Då dör du i Dark Souls II till PC

Inaktiv
Skrivet av Kassler:

Många tyckte att Dark souls var väldigt svårt tills de fick grepp om det, nu är det många som tycker att det kunde varit ännu mer oförlåtande. Själv hoppas jag på att svårigheten höjs genom att fienderna blir mindre förutsägbara, vilket mässdemot tydde på. I demot så var du medvetet något underlevelad och något subpar equipment dock.

Håller med. Jag vill inte låta dryg och framstå som något pr0 (jag är högst medioker på spel generellt) men faktum är att Dark Souls inte är särskilt svårt. Det är tidskrävande. Men fastnar man så är det bara att levla upp gubben så kommer man vidare förr eller senare. Kallar man det svårt kan man lika gärna säga att World of warcraft är lika svårt om man ger sig på starkare monster än det är tänkt på låg level. DS är ganska oförlåtande eftersom man tappar sina själar (pengar) när man dör men den mekaniken finns i många spel (nya need for speed rivals t.ex. och ingen kallar ju det svårt för det).

Så ge oss ett svårare Dark Souls 2, ja

Medlem

Härligt
För er som spelat Dark Souls till PC, fungerade spelet bra om man bortser från alla buggar och kassa uppdatering som det hade?
Eller lämpar det sig allra bäst på konsol? Speciellt med kontrollen i åtanke.

Inaktiv
Skrivet av Nightswipe:

Härligt
För er som spelat Dark Souls till PC, fungerade spelet bra om man bortser från alla buggar och kassa uppdatering som det hade?
Eller lämpar det sig allra bäst på konsol? Speciellt med kontrollen i åtanke.

Jag klarade det både på pc och 360. Det var snyggare på pc och hade högre upplösning (efter man installerat nån hemmagjord patch men det fanns länk i steam). Däremot är kontroll ett måste, en trådad 360-dosa funkar fint.

Själv ska jag vänta in tvåan till pc tror jag. Om jag klarar av att vänta.

Medlem

Okej. Får väl se om jag lyckas lösa kontrollbiten på något sätt För att spela ännu ett Dark Souls i 30 FPS känns inte fullt aktuellt.

12
Skriv svar