Topp 3 Torsdag!

Inaktiv
Topp 3 Torsdag!

Torsdag igen, och ni som läst min blogg senaste 2 veckorna vet vad det är dags för! Den här veckans lista dedikeras till musikspel i olika former. Tänk er en lördagkväll med en drink/öl i ena handen om man så önskar, och ett gäng glada vänner! (Och chockerande nog är inte Singstar med! ;P)

Nummer 3:

Donkey konga!

Kanske ett litet otippat val till listan, men det här spelet har fört med sig ofantligt många roliga kvällar för min del. Det är få spel som får en att se så dum ut.

Nummer 2:

Guitar hero!

Nä, det går ju inte att ha en sådan här lista utan att ha med Guitar hero. Om jag spenderat lika många timmar med en vanlig gitarr som jag gjort med spelet, skulle jag vara nästa Santana! Vare sig du är musikalisk eller inte så kommer spelet garanterat ge många härliga stunder tillsammans med nära och kära. Alltid kul att se dom som helt saknar koordinationsförmåga shredda loss till typ Master of puppets ;P

*trumvirvel*

Kan ni gissa?

Nummer 1:

Dance dance-spelen!

Jag är helt frälst i dansmattor av alla dess slag! Är så otroligt roligt att spela med både erfarna och oerfarna spelare. Och ett plus i kanten är ju att man faktiskt rör lite på sig, vilket går emot alla mina principer som går ut på att spelande ska vara stillasittande.

Vilka musikspel brukar kunna åka fram inför helgen hos dig eller dina vänner?

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Skägg.
10 Chambers
Topp 3 Torsdag!

Jag är sjukt svag för #DJ Hero, samt föregångaren #DJ Star till DS. Skulle nog köra dem på andra respektive tredjeplats.


signatur
Medlem

Många kul minnen med Donkey Konga, det var tider det!

Inaktiv

Jag fastnade aldrig för det faktiskt. Kan kanske va det att jag är lite slow och inte greppade kontrollen till fullo. Trycka, snurra och dra blev ingen bra kombo för mig


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nineldo:

Jag fastnade aldrig för det faktiskt. Kan kanske va det att jag är lite slow och inte greppade kontrollen till fullo. Trycka, snurra och dra blev ingen bra kombo för mig

Krävde ungefär samma nötande som Guitar Hero i början, steget från fyra knappar till fem var ju oändligt.


signatur
Medlem

Jag älskade Guitar Hero 1 & 2! (jag har en sönder spelad plastgitarr som bevis )

Guitar Hero 3 var däremot delen i serien jag gillade minst. Då både tempot och intervallen mellan de inkommande knapparna höjdes markant.

Medlem

Guitar Hero, sååå tråkigt när man är ensam. Men hur kul som helst när 2-3 kompisar sitter bredvid och skrattar åt mitt koncentrerade ansiktsuttryck och mitt totala misslyckande..

1
Skriv svar