Path of Exile: Sacrifice of the Vaal är ute

Robot
Path of Exile: Sacrifice of the Vaal är ute

Den första miniexpansionen är släppt, hämta och spela gratis nu.

#path-of-exile


Medlem
Path of Exile: Sacrifice of the Vaal är ute

Häftiga förändringar!

Jag ska ge spelet mer tid att "farma upp" innehåll och patchas, sen blir det nog att ge det ett varv till

(Inte för att det inte är njutbart nu - jag har bara ingen som helst stress med det)

Medlem

kör invasion league,

Medlem

Nu behöver man lite mer tid också bara


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan inte någon förkorta detta lite för mig, är det en 4e akt eller? Finns det någon anledning att spela spelet igen om man är ganska casual liksom?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är en mini-expansion med en ny slutboss, nya skills, nya uniques, delar av passive tree omgjort & litet annar smått & gott. Dvs ingen riktig anledning att som casual spela om det. Men om man vill farma gear så finns all anledning att ge sig in i träsket igen

Medlem

Fan skamligt att det här spelet är gratis, får nästan dåligt samvete.

Medlem
Skrivet av Draug:

Fan skamligt att det här spelet är gratis, får nästan dåligt samvete.

Det sjuka är att det känns som om det är fler som har köpt D3 och sedan inte spelar, än det är spelare som laddat ned PoE och testat. Varumärkets makt är stor...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Japp PoE är underskattat, hade Diablo 3 haft ett annat namn så hade det varit stor skillnad.
Jag är fortfarande skeptisk över Reaper of souls. En dyr expansion med features som redan finns i PoE.

Medlem

Älskar talent trädet och hur gems funkar, men avskyr den'a form grafik.

Medlem

PoE e sagt grymt .
D3 var roligt att spela igenom .
PoE får en att stanna länge .
Mycket olika saker man vill testa samt bygga


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

För mig är det mer att jag har så många spel i bakloggen att jag inte hunnit spela PoE.

Medlem

för mycket lagg i detta spel dock pallar inte all desync shit många som säger samma och dom verkar inte vilja fixa...

Medlem

Provade PoE för något år (?) sedan, men kunde verkligen inte fastna för det då, så jag gav upp. Men bara för några dagar sedan gav jag det en ny chans, och jag har förbannat kul! Ångrar fortfarande bittert att jag kastade 500 kr i sjön åt Diablo III, när ett extremt mycket intressantare alternativ fanns runt hörnet.

Dock irriterar jag mig fortfarande på "Always Online"-fenomenet. Trots att det ännu inte lett till någon ödesdiger konsekvens i kombination med dödliga grupper fiender så är rubberbanding/synk-problem ett oerhört stort irritationsmoment, och något som förstör helhetsupplevelsen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

för mycket lagg i detta spel dock pallar inte all desync shit många som säger samma och dom verkar inte vilja fixa...

problemet ligger i pengar när det kommer till desync problemet dom jobbar på att lösa det genom andra sätt men det kräver tid, just nu har nya ligorna börjat så mycket mer folk så mer desync

Medlem

Som jag har längtat. Så gött med en helt ny liga där alla börjar från scratch

Medlem
Skrivet av Xzander:

Provade PoE för något år (?) sedan, men kunde verkligen inte fastna för det då, så jag gav upp. Men bara för några dagar sedan gav jag det en ny chans, och jag har förbannat kul! Ångrar fortfarande bittert att jag kastade 500 kr i sjön åt Diablo III, när ett extremt mycket intressantare alternativ fanns runt hörnet.

Dock irriterar jag mig fortfarande på "Always Online"-fenomenet. Trots att det ännu inte lett till någon ödesdiger konsekvens i kombination med dödliga grupper fiender så är rubberbanding/synk-problem ett oerhört stort irritationsmoment, och något som förstör helhetsupplevelsen.

Litet pris för ett gratis spel.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Xzander:

Provade PoE för något år (?) sedan, men kunde verkligen inte fastna för det då, så jag gav upp. Men bara för några dagar sedan gav jag det en ny chans, och jag har förbannat kul! Ångrar fortfarande bittert att jag kastade 500 kr i sjön åt Diablo III, när ett extremt mycket intressantare alternativ fanns runt hörnet.

