DirectX 12 på gång

Robot
DirectX 12 på gång

Microsoft retas med avslöjande i slutet av mars.

#battlefield-4


Medlem
DirectX 12 på gång

Blir spännande att se vad haken blir. Krav på windows 8.1 kanske?

Medlem

får hoppas detta leder till att fler använder opengl om det blir win 8.1+ exclusive

Medlem

Allt från personer med mycket liten datorvana till teknikernördar som jag känner uttrycker frustrerad mild ilska när de erfarit windows 8. Endast två tycker det funkar bra, och då kör dom i hackat classic läge.

I mitt tycker är windows 8 gui't lite väl för tidigt när vi inte kör touchskärmar till de stationära.

Medlem

Som vanligt så har vi trollen som genast kommenterar om hur dåligt DirectX är på grund av dess krav och att bara för att Microsoft har bestämt sig för att släppa en ny version så kommer det bli det stora nya genombrottet för OpenGL (hur i hela friden tänkte ni där?).

Känner man sig påtvingad att byta operativsystem för att man känner att man måste sitta på det senaste versionen av DirectX så kanske man borde lägga datorhårdvara åt sidan, och istället ta reda på varför man känner ett sådant tvång från allra första början.

Medlem
Skrivet av sCaz:

Allt från personer med mycket liten datorvana till teknikernördar som jag känner uttrycker frustrerad mild ilska när de erfarit windows 8. Endast två tycker det funkar bra, och då kör dom i hackat classic läge.

I mitt tycker är windows 8 gui't lite väl för tidigt när vi inte kör touchskärmar till de stationära.

W8 är lättare och stabilare än W7 så vi som överklockar och vill få ut så mycket som möjligt ur systemet väljer W8.
Använder inte Metro ui då det inte funkar så bra och blir förvirrande med 4 skärmar. Använder mitt W8 som jag använde W7.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av sCaz:

Allt från personer med mycket liten datorvana till teknikernördar som jag känner uttrycker frustrerad mild ilska när de erfarit windows 8. Endast två tycker det funkar bra, och då kör dom i hackat classic läge.

I mitt tycker är windows 8 gui't lite väl för tidigt när vi inte kör touchskärmar till de stationära.

Klar det är lite förvirrande i början när man inte är van vid det. Jag har använt det sedan det kom ut och tycker det fungerar hur bra som helst. Och jag jobbar som IT-tekniker.
Man får ge så här pass stora förändringar lite tid att sjunka in innan man börjar klaga. Om du till exempel skulle börja använda Linux utan att någon gång tittat åt det hållet så kan jag lova att du skulle bli frustrerad på det med.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Känns som att Microsoft blir lite pressade av AMD med deras Mantle.
Men det gör ju inget för oss konsumenter och användare.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Enda de har på gång för att locka folk till Windows 9
Mer stöd åt Linux nu för fan det är ju 2014! Har ju väntat i åratal!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

phi
Medlem

Lägg ner DirectX. Det bromsar endast spelutvecklingen för linux/steam os och OSX.

Folk brukar gnälla om att OSX är låst och att Apple är satan reinkarnerad pga deras proprietära lösningar. Men här har vi Microsoft som försöker låsa i princip hela jävla spelbranschen till windows och det kommer garanterat vara krav på windows 8 för att få DX12. Men det är tydligen helt okej!

Nej, opengl är framtiden.

Förstår inte varför personer med Linux eller Mac klagar, ni har gjort era val och får stå för dessa.
Linux och Mac har aldrig varit dit man vänt sig om man gillar spel och det kommer nog inte bli i framtiden heller.
Apropå Windows 8 så finns ju Windows 8.1 ute om någon skulle ha missat detta där man har möjlighet att ställa in så det fungerar som Windows 7 förutom start menyn, sedan kommer ju Windows 8.1 update 1 någon gång i april där man tagit ytterligare steg för att förbättra upplevelsen för datorer med mus & tangentbord.
Så sluta klaga och välj Windows eller konsoler om ni vill spela och varför skulle man vilja välja steamOS när spelen fungerar lika bra till Windows plus att man kan ju vara lite produktiv när man inte spelar.

Geeks Gaming

För mig spelar det ingen roll om det blir OpenGL eller DirectX för de funkar precis lika bra till min Windows 8.1 dator.

Medlem

Hoppas man kan köra win7 med dx12.

phi
Medlem
Skrivet av Nightcrawler78:

Förstår inte varför personer med Linux eller Mac klagar, ni har gjort era val och får stå för dessa.
Linux och Mac har aldrig varit dit man vänt sig om man gillar spel och det kommer nog inte bli i framtiden heller.
Apropå Windows 8 så finns ju Windows 8.1 ute om någon skulle ha missat detta där man har möjlighet att ställa in så det fungerar som Windows 7 förutom start menyn, sedan kommer ju Windows 8.1 update 1 någon gång i april där man tagit ytterligare steg för att förbättra upplevelsen för datorer med mus & tangentbord.
Så sluta klaga och välj Windows eller konsoler om ni vill spela och varför skulle man vilja välja steamOS när spelen fungerar lika bra till Windows plus att man kan ju vara lite produktiv när man inte spelar.

Nej, du förstår inte det eftersom att du med största sannolikhet inte gör någonting annat med din dator än spelar. Rätta mig gärna om jag har fel i mitt antagande.

Att välja Mac som i mitt fall är ett aktivt val, jag väljer bort mer än gärna bort windowsexklusiva titlar till förmån för ett OS som jag trivs bättre med och som passar mina behov bättre. I övrigt så sker spelandet på konsoler, så det är inte där skon klämmer för min del.

Problemet som jag har med att Microsoft försöker låsa spelbranschen till windows är att de går i princip rakt emot de senaste årens utveckling av spel och plattformsoberoende genom att pusha för DX när det finns opengl, unity etc som snarare främjar öppenhet och valfrihet av plattform för spelare. Det är endast utvecklarna som sätter begränsningarna.

Är man emot det så är man enligt mig även emot spelbranschen och dess framtida utveckling.

Medlem

Personligen blir det Win 7 tills Win 9 kommer, detta eftersom Microsoft ju alltid släppt varannat troll-OS.

Det är ingen som tvingar någon att välja Windows och om du tycker att Microsoft bara försöker mjölka dig på pengar så är det bara att välja bort det systemet.
Så välj att köra någon gratis version av Linux men förvänta dig inte att köra alla spel på den.
Vad gäller konsolerna så måste man ha följt med i debatten för att veta att allt som Microsoft ville göra med Xbox One inte var till ondo för konsumenten men att reaktionerna på dessa krav blev för stora och Microsoft backade, men samma där gillar du inte Microsoft köp du en PS4 istället.

Medlem

Du missade win 2000


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

Personligen blir det Win 7 tills Win 9 kommer, detta eftersom Microsoft ju alltid släppt varannat troll-OS.

http://itcomputersupportnewyork.com/ITCSNYITechBlog/wp-conten...

Vart är Windows 2000 i den där bilden? Som faktiskt va ett bra OS.

Skrivet av phi:
Skrivet av Nightcrawler78:

Förstår inte varför personer med Linux eller Mac klagar, ni har gjort era val och får stå för dessa.
Linux och Mac har aldrig varit dit man vänt sig om man gillar spel och det kommer nog inte bli i framtiden heller.
Apropå Windows 8 så finns ju Windows 8.1 ute om någon skulle ha missat detta där man har möjlighet att ställa in så det fungerar som Windows 7 förutom start menyn, sedan kommer ju Windows 8.1 update 1 någon gång i april där man tagit ytterligare steg för att förbättra upplevelsen för datorer med mus & tangentbord.
Så sluta klaga och välj Windows eller konsoler om ni vill spela och varför skulle man vilja välja steamOS när spelen fungerar lika bra till Windows plus att man kan ju vara lite produktiv när man inte spelar.

Nej, du förstår inte det eftersom att du med största sannolikhet inte gör någonting annat med din dator än spelar. Rätta mig gärna om jag har fel i mitt antagande.

Att välja Mac som i mitt fall är ett aktivt val, jag väljer bort mer än gärna bort windowsexklusiva titlar till förmån för ett OS som jag trivs bättre med och som passar mina behov bättre. I övrigt så sker spelandet på konsoler, så det är inte där skon klämmer för min del.

Problemet som jag har med att Microsoft försöker låsa spelbranschen till windows är att de går i princip rakt emot de senaste årens utveckling av spel och plattformsoberoende genom att pusha för DX när det finns opengl, unity etc som snarare främjar öppenhet och valfrihet av plattform för spelare. Det är endast utvecklarna som sätter begränsningarna.

Är man emot det så är man enligt mig även emot spelbranschen och dess framtida utveckling.

Det är det jag försöker få fram, du har gjort ett valoch står vid detta och det respekterar jag men att måla ut Microsoft ett bolag som ingen vill ta i med tång som vissa här ger utryck för luktar fanboy lång väg.
Själv trivs jag i Windows miljö och har kört det sedan Windows 3,11 och ser ingen anledning att ändra på det.
Vad gäller Linux har jag valt bort detta pga bristen på program och spel och när det gäller Mac så har den främsta anledningen varit att hårdvaran är otroligt dyr sett till vad man får och som sagt jag har gjort ett aktivt val som ingen behöver förstå eller tycka om.
Kan ju tilläggas att jag inte är Microsoft fanboy men det har passat mig bäst med Windows genom åren.

