned 5 man utan att ens sikta och sen bli anklagad för fusk när dice gjort spelet så fel.

Medlem

Lite lustigt att alla gnäller (med all rätt) på BFs nätkod...sen när det väl ska fixa den så är ifrågasätter folk varför de ska göra det nu (menar generellt inte specifikt här)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Får väl hoppas de fixat dek inför Bf5, länge sedan ett spel i bf-serien var spelbart/köpvärt imo vilket är synd då de gamla spelen var grymma, innan fokus hamnade på CoD stoil, massiv dlc och menlösa uppföljare. Lycka till Dice, ni behöver det, och om ni lyckas finns det många som ser fram emot att kunna spela battlefield isyället för battlefail.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Kanske är aktieägarna som satt eld i baken på EA, som i sin tur satt eld i baken på DICE.

Rätt troligt att så är fallet.
Man har ju upplevt att man dött bakom skydd, dött av andra konstigheter och haft rubberbanding sedan BC2. Men det är välkommet att DICE tar tag i detta


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Ankh:

Lite lustigt att alla gnäller (med all rätt) på BFs nätkod...sen när det väl ska fixa den så är ifrågasätter folk varför de ska göra det nu (menade generellt inte specifikt här)

Det är nog snarare gnäll pga att de inte fixar det FÖRRÄN nu. Dessutom säger de bara att den ska bli bättre, inte att de ska fixa det. Klassisk dansuppvisning av Dice.

Medlem
Skrivet av maniac:
Skrivet av Xzander:

Kanske är aktieägarna som satt eld i baken på EA, som i sin tur satt eld i baken på DICE.

Rätt troligt att så är fallet.
Man har ju upplevt att man dött bakom skydd, dött av andra konstigheter och haft rubberbanding sedan BC2. Men det är välkommet att DICE tar tag i detta

Frågan är dock vem man ska lita på kring det hela... kommer det verkligen fixas, eller kommer det bara ställa till mer problem för oss konsumenter? Och som sagt vill jag minnas att någon på DICE sade att det inte finns så mycket att göra, men nu går de helt plötsligt ut med att det visst gör det. Förtroende, det är inget jag lättvindigt skänker någon i sådana här situationer...

Medlem

Det sitter nog en del kodare på dice som jobbar på som bara den för att detta spel ska vara som det är tänkt.

Men det är olyckligt men detta är uttalanden från pressansvariga från EA/DICE som lovar hit och dit sen om det är möjligt i denna utstressade soppa till spel fixa är det upp till arbetarna och lösa.

Vem vet det kanske inte går att göra så mycket bättre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av CliQue-SinneD:

vad glad jag är att detta spelet kostat mig 500 spänn. verkligen valuta för pengarna.

Håller med.. betala typ 650kr för spelet plus premium... och inget annat fps spel har givit samma valuta för pengarna.

Medlem

Och folk säger att battlefield 4 fungerar som det ska. Här ser vi hur mycket deras åsikter är värda.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Var det inte någon på DICE som i en intervju påstod att det omöjligtvis gick att förbättra "nätkoden" p.g.a. spelets skala eller något på det spåret?

Kanske är aktieägarna som satt eld i baken på EA, som i sin tur satt eld i baken på DICE.

Låter lite skumt - med tanke på Planetside 2 och hur massiva attackerna är där. Tror iofs att man går sömnlöst mellan servrar på Planetside men jag har varit med och slag som har bestått av åtminstone 128 (2 plutoner) allierade + fiender!

Medlem

Om allt löser sig med nätverkskoden så skulle jag definitivt kunna köpa BF4!

Problemet är väl att så fort jag gjorde det skulle BF5 utannonseras...

Medlem

"The best netcode ever in a battlefield game" - Patrick Bach 2013


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Ni gnäller när det är problem, och ni gnäller när dem försöker fixa problem. Wut.

Ni är för roliga.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Ni gnäller när det är problem, och ni gnäller när dem försöker fixa problem. Wut.

Ni är för roliga.

Utan oss som gnäller hade dom aldrig fixat problemen man ska visa sitt missnöje för att få det bättre. Eller det är bättre att bara acceptera att spelet är ospelbart för många? Jag tycker det är rätt, klaga så mycket det bara går så kanske dom lär sig att göra rätt från början


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Gandy:
Skrivet av Arkaith:

Ni gnäller när det är problem, och ni gnäller när dem försöker fixa problem. Wut.

Ni är för roliga.

Utan oss som gnäller hade dom aldrig fixat problemen man ska visa sitt missnöje för att få det bättre. Eller det är bättre att bara acceptera att spelet är ospelbart för många? Jag tycker det är rätt, klaga så mycket det bara går så kanske dom lär sig att göra rätt från början

Missnöje? Ni klagar ju om allt. Såklart att spelet ska fungera, men varför grinar ni när dom announce:ar att dom håller på att fixa/fixat problem? "lär sig att göra rätt från början"? Skojjar du? Herregud.

Har inte sett den här nivån av gnäll på någon annan spel-sida.

Redaktör
Skrivet av Miindz:

Och folk säger att battlefield 4 fungerar som det ska. Här ser vi hur mycket deras åsikter är värda.

Det måste inte vara trasigt för alla bara för att det är trasigt för ovanligt många.


signatur
12
Skriv svar