Pinsam Mega Drive-samling

Flakmonkey
Pinsam Mega Drive-samling

Om det är någon konsol som jag borde ha många spel till så är det Mega Drive. Det var den första jag köpte för egna pengar och efter 16-bitarseran var det PC som gällde för mig vilket gjorde att jag hoppade över ett par generationer. Som ni själva kan se är det dock inte fallet. Samlingen är närmast pinsamt dålig. Visserligen finns Phantasy Star III och Shining in the Darkness (utan manualer) där, men det kan ju knappast kompensera Super League Baseball och Arnold Palmer Tournament Golf. Nej här har man mycket att göra, det är ju knappast ont om klassiker till Segas mest framgångsrika konsol.

#blogg

Medlem
Pinsam Mega Drive-samling

Mäh, inget Sonic 3 + Knuckles? Det är ju bäst!

Flakmonkey
Skrivet av Luftman:

Mäh, inget Sonic 3 + Knuckles? Det är ju bäst!

Exakt, det är bara ett av spelen på listan som måste skaffas

Moderator | Testpilot

Skaffa Quack Shot. Riktigt kul


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Comix Zone rekommenderar jag starkt också!

ZF
Medlem

hehe, vissa spel är det nästan mer värt om de inte ingår i samlingen.

här är ett som är värt dock, samt 8-bitarssvårt eller vad det heter. allt vill och kommer döda dig:

Medlem

Precis samma för mig... MEGA Drive var min första konsol och jag spelade mycket på den, men sedan så blev det en PC istället och där fastnade jag.

Jag ser att du har i alla fall dubbelt så stor "samling" som jag har...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hittade några Mega Drive klassiker (bland annat Castle of Illusion och Chuck Rock) på Loppis förr-förra helgen, då blev det till att plocka fram Multi-Megan från sitt gömställe och börja spela.

Nostalgin bet kraftigt och sedan dess har jag köpt på mig 15 "nya" spel via Tradera.

Har sedan tidigare dom viktigaste rollspelen (Phantasy Star serien i både europeisk och japansk version, shining force 1-2 och cd, Fairy Tale adventure, Sword of Vermilion osv.) Samt ultraklassikern Toejam & Earl som ingen Mega Drive ägare får sakna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Flakmonkey
Skrivet av SID 6.7:

Hittade några Mega Drive klassiker (bland annat Castle of Illusion och Chuck Rock) på Loppis förr-förra helgen, då blev det till att plocka fram Multi-Megan från sitt gömställe och börja spela.

Nostalgin bet kraftigt och sedan dess har jag köpt på mig 15 "nya" spel via Tradera.

Har sedan tidigare dom viktigaste rollspelen (Phantasy Star serien i både europeisk och japansk version, shining force 1-2 och cd, Fairy Tale adventure, Sword of Vermilion osv.) Samt ultraklassikern Toejam & Earl som ingen Mega Drive ägare får sakna.

Härligt! Det som är så irriterande för mig är ju att jag haft så många klassiska spel förut men dum som man var när man var liten så sålde eller bytte in dem för att köpa något annat. Tänk om man redan då hade insett att man aldrig ska sälja sina spel

Skribent

Ser inte Shaq-Fu bland spelen, eller har du missat det?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Härligt med nostalgi, har en del gamla nes spel, dock är det väldigt svårt att veta vad det är på kassetterna då jag som liten var en riktig skitstövel och hyrde spel, skruvade upp dom och bytte typ det hyrda Zelda mot mitt iceclimber och skruvade ihop kassetterna igen.... jävligt tjattigt för dom nästa som ville hyra...

1
Skriv svar