Upptäckt världen i Dragon Age: Inquisition

Medlem

Tyvärr vart jag inte alls imponerad av grafiken. Grå dimma överallt(ja överallt!!!) och det säger en del om motorn. Sen ser allt otroligt statiskt och plastikt dvs väldigt onaturligt. Nej jag är inte bitter... Nå men jag tycker det varit så mycket hype över Frostbite 3 och sen visar de något som ser ut som skyrim. Nog kan säga att de har hämtat inspiration därifrån vilken är inget de heller har försökt gömma... Da:o var inte det snyggaste men det hade iallafall sin egna stil! Nej usch vad bitter jag vart! Det verkade ju så lovande... ?

Medlem

Var en blandning av både riktigt fina landskap och ärligt talat ganska dassiga modeller och texturer emellan åt.

Medlem

Tycker världen ser lite steril ut.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Gillar Bioware spel men tyvärr lider dom av kronisk illusion av öppenhet. Spelen ser stora ut men kantas av väggar stora och små vilket leder till att man måste följa vägarna överallt. Att tro man kan gena eller hoppa upp någonstans utanför "rälsen" är bara att glömma. Ta Swtor som exempel. Man stirrar mest på kartan för att kolla vart vägarna går för att nå sitt mål, går inte att planlöst vandra ut i vildmarken mellan punkt A och B utan att stöta på murar eller berg utan man får snällt följa vägen ringlandes överallt. I ME spelen kommer jag inte ihåg att jag utforska så mycket utanför "rälsen". Jag gillar Bioware spel men ibland vill man upp på det däringa berget bara för att man kan.

Frostbajt III ser bra ut, men jag väntar hela tiden på att soldater ska hoppa ur buskarna och börja panga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blir detta som ettan då jävlar ska det spelas!

Medlem

Nu är ju frågan uppgradera dator eller köra ps4. Brukar inte modda DA spelen så mods är inget problem samt att jag har de andra två på konsol och pc...val, val och val

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Frostbajt III ser bra ut, men jag väntar hela tiden på att soldater ska hoppa ur buskarna och börja panga.

Kom tänka på denna video efter din kommentar
http://youtu.be/BFatD1WDbmk

OnT: DA3 ser mysigt ut, återstår att se hur det blir gameplay-mässigt. Bara det blir bättre än DA2 som var en katastrof.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Hoppas att nästa mass effect får minst lika bra grafik.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har inte spelat något Dragon Age-spel. Har varit för rädd att det ska kännas alldeles för långt från Neverwinter Nights och Baldur's Gate. Men nån gång ska man väl testa. Komplicerade RPG:s med massor av invecklade val och faktorer är de bästa spelen som finns, nämligen!

Nu är väl inte NWN så där jättebra direkt. Dragon Age 1 ska du definitivt spela om du gillar Baldurs Gate. Dragon Age 2 kan du slänga på dynghögen. Det tog allt som var bra i ettan och gjorde tvärtemot.

Medlem

Vad tror ni spelet kommer kräva gällande System Requirements ?.. känns som det är på tiden jag gör av mig min Core 2 Duo E8400 xD.. klarar inte ens Thief /cry.. ahh sad world =/

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Witchfinder:

Har inte spelat något Dragon Age-spel. Har varit för rädd att det ska kännas alldeles för långt från Neverwinter Nights och Baldur's Gate. Men nån gång ska man väl testa. Komplicerade RPG:s med massor av invecklade val och faktorer är de bästa spelen som finns, nämligen!

Nu är väl inte NWN så där jättebra direkt. Dragon Age 1 ska du definitivt spela om du gillar Baldurs Gate. Dragon Age 2 kan du slänga på dynghögen. Det tog allt som var bra i ettan och gjorde tvärtemot.

NWN va ju skitbra. Både 1 och 2, fast det är sanning med modifikation kanske för originalen var helt okej men de blev riktigt bra först med expansioner. Mask of the betrayer... yumm.. Hordes if the underdark.. YUMM!!

Medlem

Tänk sådan här grafik i nya MMO´s! Då snackar vi..

Medlem

Men du, det DÄR så ju fan inte fel ut! Är lätt det vackraste jag sett i sådana miljöer! Men som DredZor just sa, MMO ffs!
Det är ju SÅHÄR ett next-gens MMO ska se ut, inte som Elder Scrolls Online!

Medlem

Det där ser ju mycket bra ut, så bra så att det börjar klia i fingrarna på riktigt. Låt det vara till 99% fritt ifrån buggar vid start så kommer jag vara en mycket nöjd kund.


signatur

Wake me up for entertainment

Ase
Medlem

gillade verkligen DA1, DA2 var roligt halva spelet sen blev det upprepning utan särskilt mycket nytt, det oroväckande med da3 är nog val av motor men jag hoppas att jag har fel.
Ser fram mot detta mer än witcher 3 visst witcher har mer halvnakna brudar men är för mycket h&s spel för mig. men jag ser fram mot båda blir inköp när dom släpps.
(Kommentaren om halvnakna brudar är kritik inte positivt menat)

Medlem

Vad jag såg av trailern:

Dragon Age: Skyrim


signatur

Bara gör det.

Medlem

Bakgrunderna är snygga, inget snack om saken. Men jag är inte superimponerad över detaljerna och helt ärligt har grafiken aldrig varit Biowares starka sida. Men frostbite motorn är grymt bra och en massiv fördel jämfört med Biowares egengjorda tidigare grafikmotor.

Men visst rycker det i rollspelsmuskeln, ganska rejält också. Fan, det här året kan bli ett grymt spelår för oss pc-spelare. DA 3, Witcher 3, Dragon Souls 2, Pillars of Eternity och har man tur Mass Effect 4 och Lords of the Fallen.

Medlem

Kring 1:03-1:06 så tänker jag på Friendly Arm Inn. Mysiga minnen

Medlem

Trailern sade mig ingenting. Korridorer eller inte, bra story eller inte, öppet eller linjärt, stridssystem - det spelar mindre roll. Det behöver inte ens vara snyggt om det är smakfult.

Vad som gjorde Dragon Age Origins så bra var följeslagarna, dialogerna, relationerna och utvecklingen dem emellan. Och dramarturgin, inte storyn i sig som antagligen kommer vara nåt i stil med rädda världen. LIte mer vardag röstar jag på å sitta å prata vid lägerelden.

Medlem

Jag tror inte på DA3 blir nog tyvär samma spelmekanik som i DA2 vilket jag tyckte förstörde hela spelet gillar verkligen spelmekaniken i DA1 inte så intreserad av storyn vilket alltid för mig är sekundärt jämfört med spelmekaniken om det inte är bra är spelet skit.

Spel med dålig story kan fortfarande vara riktigt kul och spela om spelmekaniken är bra så storyn är en bi sak som kan förhöja spel upplevelsen.

Medlem

Körde DA1 och tyckte det var riktigt roligt. Men av någon anledning väcktes aldrig intresset för DA2, kanske tur det eftersom de flesta verkar hålla med om att det var riktigt dåligt.

Ska bli intressant och se hur detta blir, visuellt ser det helt okej ut, men hur blir det gameplaymässigt är frågan?

Medlem

Dags att ringa NASA och fråga om man får köpa en dator av dom nu då..

Medlem

Utveckla det bara till PC, X360 och PS3, annars blir det bara strul med alla nextgen nassar

Ase
Medlem

Största risken med detta spel är väl konsollanpassningen. (som både DA1 & 2 led av) små ytor taskig grafik, små valmöjligheter. Sen tycker jag att Storyn är rätt ok i dragon age, mörkare & råare an dom flesta serier.
DA2 tog ett nytt grepp med att berätta en story över år inte nya platser ,fast slutresultatet blev inte så bra(fast kul ide). är bara att hoppas att det funkar med Frostbite motorn i ett rpg ,ser snyggt ut men har kommit många spel som ser snygga ut men inte levererar något spelvärde. Utan varit fördummade spel med tryck knapp a sen b osv.

Medlem
Skrivet av fnord:

Jag tror inte på DA3 blir nog tyvär samma spelmekanik som i DA2 vilket jag tyckte förstörde hela spelet.

Förhandstittarna som jag läst talar annars om att striderna påminner mer om DA än uppföljarens hack och slash. Så på den punkten har nog Bioware lärt sig läxan. Öppnare miljöer innebär ju även att den taktiska aspekten kan få ta ännu större plats i striderna. Jag är hoppfull.

12
Skriv svar