Upptäckt världen i Dragon Age: Inquisition

Robot
Medlem
Upptäckt världen i Dragon Age: Inquisition

Spelvärlden ser inte så tokigt ut i alla fall.

Medlem

Ser väldigt mycket fram emot detta spel!!!!!!!!!!

Medlem

Ursäkta medans jag går och gråter en lycklig skvätt vätska. :')


signatur

If you give a man a fish, he will have food for a day. But if you teach him how to fish, he will have fish for the rest of his life.

Medlem

så release kan vi räkna med lite efter witcher 3 typ?

Medlem

Det ser bra ut. Det ser mycket bra ut. Ställ nu allt till rätta efter den oordning Dragon Age 2 gav upphov till. Mycket intressant val av grafikmotor också... Känner hur hypen sakta men säkert börjar ersätta mitt förnuft.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Rollspelsmys... Längtar. Vi borde kalla det här Dragon Age 2, som ett hån mot den ovärdiga uppföljaren som redan finns.

Medlem

Ska nog se den på bio när den kommer!

Ase
Medlem

Ska bli intressant & se hur det kommer funka med motorn(frostbyte om jag minns rätt) har ju inte varit så lyckat med fps motorer förut på rpg men man kan ju hoppas att detta blir bra.

Medlem

Jag är fortfarande skeptisk och förbannad efter DA2.

Men jag är intresserad av detta iaf.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Filmen såg bra ut, men bilden fick mig att tänka på DA2...

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag tror detta kan bli lite av en sleeper hit.

Missförstå mig rätt nu, det här kommer nog hypas upp rätt hårt framöver, men förväntningarna är väl ändå i dagsläget tämligen lågt uppskruvade i allmänhet rörande det här spelet?

Medlem

Om detta nu skall vara så mycket mer öppet än föregångarna, varför ser dom inte till att visa det då..?

Finns ju inte ett område i snutten som inte lika gärna skulle kunna vara lika trång som... en Wolfenstein korridor..

Jag är skeptisk ett tag till.

Medlem

Jösses vad snyggt det såg ut
Hade gärna sett ett bards tale/Wizardry eller Might and Magic med denna grafiken
(eller daoc )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ser snyggt ut, hoppas det blir som ettan.

Medlem

Verkar D3 har skapats med Dice-motorn Frostbite 3

Inaktiv

Någon som vet om det är mest likt ettan eller tvåan? Älskade ettan, kanske det bästa RPGet sedan vad man kallar oldschool idag. MEN tvåan blev en enorm besvikelse. VARFÖR designar och utvecklar man ett helt eget, nytt och förvånansvärt bra rpg-system för att sen bara skrota hela skiten till uppföljaren?

Medlem

Hur snygg det än mo se ut så snälla, snälla förhandsboka inte det. Tycker ni verkligen att dom förtjänar det. Håll er!

phi
Medlem
Skrivet av classon81:

.VARFÖR designar och utvecklar man ett helt eget, nytt och förvånansvärt bra rpg-system för att sen bara skrota hela skiten till uppföljaren?

För att du står böjd framåt med neddragna byxor och bakom dig står stora, elaka och giriga EA och väntar otåligt på att få köra upp en taggig kaktus i arslet på dig om spelet inte blir klart i tid.

Inaktiv

Såg det snyggt ut? Min tanke var: Är det gjort för konsol?

Skyrim är ju snyggare, och där är all terräng i princip användbar. I Dragon Age har det ju varit många osynliga boxar som begränsar världen.

Har spelat både ettan och tvåan, men tycker inte att det var några höjdarspel. Monstren och premissen för storyn är dessutom tramsiga.

Mass Effect sätter standarden för min del.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

k3m
Medlem
Skrivet av classon81:

Någon som vet om det är mest likt ettan eller tvåan? Älskade ettan, kanske det bästa RPGet sedan vad man kallar oldschool idag. MEN tvåan blev en enorm besvikelse. VARFÖR designar och utvecklar man ett helt eget, nytt och förvånansvärt bra rpg-system för att sen bara skrota hela skiten till uppföljaren?

Ruggigt bra fråga. Åter till nyheten. "Om spelet når upp till hypen", vad snackar du om? Det finns ingen hype på da3 just nu. Det med all rätta dessutom, efter fiaskot med da2, så blir det definitivt att kolla upp det här spelet noggrant innan ett eventuellt köp.

Medlem

Av vad man sett från gameplay är det som en blandning av tvåan fast ett försök till att ta det bästa från båda, dvs storlek + litet smidigare fajter utan att göra det helt arcade.

Det känns som om tvåan är rätt missförstådd dock. Det är ju helt självklart inte ett spel som är exakt likadan design som DAO. DAO utspelade sig på landsbydgen en hel del, resa runt osv. Tvåan utspelar sig i en noir-aktig stadsberättelse, så självfallet är det helt olika spel. Dock så var det ju vissa saker som var under all kritik, som att man återanvände grottor som bara den. Kanske hade det varit smartare att skippa tvåan efter titelnamnet och ha namngett det i still med DAO så att fler inte missförstått spelet i grunden, dock...

Överlag så gillade jag båda spelen, men tycker inte att någon av dem hade en speciellt bra story. Däremot en del kul uppdrag - i båda var det dock följeslagarna som gjorde spelen för mig, mer eller mindre. Bioware brukar ha hyfsad talang där.

Medlem

Det var då självaste Oden vad det såg snyggt ut! Kolla på 0:50 och säg mig att det där inte är ett fotografi?

Medlem

Har inte spelat något Dragon Age-spel. Har varit för rädd att det ska kännas alldeles för långt från Neverwinter Nights och Baldur's Gate. Men nån gång ska man väl testa. Komplicerade RPG:s med massor av invecklade val och faktorer är de bästa spelen som finns, nämligen!

Medlem

Ser ut att bli bättre än DA2 men jag hade gärna sett mindre tecknad grafik.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Bonik:

Verkar D3 har skapats med Dice-motorn Frostbite 3

Står ju klart och tydligt i början av trailern


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Har svårt att se något spel överträffa Witcher 3 i år (och nej jag har inte spelat det men jag litar betydligt mer på CDP efter deras bedrifter jämfört med Bioware och deras senaste alster). Därmed intet sagt att jag inte har förhoppningar på detta. DA:O är på många sätt ett väldigt bra spel och grafikfantasten i mig gråter ju blod av den här trailern.

Tillsamans med Pillars of Etertnety och Southparkspelet så kan det bli ett riktigt bra rollspelsår.

MEG
Medlem

Jag själv tror inte ett dugg gått om något Bioware spel numera, de får faan bevisa att de har ryck upp sig och börjat lyssna på sin fans som de hela tiden påstått sig att de gör. JA det ser snyggt ut men det vore väl skit om de skulle misslyckas med det också.


signatur

Death is only the beginning

Gen
Medlem

Fint men Witcher 3 kommer slå detta.

Medlem

så här man ville se elder scrolls online världen och dess grafik

12
Skriv svar