Medlem

Äntligen! DirectX 11 har funnits väldigt länge och det känns som utvecklingen stagnerat.

Windows 9 med DX12 och en ordentlig startmeny i desktopläget tror jag kommer få mer fart på pc försäljningen igen. Då kommer iaf jag uppgradera från Win 7.

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

Personligen blir det Win 7 tills Win 9 kommer, detta eftersom Microsoft ju alltid släppt varannat troll-OS.

http://itcomputersupportnewyork.com/ITCSNYITechBlog/wp-conten...

Windows 95 var bra...den där bilden stämmer inte alls.

Glöm inte att Microsoft inte jobbat så hårt med Windows som spelplattform de senaste åren utan deras fokus ligger på Xbox tyvärr, ända anledningen till att det kommer DirectX 12 är som ett svar på AMD Mantle och inget annat, hade inte Mantle kommit så hade nog inte DirectX 12 kommit heller.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av KatOne:

Personligen blir det Win 7 tills Win 9 kommer, detta eftersom Microsoft ju alltid släppt varannat troll-OS.

http://itcomputersupportnewyork.com/ITCSNYITechBlog/wp-conten...

Windows 95 var bra...den där bilden stämmer inte alls.

NT4 var bra också. Win 95 gillade jag även Win 2000 och Windows 3.11 framför Win 3.1
Win NT 3.51 var inte så tokigt heller på sin tid.

Skrivet av KatOne:

Personligen blir det Win 7 tills Win 9 kommer, detta eftersom Microsoft ju alltid släppt varannat troll-OS.

http://itcomputersupportnewyork.com/ITCSNYITechBlog/wp-conten...

Enligt min mening är den stora floppen Windows Me, Windows Vista hade problem i början men så vitt jag vet så rätades de ut med tiden.
Personligen hoppade jag över Windows Me och körde Windows 2000 pga bättre mjukvara plus att den hade ju faktiskt stöd för spel med DirectX.
Windows 95 tyckte jag var väldigt trevligt när det kom, från att man var van vid stela gränsnitt som Windows 3,11 och OS/2 Warp så kändes 95:an mycket trevligare.

Redaktör
Skrivet av KatOne:

Personligen blir det Win 7 tills Win 9 kommer, detta eftersom Microsoft ju alltid släppt varannat troll-OS.

http://itcomputersupportnewyork.com/ITCSNYITechBlog/wp-conten...

Stoppa in det utmärkta Windows 2000 i den där sanningen och se vad som händer. Glöm inte heller att XP blev riktigt bra först efter ett eller två service pack.


signatur
Medlem

kör win 8,1 utan nått hackat läge etc och det fungerar helt utmärkt,. snabbare och stabilare än win 7.. men det är Hippt och klanka på microsoft.. och har alltid varit,.., precis som det alltid varit ballt att gilla Linux..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Den som sitter och klinkar på W7 eller tidigare är bara ute och cyklar. W8.1 är ett självklart val, det är bra mycket stabilare än W7 och kickar rumpa med konkurrenterna på flera plan.

Den som sitter och tjötar om Linux och MacOS har inte en aning om hur världen skulle se ut utan alla exchangeservers osv.

Medlem
Skrivet av tonykollberg:

Äntligen! DirectX 11 har funnits väldigt länge och det känns som utvecklingen stagnerat.

Windows 9 med DX12 och en ordentlig startmeny i desktopläget tror jag kommer få mer fart på pc försäljningen igen. Då kommer iaf jag uppgradera från Win 7.

Det där beror väl inte direkt på directx11 utan snarare på att spelen utvecklas till konsolerna som har en hårdvara från 2005. Jag har inte sett ett enda spel som utnyttjat directx11 till fullo pga. konsolerna. Tesselation tex. har en enorm potential men har knappt använts till fullo.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av KatOne:

Personligen blir det Win 7 tills Win 9 kommer, detta eftersom Microsoft ju alltid släppt varannat troll-OS.

http://itcomputersupportnewyork.com/ITCSNYITechBlog/wp-conten...

Stoppa in det utmärkta Windows 2000 i den där sanningen och se vad som händer. Glöm inte heller att XP blev riktigt bra först efter ett eller två service pack.

Det är som med all annan statistik: Man plockar ut den data som är relevant för det man vill "bevisa" och presenterar det sedan så att det ser ut som om man har rätt. Sedan om det är sant, halvsant, eller inte sant alls spelar tydligen inte så stor roll.

Själv så har jag använda Win8 sedan release och är jättenöjd - det är snabbt och stabilt. Metro-GUI:et var förvisso lite ovant i början, men det vande man sig snabbt med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

123
Skriv svar