Nazi-symboler försenar South Park i Tyskland

Medlem

Så länge det inte drabbar Sverige... Hatar verkligen när vi andra europeiska länder blir drabbade av censur pga exempelvis Tyskland. Censur borde förbudas om man inte lyckas kunna komma på ett sätt att skapa ett föräldrafilter on/off för alla mesar där ute. Det bör även gälla i filmer. Jag vägrar spendera pengar på en skräckfilm utan blod.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av sandmanman:

Det handlar om att visa respekt mot de drabbade människor och deras efterföljande. Tänk dig någon som upplevt av en sådan katastrof och helt plötsligt kommer du där och garvar eftersom någon gjort ett spel och skämtar om en tragedi som inte ens spelskaparna själva har utsatts för.

Spelskaparna själva utsatts för? Vet du inte att minst en av skaparna av SouthPark är jude? Kanske är båda det. Därför är det ok att de skämtar om Förintelsen. Det är ungefär som en svart skämtar om sin egen hudfärg.

Angående Tyskland, javisst var det 70 år sedan Förintelsen hände, men alla tyskar har fortfarande skuld i det (eftersom de garanterat har släktingar som deltog). Och det är bra att man påpekar det för tyskarna än idag, så de inte tror att de kan slippa undan.

För övrigt är det fängelsestraff i 24 EU länder om man förnekar Förintelsen och det är bra. Man måste ju skilja på att prata skit om Påven, Presidenten och Gud - men att prata skit om Förintelsen (t.ex. förneka den) ska ju fängelsestraffas, helt klart. Det är ju korkat att ens jämföra dem. Det heligaste vi har i väst, är Förintelsen. Håna vad som helst och vem som helst, men man åker inte i fängelse för det. Förutom om man gör det mot Förintelsen. Förr i tiden åkte man i fängelse om man hånade gud och prästerna, men det är ju fjantigt, eftersom gud inte existerar. Förintelsen existerar och ska för evigt uppmärksammas. Förintelsen får aldrig dö i folks medvetande. Jag själv hälsar inte på tyskar och skulle aldrig åka dit, jag tycker fler ska bojkotta tyskland. Rasister och nazister är vad de är.

PS. Var snälla och skriv Förintelsen med stort F, va? Visa lite respekt för f-n! Man blir ju irriterad när folk disrespektar Förintelsen!

Det var bland det mest korkade jag läst. Du hänvisar till Förintelsen och att man aldrig får glömma, vilket är helt rätt. I samma andetag påstår du att människor som inte var födda då "inte ska komma undan" och att de är rasister och nazister och att fler borde bojkotta Tyskland. Hälsar inte på tyskar? Exakt den typen av etnisk särskiljning eller åtskillnad av nationalitet är definitionen av rasism. Kollektiv arvsynd som oskyldiga ska drabbas av p.g.a din trångsynthet.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av sandmanman:

Det handlar om att visa respekt mot de drabbade människor och deras efterföljande. Tänk dig någon som upplevt av en sådan katastrof och helt plötsligt kommer du där och garvar eftersom någon gjort ett spel och skämtar om en tragedi som inte ens spelskaparna själva har utsatts för.

Spelskaparna själva utsatts för? Vet du inte att minst en av skaparna av SouthPark är jude? Kanske är båda det. Därför är det ok att de skämtar om Förintelsen. Det är ungefär som en svart skämtar om sin egen hudfärg.

Angående Tyskland, javisst var det 70 år sedan Förintelsen hände, men alla tyskar har fortfarande skuld i det (eftersom de garanterat har släktingar som deltog). Och det är bra att man påpekar det för tyskarna än idag, så de inte tror att de kan slippa undan.

För övrigt är det fängelsestraff i 24 EU länder om man förnekar Förintelsen och det är bra. Man måste ju skilja på att prata skit om Påven, Presidenten och Gud - men att prata skit om Förintelsen (t.ex. förneka den) ska ju fängelsestraffas, helt klart. Det är ju korkat att ens jämföra dem. Det heligaste vi har i väst, är Förintelsen. Håna vad som helst och vem som helst, men man åker inte i fängelse för det. Förutom om man gör det mot Förintelsen. Förr i tiden åkte man i fängelse om man hånade gud och prästerna, men det är ju fjantigt, eftersom gud inte existerar. Förintelsen existerar och ska för evigt uppmärksammas. Förintelsen får aldrig dö i folks medvetande. Jag själv hälsar inte på tyskar och skulle aldrig åka dit, jag tycker fler ska bojkotta tyskland. Rasister och nazister är vad de är.

PS. Var snälla och skriv Förintelsen med stort F, va? Visa lite respekt för f-n! Man blir ju irriterad när folk disrespektar Förintelsen!

Tyskland ska skrivas med stort T och förintelsen med litet f.

MEG
Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av MEG:
Skrivet av sandmanman:
Skrivet av MEG:

Tråkigt att man inte kan skämta om allt...

Miljontals oskyldiga människor dog och man ska skämta om det? Helt rätt att censurera sådana känsliga ämnen. Man ska alltid vara påmind om ondskan som finns/fanns för att man aldrig mer ska behöva uppleva det igen. Att sedan skämta om det är "Big No No" tycker jag i alla fall.

Bara för att händelser eller saker är hemska så borde det inte innebär att man inte kan skämta om dem, man förringar det inte genom skämt. Man kan i och för sig om det är fel typ av skämt men det verkar det inte vara i detta fall.

Självklart ska man kunna skämta även om hemska händelser, ibland är det enda sättet att handskas med dem. Men det finns tre generationer efterkrigstyskar som inte har haft någonting med nazismen att göra, men som ändå förknippas med den av människor över hela jorden. Det river helt enkelt upp för djupa sår hos många tyskar och då har de valt den här vägen. Det tycker jag att vi får respektera.

Humor har alltid varit ett hett NO i de flesta Diktaturer, fördelen med att leva i en demokrati är att det är tillåtet


signatur

Death is only the beginning

12
Skriv svar