Två miljoner konton i det slafsiga Loadout

Robot
Medlem
Två miljoner konton i det slafsiga Loadout

Två miljoner konton. Ett par hundra som spelar.

Medlem

För att vara free 2 play spel tycker jag om detta spelet! Har inte spelat extremt mycket men det är ändå rättvist. Det är inte pay 2 win som på andra f2p spel. Det enda sättet du kan utvecklas är att spela. Riktiga pengar kan bara ge dig nya kläder etc. till dina gubbar - vilket gör spelet rättvist mot de som inte betalar något.

Medlem

Om dom andras konton är som mitt konto så spelade dom i typ 15 minuter och har inte gjort det mer sen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Om dom andras konton är som mitt konto så spelade dom i typ 15 minuter och har inte gjort det mer sen.

Eftersom det är 2 miljoner spelare som sammanlagt spelat 9 miljoner timmar så blir den genomsnittliga tiden 4.5 timmar per konto. Alltså inte 15 min som du.

Medlem

Installerade, spelade ca 5 matcher på en gång och har inga rört det sen dess. Det var något som saknades angående spelkänslan...

Medlem

Detta var verkligen en parentes, höll intresset i någon timme eller två.
Nä, inget för mig.

Medlem

Takten som folk lämnat det här spelet är rätt enastående.

80% lämnat efter 1 månad.

Graf från steamcharts.com.

Medlem

Det här med balansering verkar Edge of Reality ha glömt totalt.

Spelet är väldigt nytt, ja, men det är ändå för dåligt.

Finns det ens någon som kör med slug? Alla springer antingen runt med taser eller launchers.

Sedan så ogillar jag det här med att man måste spela mycket för att sina vapen ska bli bättre (hur fan tänkte dom där???) Kul det är att möta folk som inte gör annat än att spela 24/7 (tex ryssar).

Just därför som jag föredrar Team Fortress 2 istället.

Medlem
phi
Medlem

Loadout har egentligt allt som jag gillar i ett FPS (TPS, jag vet), dvs dina skills som spelare väger tyngre än allt annat, inga fåniga unlocks som sabbar balansen totalt, bra tempo osv. Men det är ändå något med spelet som jag inte riktigt gillar och som har gjort att jag inte spelat mer än 4-5 timmar.

Pyro beam + skills = ~10 k/d per match och MVP varenda match hittills.

Så man behöver definitivt inte ha uppgraderat sina vapen för att ha en chans mot andra som spelat mer.

Medlem

Wohoo Matchmakin på ett PC spel, och en op sköld som man endast får på lvl 14.... Skit kul!!!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Två miljoner konton. Ett par hundra som spelar.

7,441 stycken är det inne just nu.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Prixm:

Två miljoner konton. Ett par hundra som spelar.

7,441 stycken är det inne just nu.

Det är väll inte så mycket? Red orchestra brukar ju ha ungefär halva det, och det är ju inte jätte populärt.

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Prixm:

Två miljoner konton. Ett par hundra som spelar.

7,441 stycken är det inne just nu.

Det är väll inte så mycket? Red orchestra brukar ju ha ungefär halva det, och det är ju inte jätte populärt.

Mycket och mycket, det är åtminstone mer än "ett par hundra", vilket var det jag svarade på.

1
Skriv svar