Diablo 3 fått nytt liv?

Medlem
Diablo 3 fått nytt liv?

Hej! Nu är det så att Diablo 3 har ju fått en ny patch 2.0.1. Men är den så bra som alla säger? Jag tycker 2.0.1 har fixat många grejer som borde varit från day 1.

D3 2.0.1
+Loot 2.0 bättre rolls på all loot. Legendary är ett easy find nu.
+Nya Healing och Toughness. Dessa är två nya grejer som är ihop räknade Healing är all LoH,LS och regen. Toughness är Armor, All res och life helt enkelt hur mycket du tål.
+AH kommer försvinna snart. Tycker det är bra för då måste man lira mer för att få gear. Tror även med detta PVP kommer bli mer balanserat då dom som lagt riktiga pengar på AH inte kommer dominera.
+Mycket nytt grafiskt inom menyer osv.¨
+Nya nivå systemet normal,NM,hell och inferno försvann. Normal,Hard,Expert,Master och Torment. I torment kan man välja mellan 1-6 desto högre desto mer bonus grejer.
+Finns mycket mer som jag säkert inte tänker på atm.
-Monset density har sänkts på många ställen. Vilket betydde att många trodde WW barb var dött men så var det inte ist kom Rend WW :).

Detta är ju också lite att man ska bli sugen på RoS. Tycker RoS verkligen verkar värt pengarna tror detta är en riktig resurrection för D3. Kommer själv köpa RoS och det kommer nog läggas ganska många timmar på det.

#blogg

Medlem
Diablo 3 fått nytt liv?

Inte rört spelet på skit länge, men testade idag och det var mycket som var ändrat.
Blizzard har en tendens att göra om spelen lite väl mycket i sina patchar, nästan så man behöver läsa på "igen" trots att man har lagt 1000+h på spelet.
Men jag ska ge det en ordentlig genomkörare en dag, alla nya ändringar kanske lockar till att köpa RoS.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Inte rört spelet på skit länge, men testade idag och det var mycket som var ändrat.
Blizzard har en tendens att göra om spelen lite väl mycket i sina patchar, nästan så man behöver läsa på "igen" trots att man har lagt 1000+h på spelet.
Men jag ska ge det en ordentlig genomkörare en dag, alla nya ändringar kanske lockar till att köpa RoS.

Jag tror mycket väl det kan locka till RoS köp. Har även jag haft långt uppehåll sisådär 2-4 månader. Såg patch 2.0.1 och blev fast direkt. Håller fullt med om att dom ändrar mycket så man får läsa på igen.

Medlem

Tyckte det var skit kul att komma igång igen med spelet, uppdateringarna fick mig att vilja spela igen, samt RoS lockade till köp då jag längtat efter liknande klass!

Tycker det bara är skönt med mycket ändringar då det känns som ett nytt, fräscht, bättre spel.

Medlem
Skrivet av Digu21:

Tyckte det var skit kul att komma igång igen med spelet, uppdateringarna fick mig att vilja spela igen, samt RoS lockade till köp då jag längtat efter liknande klass!

Tycker det bara är skönt med mycket ändringar då det känns som ett nytt, fräscht, bättre spel.

Håller med dig. Denna uppdatering kändes som att man köpt ett nytt diablo för dom ändra så mycket. Tycker det är sjukt bra att Blizzard gör sånna stor patcher in te bara till D3 förekommer också ibland till WoW och SC.

1
Skriv svar