Vissa program blockerade från internet.

Medlem
Vissa program blockerade från internet.

Igår kväll så verkade som att mitt anti-virus program (Bitdefender) samt Chrome plötsligt blev blockerade från internet men Opera fungerade felfritt så det var inga problem med uppkopplingen.

Har inte lyckats hitta någon förklaring och då jag snabbt misstänkte virus/malware osv så körde jag ett flertal olika program för att försöka hitta något. Malwarebytes för att ta ett exempel men har inte hittat något mistänkt alls...

Nu i eftermiddag så började programmen plötsligt fungera som dom ska igen men jag känner mig fortfarande något osäker då jag inte vet vad som orsakade blockeringen! Någon här på FZ som varit med om något liknande eller har en aning om vad som kan ha orsakat detta?

Medlem

Kan det vara routern? En gammal trasig som jag hade för ett tag sen brukade blocka nya program jag öppnade från att nå nätet, men program som var igång när den fick sina flippar brukade fortsätta funka. Så var den så tills jag startade om den. Sen kunde det ske igen 5 timmar senare.


signatur

Videomupp

Medlem

Har ingen kontroll över routern i nuvarande boende form men det låter ju inte omöjligt att det skulle kunna vara det som spökade då den är lite ostabil ibland.

Medlem

Bitdefender hade stora problem i vintras med att det orsakade en hel del problem, de hav ut gratis licenser som plåster på såren. Det kanske är något som skvalpar i kölvattnet. Gott att det verkar fungera igen för dig.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar