Source 2 fokuserar på användarskapat material

Robot
Source 2 fokuserar på användarskapat material

Valves nästa spelmotor kommer att vara enkel skapa egna prylar till.

#half-life-3


Medlem
Source 2 fokuserar på användarskapat material

Fint, modstöd är viktigt i dessa dystra tider. In newell we trust.

Medlem

"Så länge de inte gällde Half Life 3"

Medlem

Vart är uppdateringarna till Day of Defeat: Source då Newell ditt blockmongo?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Bra tänkt Gabe mer av detta tack

Medlem

Det kan ju vara bra att fokusera på användarskapat material då de verkar ha väldigt svårt att skapa något själva!

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Vart är uppdateringarna till Day of Defeat: Source då Newell ditt blockmongo?

Är väl bättre de gör en ny version precis som de gjorde med CS.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det kan ju vara bra att fokusera på användarskapat material då de verkar ha väldigt svårt att skapa något själva!

Haha, ligger nått i detta : D

Medlem

Lite roligt hur alla bilder på Gabe är riktigt nära hans ansikte.

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Lite roligt hur alla bilder på Gabe är riktigt nära hans ansikte.

Mer får inte plats i bilden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hörde ni det DICE?!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Lite roligt hur alla bilder på Gabe är riktigt nära hans ansikte.

Har för mig att den där bilden är från hans senaste runda på Reddit och FZ verkar ha beskurit den lite lagom. Den här la han upp till gårdagens AMA och den är väl inte närmare ansiktet än någon annans selfie.

Inaktiv
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Dumlen:

Vart är uppdateringarna till Day of Defeat: Source då Newell ditt blockmongo?

Är väl bättre de gör en ny version precis som de gjorde med CS.

Då får dom gärna sätta in britterna igen, roligaste att vara dom. Saknar Lee Einfeldt :/

Skrivet av Hannu:

Fint, modstöd är viktigt i dessa dystra tider. In newell we trust.

Tror det mest handlar om hattar och kosmetiska prylar till f2p-spel, vet inte om jag räknar det som "moddar"
Valve har en sjukt smart affärsmodell, de låter andra göra innehåll och sedan sälja det, sen tar de själva en del av köpesumman.

Medlem
Medlem

Skulle inte förvåna mig om Source 2 gör allt som Frostbite 3 gör och lite till men är lika modbar som Source 1.

Medlem

Tacka vet jag Gabe

Medlem

Ser fortfarande rätt bra ut. Märks hur mycket mer företag som Valve bryr sig om detaljer, bara en sådan sak som npc:er med "realistisk" ögonkontakt är ju fortfarande ovanligt att se i dagens spel.

Hoppas, hoppas, hoppas innerligt att Source 2 leverarar, speciellt på PC fronten och moddfronten där en så stor del av den ledande utvecklingen sker.

Sen vore ju inte helt fel att få se ett FPS spel igen med grym teknik, design och gameplay. Känns som det var ett bra tag sedan HL2 och Stalker släpptes...

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

https://www.youtube.com/embed/4ddJ1OKV63Q

Ser fortfarande rätt bra ut. Märks hur mycket mer företag som Valve bryr sig om detaljer, bara en sådan sak som npc:er med "realistisk" ögonkontakt är ju fortfarande ovanligt att se i dagens spel.

Hoppas, hoppas, hoppas innerligt att Source 2 leverarar, speciellt på PC fronten och moddfronten där en så stor del av den ledande utvecklingen sker.

Sen vore ju inte helt fel att få se ett FPS spel igen med grym teknik, design och gameplay. Känns som det var ett bra tag sedan HL2 och Stalker släpptes...

kan slå vad om hela mitt csn bidrag att det kommer leverera, jag räknar bort kräsna kids som bara tänker på frostbyte motor grafik m.m och som inte tänker på viktigare grejer.

Source engine är en hyvens motor som håller måttet än idag och denna kommer nog hålla samma mått om inte bättre, source engine är ju även riktigt awesome då även mindre kraftfulla datorer klarar av spelen som görs i den.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

https://www.youtube.com/embed/4ddJ1OKV63Q

Ser fortfarande rätt bra ut. Märks hur mycket mer företag som Valve bryr sig om detaljer, bara en sådan sak som npc:er med "realistisk" ögonkontakt är ju fortfarande ovanligt att se i dagens spel.

Hoppas, hoppas, hoppas innerligt att Source 2 leverarar, speciellt på PC fronten och moddfronten där en så stor del av den ledande utvecklingen sker.

Sen vore ju inte helt fel att få se ett FPS spel igen med grym teknik, design och gameplay. Känns som det var ett bra tag sedan HL2 och Stalker släpptes...

Tack för länken, det var ju år o dag sedan man såg denna. Blir fortfarande facinerad av den, tänk så långt före alla andra HL2 var med fysik i spel.

Medlem

Ett Creation Kit kopplat till en Asset Store i Steam (så folk kan ladda upp/ladda ner/köpa modeller, skript, shaders, animationer m.m.), med samma användarvänlighet som Unity och på toppen av det Valves känsla för kvalitet och innovativa lösningar... det hade varit ett stort kliv in i framtiden för spelmediet.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

https://www.youtube.com/embed/4ddJ1OKV63Q

Ser fortfarande rätt bra ut. Märks hur mycket mer företag som Valve bryr sig om detaljer, bara en sådan sak som npc:er med "realistisk" ögonkontakt är ju fortfarande ovanligt att se i dagens spel.

Hoppas, hoppas, hoppas innerligt att Source 2 leverarar, speciellt på PC fronten och moddfronten där en så stor del av den ledande utvecklingen sker.

Sen vore ju inte helt fel att få se ett FPS spel igen med grym teknik, design och gameplay. Känns som det var ett bra tag sedan HL2 och Stalker släpptes...

Vore det inte väldigt häftigt om dom började på samma sätt med Half-life 3 :P, första visa Half-Life 2's Gman, sedan Half-life 3

Medlem

Robin Williams och Christer Glennings kärleksbarn?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Sapiens:

https://www.youtube.com/embed/4ddJ1OKV63Q

Ser fortfarande rätt bra ut. Märks hur mycket mer företag som Valve bryr sig om detaljer, bara en sådan sak som npc:er med "realistisk" ögonkontakt är ju fortfarande ovanligt att se i dagens spel.

Hoppas, hoppas, hoppas innerligt att Source 2 leverarar, speciellt på PC fronten och moddfronten där en så stor del av den ledande utvecklingen sker.

Sen vore ju inte helt fel att få se ett FPS spel igen med grym teknik, design och gameplay. Känns som det var ett bra tag sedan HL2 och Stalker släpptes...

Ser fortfarande sjukt bra ut!

Kommer ihåg när jag fick den där trailern i nån HL-box, kring sena 2003... Jag har nog aldrig varit så hypad inför ett spel i mitt liv. Och jag tyckte dessutom att den färdiga produkten, i mångt och mycket, levererade.

Medlem
Skrivet av Moraxus:
Skrivet av Sapiens:

https://www.youtube.com/embed/4ddJ1OKV63Q

Ser fortfarande rätt bra ut. Märks hur mycket mer företag som Valve bryr sig om detaljer, bara en sådan sak som npc:er med "realistisk" ögonkontakt är ju fortfarande ovanligt att se i dagens spel.

Hoppas, hoppas, hoppas innerligt att Source 2 leverarar, speciellt på PC fronten och moddfronten där en så stor del av den ledande utvecklingen sker.

Sen vore ju inte helt fel att få se ett FPS spel igen med grym teknik, design och gameplay. Känns som det var ett bra tag sedan HL2 och Stalker släpptes...

Tack för länken, det var ju år o dag sedan man såg denna. Blir fortfarande facinerad av den, tänk så långt före alla andra HL2 var med fysik i spel.

Bortsett från att de inte var först, Max Payne 2 släpptes 2003 och hade Havok-fysik integrerat.

Men men, hoppas på ett mindre scriptat HL3 som inte har två eller fler fordonssekvenser som utfyllnad bara för att valve fick slut på idéer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av Dumlen:

Vart är uppdateringarna till Day of Defeat: Source då Newell ditt blockmongo?

Är väl bättre de gör en ny version precis som de gjorde med CS.

Bah, de la ju ner utvecklingen helt utav Day of Defeat för att fokusera på hattar och Left 4 Dead, sen slutade de med Left 4 Dead och fokuserade enbart på hattar ett tag. Löjligt att de fortfarande har mage att ta betalt för något de slutade uppdatera 2007.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Bortsett från att de inte var först, Max Payne 2 släpptes 2003 och hade Havok-fysik integrerat.

Dock inte alls lika imponerande! I MP2 snackar vi ju verkligen Rag Doll!

Skrivet av KatOne:
Skrivet av Sapiens:

https://www.youtube.com/embed/4ddJ1OKV63Q

Ser fortfarande rätt bra ut. Märks hur mycket mer företag som Valve bryr sig om detaljer, bara en sådan sak som npc:er med "realistisk" ögonkontakt är ju fortfarande ovanligt att se i dagens spel.

Hoppas, hoppas, hoppas innerligt att Source 2 leverarar, speciellt på PC fronten och moddfronten där en så stor del av den ledande utvecklingen sker.

Sen vore ju inte helt fel att få se ett FPS spel igen med grym teknik, design och gameplay. Känns som det var ett bra tag sedan HL2 och Stalker släpptes...

Ser fortfarande sjukt bra ut!

Kommer ihåg när jag fick den där trailern i nån HL-box, kring sena 2003... Jag har nog aldrig varit så hypad inför ett spel i mitt liv. Och jag tyckte dessutom att den färdiga produkten, i mångt och mycket, levererade.

Ja! Den kom i samlingsboxen med de första half life! SJUKT häftig!
Där visades ju HL2 mer som open world.
Kommer ihåg när han är jagad av combines och stänger in sig i ett hus.
Han ställer för en tvättmaskin eller något och river ner saker i trappan så de inte ska komma åt honom.
Först känner gubbarna på dörren och sen slår de in rutorna och börjar skjuta!
DET var häftigt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Ja! Den kom i samlingsboxen med de första half life! SJUKT häftig!

Just så var det, ja. Den fick verkligen det HL jag precis hade köpt att se stelt ut i jämförelse :L

Skrivet av dotque:

Där visades ju HL2 mer som open world.
Kommer ihåg när han är jagad av combines och stänger in sig i ett hus.
Han ställer för en tvättmaskin eller något och river ner saker i trappan så de inte ska komma åt honom.
Först känner gubbarna på dörren och sen slår de in rutorna och börjar skjuta!
DET var häftigt!

Mm, det var coolt!

Dock så visade det sig ju vara scriptat, alltså att AI'n inte direkt hade sådan kompetens när själva spelet kom - men det var ju ett tech demo och det visade vad motorn kunde åstadkomma. Så det var ju inte "fusk" direkt.

Väldigt imponerad, som sagt! Tror en närliggande #2 på listan av trailers som hypat mig var de till Oblivion. Det var verkligen ett häftigt generationsskifte när Oblivion kom, trots alla sina svagheter.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av dotque:

Ja! Den kom i samlingsboxen med de första half life! SJUKT häftig!

Just så var det, ja. Den fick verkligen det HL jag precis hade köpt att se stelt ut i jämförelse :L

Skrivet av dotque:

Där visades ju HL2 mer som open world.
Kommer ihåg när han är jagad av combines och stänger in sig i ett hus.
Han ställer för en tvättmaskin eller något och river ner saker i trappan så de inte ska komma åt honom.
Först känner gubbarna på dörren och sen slår de in rutorna och börjar skjuta!
DET var häftigt!

Mm, det var coolt!

Dock så visade det sig ju vara scriptat, alltså att AI'n inte direkt hade sådan kompetens när själva spelet kom - men det var ju ett tech demo och det visade vad motorn kunde åstadkomma. Så det var ju inte "fusk" direkt.

Väldigt imponerad, som sagt! Tror en närliggande #2 på listan av trailers som hypat mig var de till Oblivion. Det var verkligen ett häftigt generationsskifte när Oblivion kom, trots alla sina svagheter.

Oja! Nytt klipp varje dagen en vecka innan release, helt fantastiskt! Det var så himla "vackert", skyrim ser riktigt tråkigt ut i jämförelse!

Första gången jag såg den här bilden har jag nog aldrig varit så hypad inför ett spel!

Nostalgitrippar off topic..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar