Dice: Battlefield 4:s nätkod ska bli bättre

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av Gandy:
Skrivet av Arkaith:

Ni gnäller när det är problem, och ni gnäller när dem försöker fixa problem. Wut.

Ni är för roliga.

Utan oss som gnäller hade dom aldrig fixat problemen man ska visa sitt missnöje för att få det bättre. Eller det är bättre att bara acceptera att spelet är ospelbart för många? Jag tycker det är rätt, klaga så mycket det bara går så kanske dom lär sig att göra rätt från början

Missnöje? Ni klagar ju om allt. Såklart att spelet ska fungera, men varför grinar ni när dom announce:ar att dom håller på att fixa/fixat problem? "lär sig att göra rätt från början"? Skojjar du? Herregud.

Har inte sett den här nivån av gnäll på någon annan spel-sida.

Oj, då har du inte varit på många spelsidor, eller så har du mirakulöst missat allt gnäll som är överallt, om absolut ingenting. Jag skulle nog säga tvärtom, att FZ trots allt (nåja, vi kan vara riktigt otrevliga om vi verkligen klämmer i) är en av de mer trevliga gamingsajter man kan spendera tid på.

Medlem

Tur att Planetside 2 finns, det är som old school BF


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

SoL
Medlem

Mitt problem med BF4 är att jag endast kan joina East o West US servrar, jag kommer aldrig in på dom Europeiska servar vilket gör att när jag spelar laggar de väldigt ofta o ibland så mycket att de blir ospelbart jag spelar på PS4 känner nån igen problemet,nå tips på vad jag kan göra??

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Miindz:

Och folk säger att battlefield 4 fungerar som det ska. Här ser vi hur mycket deras åsikter är värda.

Det måste inte vara trasigt för alla bara för att det är trasigt för ovanligt många.

När tickraten är samma för alla så kan det inte fungera för någon?
Det är tekniskt omöjligt.

Hur går det vara nöjd? Är det spelare som gömmer sig i banans hörn med en sniper som inte upptäcker lagget mot servern?

Medlem
Citat:

Det har kommit en formidabel flod av uppdateringar till Battlefield 4 sedan releasen i höstas,

Har det?

"Though we haven't got any immediate plans to increase the tickrate at this moment, we are exploring the possibilities of raising the tickrate on specific servers."

Såatteh, specifika servrar? Dyrare servrar Premium only servrar? Vad skulle kriteriet vara? Kommer våra servrar delas in i ett A och ett B lag?

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Ankh:

Lite lustigt att alla gnäller (med all rätt) på BFs nätkod...sen när det väl ska fixa den så är ifrågasätter folk varför de ska göra det nu (menade generellt inte specifikt här)

Det är nog snarare gnäll pga att de inte fixar det FÖRRÄN nu. Dessutom säger de bara att den ska bli bättre, inte att de ska fixa det. Klassisk dansuppvisning av Dice.

..men det är just det jag menar. Det finns till och med folk som gnäller med kommentarer typ "I dont play this shit anymore so I dont fucking care about your new promises" ..
...jaha? Om du endå inte spelar det mer så varför lägger du ner tid på att gnälla? typ..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dice´s fel va att dela säng med EA. Förutom detta va släppet för tidigt, känns som de tävla med cod om vem som hann ut på marknaden först.

Medlem

Jag minns kommentarerna när BF3 kom ut...då väldigt många här tyckte att BF3 är ett det bästa och mest överlägsna FPS-spelet online...

Nu är BF4 här och nu dras BF4 med samma problem som COD har haft ett tag... Lagg, rubber banding, no hit mark registration och så vidare...

Värre kommer det att bli när BF skall komma vartannat eller vart tredje år...

Medlem

Jag skiter i ljud loop buggen, att statsen e helt pippad, att assignements buggar etc etc. det som gör ett spel kul är att känna att man har kontroll och när man siktar bra så träffar man. den känslan existerar inte i bf4. känns helt random när man dödar nån.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jobbigt är också när någon rammar dig med flygplan och du dör men han/hon som kör flygplan klarar sig utan några skador.

Medlem

Redan? Det var snabbt!


signatur

Nämen!

Medlem

Låter som BS....
De har redan fått betalt av oss lättlurade kunder. Varför ödsla tid och pengar på att fixa nätkoden nu? De tjänar inget på det.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Tur att Planetside 2 finns, det är som old school BF

https://www.youtube.com/embed/Swy0_w8SnxA

vilken server/servrar spelar du på?

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av WarpGuN:

Tur att Planetside 2 finns, det är som old school BF

https://www.youtube.com/embed/Swy0_w8SnxA

vilken server/servrar spelar du på?

Miller, själv?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

jag vet inget annat spel där man fortsätter bli träffad trots att man är bakom en vägg

Medlem
Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Låter som BS....
De har redan fått betalt av oss lättlurade kunder. Varför ödsla tid och pengar på att fixa nätkoden nu? De tjänar inget på det.

Jag förstår inte, tror folk på allvar att DICE bara var ute efter ett snabbt cash-in? De har en av de mest avancerade spelmotorerna på marknaden och som de producerat själva. Och det är ju inte så att de tillaga den i en mikrougn på 3min. Det tar lång tid att gå igenom kod för att hitta felet. Det suger att spelet har haft problem, personligen har jag inte haft några bekymmer mer än performance buggen dom hade vid release men som de fixade nån vecka efter. Är det verkligen så illa? Tror ju knappast att de flesta här som spelat mer än 100 timmar har haft en dålig upplevelse, varför skulle ni fortsätta spela annars om det nu skulle vara "ospelbart". Det har ju funnits annat o spela ( o nej jag tänker inte på CoD)

Skrivet av legendofkarl:

Jag har lagt av att spela BF4, det går aldrig att spela en felfri match på PS4 CQ 64p. Det var enda anledningen till att jag köpte spelet och det är fortfarande omöjligt att spela utan lagg, rubbet banding eller vad man väljer att kalla det.

Hmm de är inte din ps4 eller uppkoppling som spökar? för mig flyter de på fint som fan

Medlem
Skrivet av kingleafanders:
Skrivet av legendofkarl:

Jag har lagt av att spela BF4, det går aldrig att spela en felfri match på PS4 CQ 64p. Det var enda anledningen till att jag köpte spelet och det är fortfarande omöjligt att spela utan lagg, rubbet banding eller vad man väljer att kalla det.

Hmm de är inte din ps4 eller uppkoppling som spökar? för mig flyter de på fint som fan

Nej då allt annat fungerar galant så lägger jag all skuld på BF4. Och läser man forum runtomkring på nätet så är jag långt från ensam.

Medlem
Skrivet av legendofkarl:
Skrivet av kingleafanders:
Skrivet av legendofkarl:

Jag har lagt av att spela BF4, det går aldrig att spela en felfri match på PS4 CQ 64p. Det var enda anledningen till att jag köpte spelet och det är fortfarande omöjligt att spela utan lagg, rubbet banding eller vad man väljer att kalla det.

Hmm de är inte din ps4 eller uppkoppling som spökar? för mig flyter de på fint som fan

Nej då allt annat fungerar galant så lägger jag all skuld på BF4. Och läser man forum runtomkring på nätet så är jag långt från ensam.

Åhfan, kanske bara jag som är blåögd

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Tror ju knappast att de flesta här som spelat mer än 100 timmar har haft en dålig upplevelse, varför skulle ni fortsätta spela annars om det nu skulle vara "ospelbart". Det har ju funnits annat o spela ( o nej jag tänker inte på CoD)

Jag har flera hundra timmar då det konstant lovats fixar som sen inte dykt upp/ ersatts av gamla buggar.

Det är 10 ggr mer lotto att spela bf4 jämfört med andra spel, och det är tydligt att buggfixar inte är prioriterade.

Hur länge fanns 0hp buggen?
Hur ofta spawnar man in utan vapen?
Killed in action?
Spontana krascher under turneringar?
Defuse (som hade mest potential) går fortfarande inte spela pga spectatorbuggen.

Trots dåligt stöd för esport så levde bf3, bf4 känns tvärdött.

Vi har sagt upp en av våra bf4-servrar för att ersätta med en bf3-server, och övriga lär inte förnyas.

Tycker det är skitsynd, då det behövs ett nytt modernt fps-spel för turneringar.

MEG
Medlem

Bättre sent än aldrig sa han som sket i byxan efter att han hade varit på toa


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Börjar närma sig ett köp

Medlem
Skrivet av xibalba:
Skrivet av Pholiage:

Tror ju knappast att de flesta här som spelat mer än 100 timmar har haft en dålig upplevelse, varför skulle ni fortsätta spela annars om det nu skulle vara "ospelbart". Det har ju funnits annat o spela ( o nej jag tänker inte på CoD)

Jag har flera hundra timmar då det konstant lovats fixar som sen inte dykt upp/ ersatts av gamla buggar.

Det är 10 ggr mer lotto att spela bf4 jämfört med andra spel, och det är tydligt att buggfixar inte är prioriterade.

Hur länge fanns 0hp buggen?
Hur ofta spawnar man in utan vapen?
Killed in action?
Spontana krascher under turneringar?
Defuse (som hade mest potential) går fortfarande inte spela pga spectatorbuggen.

Trots dåligt stöd för esport så levde bf3, bf4 känns tvärdött.

Vi har sagt upp en av våra bf4-servrar för att ersätta med en bf3-server, och övriga lär inte förnyas.

Tycker det är skitsynd, då det behövs ett nytt modernt fps-spel för turneringar.

Självklart suger det när finns buggar och att spelarna får olika upplevelser på grund av det. Men som jag sa innan. Det måste ju varit nåt som fått en att komma tillbaka varje dag? Ett spel som många andra påstår är broken kan väl inte varit så lockande att man samlat på sig över 100timmar gameplay? Eller är alla garderobssadister?

Skrivet av Pholiage:
Skrivet av xibalba:
Skrivet av Pholiage:

Tror ju knappast att de flesta här som spelat mer än 100 timmar har haft en dålig upplevelse, varför skulle ni fortsätta spela annars om det nu skulle vara "ospelbart". Det har ju funnits annat o spela ( o nej jag tänker inte på CoD)

Jag har flera hundra timmar då det konstant lovats fixar som sen inte dykt upp/ ersatts av gamla buggar.

Det är 10 ggr mer lotto att spela bf4 jämfört med andra spel, och det är tydligt att buggfixar inte är prioriterade.

Hur länge fanns 0hp buggen?
Hur ofta spawnar man in utan vapen?
Killed in action?
Spontana krascher under turneringar?
Defuse (som hade mest potential) går fortfarande inte spela pga spectatorbuggen.

Trots dåligt stöd för esport så levde bf3, bf4 känns tvärdött.

Vi har sagt upp en av våra bf4-servrar för att ersätta med en bf3-server, och övriga lär inte förnyas.

Tycker det är skitsynd, då det behövs ett nytt modernt fps-spel för turneringar.

Självklart suger det när finns buggar och att spelarna får olika upplevelser på grund av det. Men som jag sa innan. Det måste ju varit nåt som fått en att komma tillbaka varje dag? Ett spel som många andra påstår är broken kan väl inte varit så lockande att man samlat på sig över 100timmar gameplay? Eller är alla garderobssadister?

Vet inte hur de är på Pc och xbone men jag har inte haft sååå mycke strul till ps4 och tycker i övrigt det är ett asbra spel, visst är de jävligt retligt när buggarna väl uppstår men annars är jag supernöjd

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av xibalba:
Skrivet av Pholiage:

Tror ju knappast att de flesta här som spelat mer än 100 timmar har haft en dålig upplevelse, varför skulle ni fortsätta spela annars om det nu skulle vara "ospelbart". Det har ju funnits annat o spela ( o nej jag tänker inte på CoD)

Jag har flera hundra timmar då det konstant lovats fixar som sen inte dykt upp/ ersatts av gamla buggar.

Det är 10 ggr mer lotto att spela bf4 jämfört med andra spel, och det är tydligt att buggfixar inte är prioriterade.

Hur länge fanns 0hp buggen?
Hur ofta spawnar man in utan vapen?
Killed in action?
Spontana krascher under turneringar?
Defuse (som hade mest potential) går fortfarande inte spela pga spectatorbuggen.

Trots dåligt stöd för esport så levde bf3, bf4 känns tvärdött.

Vi har sagt upp en av våra bf4-servrar för att ersätta med en bf3-server, och övriga lär inte förnyas.

Tycker det är skitsynd, då det behövs ett nytt modernt fps-spel för turneringar.

Självklart suger det när finns buggar och att spelarna får olika upplevelser på grund av det. Men som jag sa innan. Det måste ju varit nåt som fått en att komma tillbaka varje dag? Ett spel som många andra påstår är broken kan väl inte varit så lockande att man samlat på sig över 100timmar gameplay? Eller är alla garderobssadister?

Själv har jag återgått till BF3, och det är väldigt få på min battlelog som spelar BF4 (fortfarande).

Har en känsla av att problemen märks mindre på konsol då allt ändå går långsammare?

12
Skriv svar