South Park: The Stick of Truth

Inaktiv

Hur långt är spelet? Är det RPG-standard på 30-40 h?

Är ju nästan obligatoriskt att köpa detta men jag sitter här med ett gäng spel så får nästan skjuta lite på det tills jag kan sätta mig och pressa. Eller klarar man det fortare?

Medlem
Skrivet av eatem:

Hur långt är spelet? Är det RPG-standard på 30-40 h?

Är ju nästan obligatoriskt att köpa detta men jag sitter här med ett gäng spel så får nästan skjuta lite på det tills jag kan sätta mig och pressa. Eller klarar man det fortare?

Tydligen tar det 10-20 timmar och de flesta verkar ha klarat det på 12-15. Alltså är det alldeles för kort för ett RPG IMO

Medlem

Jag kommer nog testa att välja en jude, med tanke på SouthPark skaparnas ursprung så kommer nog den klassen vara bäst.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Om man ändå kunde tycka att South Park var något annat än omoget jävla bajstrams så hade det här varit fantastiskt.

Mekaniskt sett så är det många saker jag gillar med det.

http://www.adlibris.com/se/bok/the-ultimate-south-park-and-ph...

Faktiskt ganska läsvärd bok om filosofi och skepticism i South Park.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av PcKaffe:

Protip: folk har olika åsikter, att folk inte tycker som du betyder inte att de är troll.

Alltså, vad du än tycker om bajshumor och satir, så frångår det inte det faktum att South Park i förstahand är ett satirprogram. Det är ju inte så konstigt att du blir kallad troll om du hävdar att programmet är för barn i tioårsåldern - och dessutom att satiren förekommer "sällan".

I mina ögon är det en jävla skillnad mellan ren provocerande satir och samhällskritisk satir.
South Park är bara ute efter att provocera, därav omoget jävla bajstrams. "bajstrams" syftade inte på bajshumorn, det var ett förlöjligande av South Park i sin helhet.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av PcKaffe:

Protip: folk har olika åsikter, att folk inte tycker som du betyder inte att de är troll.

Alltså, vad du än tycker om bajshumor och satir, så frångår det inte det faktum att South Park i förstahand är ett satirprogram. Det är ju inte så konstigt att du blir kallad troll om du hävdar att programmet är för barn i tioårsåldern - och dessutom att satiren förekommer "sällan".

I mina ögon är det en jävla skillnad mellan ren provocerande satir och samhällskritisk satir.
South Park är bara ute efter att provocera, därav omoget jävla bajstrams. "bajstrams" syftade inte på bajshumorn, det var ett förlöjligande av South Park i sin helhet.

Du verkar inte ha en aning om vad du pratar om. South Park skapas som det gör för att skaparna gemensamt tycker att det är roligt, inte för att provocera och sälja så mycket som möjligt.

Det är alltid kul med folk som anser sig känna till och förstå något de knappt haft med att göra. När du gick i 4:an kan du omöjligt ha greppat South Park på ett djupare plan.

Medlem

Jag har tänkt att det här nog skulle bli bra. Men för första gången när ett spel jag trott på får bra betyg och jag läser recensionen så tänker jag:

"Nej... det där stämmer nog inte."

Jag tror inte på det här längre av någon anledning. Ens fast jag ser att det fått bra betyg.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

I mina ögon är det en jävla skillnad mellan ren provocerande satir och samhällskritisk satir..

ääääälskar att äntligen får vi pc spelare lite extra godis:D


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av eatem:

Hur långt är spelet? Är det RPG-standard på 30-40 h?

Är ju nästan obligatoriskt att köpa detta men jag sitter här med ett gäng spel så får nästan skjuta lite på det tills jag kan sätta mig och pressa. Eller klarar man det fortare?

Tydligen tar det 10-20 timmar och de flesta verkar ha klarat det på 12-15. Alltså är det alldeles för kort för ett RPG IMO

Tio timmar om du BARA gör main quest, men vem gör det? Det finns en ohygglig massa sidouppdrag och collectibles.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Cane:
Skrivet av eatem:

Hur långt är spelet? Är det RPG-standard på 30-40 h?

Är ju nästan obligatoriskt att köpa detta men jag sitter här med ett gäng spel så får nästan skjuta lite på det tills jag kan sätta mig och pressa. Eller klarar man det fortare?

Tydligen tar det 10-20 timmar och de flesta verkar ha klarat det på 12-15. Alltså är det alldeles för kort för ett RPG IMO

Tio timmar om du BARA gör main quest, men vem gör det? Det finns en ohygglig massa sidouppdrag och collectibles.

Faktiskt så kan de ta bara 10 timmar för att göra allting inte för bara main quest. Allt jag har läst så tar det mellan 8-15 timmar beroende på hur mycket du springer runt och slåss och hur bra/dålig du är på spelet.

Men de 8-15 timmar är för ett 100% spel där du samlar allt, gör alla sido uppdrag osv. Spelet är väldigt väldigt kort.

Jag själv är i USA och studerar, fick spelet i måndas leveransen var en dag tidig hehe, det tog mig 10 timmar och 3 sekunder enligt min sparfil att klara ut det. Jag har i den filen spenderat 1 timme på att döda skit för att lvla vilket var slöseri i början av spelet. Jag har även gjort alla sido uppdrag, samlat in allting förutom några få utrustnings delar i stort sätt kan jag fixa 99% om jag spelar en extra 20 minuter i det. Har 99% eftersom jag missade en pryl genom att jag klättrade upp i ett ställe vilket låste mig från att komma tillbaka till en kista som jag valde att tömma efter att kolla stegen först trodde det var ett sido rum med lite prylar visade sig vara vägen vidare. Enda gången jag märkt att du inte fick gå tillbaka vilket var tråkigt. Och nej jag skippade inget lyssnade igenom Jimmy's stammande i några minuter fastän spelet själv visade press spacebar to skip.

I alla fall spelet är grymt bra även om det är kort men om man inte gillar South Parks humor så är det ganska kasst.

Medlem
Skrivet av tobajas:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Cane:
Skrivet av eatem:

Hur långt är spelet? Är det RPG-standard på 30-40 h?

Är ju nästan obligatoriskt att köpa detta men jag sitter här med ett gäng spel så får nästan skjuta lite på det tills jag kan sätta mig och pressa. Eller klarar man det fortare?

Tydligen tar det 10-20 timmar och de flesta verkar ha klarat det på 12-15. Alltså är det alldeles för kort för ett RPG IMO

Tio timmar om du BARA gör main quest, men vem gör det? Det finns en ohygglig massa sidouppdrag och collectibles.

Faktiskt så kan de ta bara 10 timmar för att göra allting inte för bara main quest. Allt jag har läst så tar det mellan 8-15 timmar beroende på hur mycket du springer runt och slåss och hur bra/dålig du är på spelet.

Men de 8-15 timmar är för ett 100% spel där du samlar allt, gör alla sido uppdrag osv. Spelet är väldigt väldigt kort.

Jag själv är i USA och studerar, fick spelet i måndas leveransen var en dag tidig hehe, det tog mig 10 timmar och 3 sekunder enligt min sparfil att klara ut det. Jag har i den filen spenderat 1 timme på att döda skit för att lvla vilket var slöseri i början av spelet. Jag har även gjort alla sido uppdrag, samlat in allting förutom några få utrustnings delar i stort sätt kan jag fixa 99% om jag spelar en extra 20 minuter i det. Har 99% eftersom jag missade en pryl genom att jag klättrade upp i ett ställe vilket låste mig från att komma tillbaka till en kista som jag valde att tömma efter att kolla stegen först trodde det var ett sido rum med lite prylar visade sig vara vägen vidare. Enda gången jag märkt att du inte fick gå tillbaka vilket var tråkigt. Och nej jag skippade inget lyssnade igenom Jimmy&#039;s stammande i några minuter fastän spelet själv visade press spacebar to skip.

I alla fall spelet är grymt bra även om det är kort men om man inte gillar South Parks humor så är det ganska kasst.

Det är ju dessutom inget fullprisspel, får man tänka på.

Jag har i alla fall spelat nästan åtta timmar, och jag har precis gjort uppdraget i skolan, och jag har fullt med sidouppdrag kvar.

Medlem

Tramsinlägg raderade. Jag vill även påpeka att det är fullt legitimt för folk att ha olika åsikter. Trollanklagelser och glåpord är inte tillåtet.


signatur

Have a good time!

Medlem

Är det någon som köpt PCboxad version? Får man med steam nyckel i så fall?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Lite nyfiken någon som vet om Sverige verisionen till Xbox + PS kommer att ha censorship eller ej? Jag hörde att nästan hela EU har det på dessa men på PC så är det bara ett fåtal länder.

Medlem
Skrivet av joary639:

Är det någon som köpt PCboxad version? Får man med steam nyckel i så fall?

jag köpte box idag och det var med steamkey joary639 så nu vet du det!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Samhällssatir och så många moraliska fel att det blir ett måste att ha spelat detta.

För vem vill inte slå ihjäl uteliggare?!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Skrivet av Gamer 24-7:

Samhällssatir och så många moraliska fel att det blir ett måste att ha spelat detta.

För vem vill inte slå ihjäl uteliggare?!

BUMMMM FIGHTING e heem


signatur

New life, New hope

Medlem

Klockrent spel säger jag bara Men det är nog allra roligast för dom som sett tv-serien, vilket jag gjort sen början. Sitter och småflabbar mest hela tiden åt saker jag känner igen

Medlem

Herregud. Sällan har 12 timmar flugit förbi bara sådär!
Rekommenderar detta. Musiken är helt sjukt bra. Både välgjord och passande.

zeg
Medlem

Riktigt bra spel men brister tycker jag på att det är för litet och kort.
Att dom refererar till saker i serien har jag inget imot och hade gärna sett mycket mer av det.

Och man slår väll aldrig ihjäl nån person i spelet? det är väll bara djur man gibbar? inte tänkt på det men kan ha fel.

Medlem

Riktigt jävla bra spel. kommer det dlc till det?

12
Skriv svar