Dock irriterar jag mig fortfarande på "Always Online"-fenomenet. Trots att det ännu inte lett till någon ödesdiger konsekvens i kombination med dödliga grupper fiender så är rubberbanding/synk-problem ett oerhört stort irritationsmoment, och något som förstör helhetsupplevelsen.

Litet pris för ett gratis spel.

Det har du visserligen väldigt rätt i.

Medlem

Älskade PoE slutade dock spela efter första genomspelningen. Men efter denna expansion blir det nog till att återvända till Wraeclast.

Medlem

Sacrifice of the Vaal låter hysteriskt dåligt, nu menar jag inte själva innehållet men namnet i sig. Path of Exile har inte heller det ett bra klang i namnet. Spelet i sig är mästerligt.

Men om jag får vara så fördomsfull om vissa spelare, så tror jag att ett så dåligt namn kan dra vissa personer från att ens prova det. Tillsammans med den ganska mediokra grafiken.

Medlem
Skrivet av HimmelReich:

Path of Exile har inte heller det ett bra klang i namnet. Spelet i sig är mästerligt.

Nja, namnet speglar ju det som man som spelar är när man spelar: en utstött som kommer till ett nytt land och tar sig fram på en ny väg där. Sedan om det låter bra eller dåligt vet jag inte, men det är ett bra namn om man ser på vad storyn är.

Skrivet av HimmelReich:

Men om jag får vara så fördomsfull om vissa spelare, så tror jag att ett så dåligt namn kan dra vissa personer från att ens prova det.

Man skulle väl kunna vända på det och säga att spelare är mindre skeptiska, eller har mer förtroende för, spel med välkända namn. Men när det kommer ett mindre känt nanmn så håller dom i plånboken mer. Som jag skrev ovan, så köpte många D3 bara för att det var D3, sedan inte helt säkert att det var ett bättre spel för att det hade ett bra och känt namn...

Skrivet av HimmelReich:

Tillsammans med den ganska mediokra grafiken.

Jag vet inte om du trollar nu, men graffen är det väl inget fel på?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

PoE har en väldigt speciell grafik för den som faktiskt tar sig tid att se efer. GIGANTISKA mängder små små detaljer, som t.ex. småfisk i vattnet, fåglar och annat djurliv. Sedan bör man veta att det mesta i grafikväg beträffande utrustning är placeholders. Finns typ bara en o annan chest, samt en del uniques som har sin "riktiga" look. Senast gjordes hjälmarna om och nu är de riktigt snygga & detaljerade. Kolla närmare på hjälmarna så får ni ett hum om var spelet är påväg grafiskt sett, när allt annat kommit ikapp ser det riktigt snyggt ut!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Draug:

Fan skamligt att det här spelet är gratis, får nästan dåligt samvete.

Det sjuka är att det känns som om det är fler som har köpt D3 och sedan inte spelar, än det är spelare som laddat ned PoE och testat. Varumärkets makt är stor...

Baserat på en känsla? Fast konstigt är det ju inte, D3 var när det släpptes otroligt efterlängtat, och många var vi som blev rejält besvikna på att förväntningarna inte efterlevdes.
Jag laddade också ner PoE och körde igenom det ett var, men fastnade inte riktigt för det.
Har inget med varumärken att göra.

Edit. Eller ja, förutom det mest uppenbara. D3 var efterlängtat eftersom serien redan hade en enorm skara fans som hoppades på en värdig uppföljare till D1&2.

k3m
Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Draug:

Fan skamligt att det här spelet är gratis, får nästan dåligt samvete.

Det sjuka är att det känns som om det är fler som har köpt D3 och sedan inte spelar, än det är spelare som laddat ned PoE och testat. Varumärkets makt är stor...

Håller med, det är sjukt alltså. PoE borde kosta 400kr o säljas i miljoner, och Diablo 3 vara gratis med några tusen nerladdningar. Att det inte är så är ett tydligt tecken på att vi människor är korkade.

Medlem
Skrivet av HimmelReich:

Tillsammans med den ganska mediokra grafiken.

Jag vet inte om du trollar nu, men graffen är det väl inget fel på?[/quote]

Personligen tycker jag grafiken är helt okej, väldigt bra bra atmosfär. Men att grafiken inte tilltalar den genomsnittlige spelaren vågar jag utan tvekan påstå. Så om jag försöker vara objektiv så skulle jag säga att den är medioker.

1
Skriv svar