Din dator klarar nog av Dark Souls II

Robot
Medlem
Din dator klarar nog av Dark Souls II

Hoppas PC-versionen är bra denna gång.

Inaktiv
Medlem

den första pc versionen var aldrig dålig heller så länge man bara körde igång DSfix, för mig som har hundratals timmar spelat i 360 versionen av dark souls så var allt ändå bättre på PC, Med ofc DSfix

Medlem
Skrivet av Natrium:

den första pc versionen var aldrig dålig heller så länge man bara körde igång DSfix, för mig som har hundratals timmar spelat i 360 versionen av dark souls så var allt ändå bättre på PC, Med ofc DSfix

Har inte kört dark souls ännu, hoppas på att göra det snart. Men det låter som att det är en ganska dålig port ifall man behöver modda den för att allt ska fungera som det ska.

Medlem
Skrivet av Natrium:

den första pc versionen var aldrig dålig heller så länge man bara körde igång DSfix, för mig som har hundratals timmar spelat i 360 versionen av dark souls så var allt ändå bättre på PC, Med ofc DSfix

Om du måste använda dig av en mod för att få spelet att fungera ordentligt så är det en dålig PC-version, sorry.

Moderator | Testpilot

Det är en dålig port men FS berättade att det skulle vara en dålig port också so i dont blame them. Mer tid las till portningen den här gången.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Dålig port eller ej, att köpa ett spel för drygt 150kr på rea, och lägga max fem minuter på att optimera spelet för att sedan lira i +50 timmar är en bra deal i mina ögon.

Det verkar ha insett att en stor publik finns på PC-marknaden och därför sett till att DS2 kommer bli en bättre portning. (Om inget annat får vi spendera ytterligare fem minuter på en DS2fix)

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Natrium:

den första pc versionen var aldrig dålig heller så länge man bara körde igång DSfix, för mig som har hundratals timmar spelat i 360 versionen av dark souls så var allt ändå bättre på PC, Med ofc DSfix

Om du måste använda dig av en mod för att få spelet att fungera ordentligt så är det en dålig PC-version, sorry.

för mig är det inte det, spelet i sig är bättre, dock så utan DSfix så har spelet problem, men inget som inte går att FIXA vilket i sin tur ger ett bättre spel.

Inaktiv

Konsolversionerna var ju inga hödjare heller. Gick det i 10 fps nere i träsket ens?

Medlem

Dark Souls II ser skandalöst dåligt ut. Grafiken skall ju inte vara allt, men det ser ut som en halvtaskigt spel gjorde för 10 år sedan. Konstigt att speljournalister...iaf på Aftonbladet...gråter av lycka att det skall komma...

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Dark Souls II ser skandalöst dåligt ut. Grafiken skall ju inte vara allt, men det ser ut som en halvtaskigt spel gjorde för 10 år sedan. Konstigt att speljournalister...iaf på Aftonbladet...gråter av lycka att det skall komma...

Nu är ju grafiken bättre än för 10 år sen, och även om den hade haft samma grafik som spel för 10 år sen, ja bryr man sig inte om grafik så spelar det ingen roll ;). Men vilken tur för dig iaf att du inte behöver köpa det så kan vi andra lira ifred ^^ :*

Medlem

Någon som har koll på hur pass snabb och exakt kontrollen är om man jämför pc mot konsol-versionen utav spelet? Är det någon större skillnad? I ett spel som detta så vill man ju inte direkt ha någon delay utan kunna röra sig samt sikta så snabbt och smidigt som möjligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Natrium:

den första pc versionen var aldrig dålig heller så länge man bara körde igång DSfix, för mig som har hundratals timmar spelat i 360 versionen av dark souls så var allt ändå bättre på PC, Med ofc DSfix

Om du måste använda dig av en mod för att få spelet att fungera ordentligt så är det en dålig PC-version, sorry.

Det är så jag upplever Skyrim.

On topic, gör mig inget om kraven är skyhöga eller någorlunda låga. Här ska det spelas!

Medlem

Knepigt att minimum är ett 5870 eller 9600 gt. 5870 presterar säkert bättre än dubbla 9600gt. Dessutom är inte 5870 likvärdigt eller kanske bättre än 6870 som är rekommenderat?

Moderator | Testpilot

För övrigt riktigt skönt att kraven är låga. Min dator börjar bli riktigt gammal nu och har inte pengarna att uppgradera överdrivet mycket.

Gillar heller inte att spela spelet med kontroll. Springknappen är på ett sådant dumt ställe att jag alltid får "damp" varje gång jag behöver springa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Dark Souls II ser skandalöst dåligt ut. Grafiken skall ju inte vara allt, men det ser ut som en halvtaskigt spel gjorde för 10 år sedan. Konstigt att speljournalister...iaf på Aftonbladet...gråter av lycka att det skall komma...

Akta er mina vänner! Här har vi DS2s första riktiga boss, källartrollet!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Darkmage1971:

Dark Souls II ser skandalöst dåligt ut. Grafiken skall ju inte vara allt, men det ser ut som en halvtaskigt spel gjorde för 10 år sedan. Konstigt att speljournalister...iaf på Aftonbladet...gråter av lycka att det skall komma...

Akta er mina vänner! Här har vi DS2s första riktiga boss, källartrollet!

Han har iof rätt, grafiskt sett ser det helt bedrövligt ut.

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Darkmage1971:

Dark Souls II ser skandalöst dåligt ut. Grafiken skall ju inte vara allt, men det ser ut som en halvtaskigt spel gjorde för 10 år sedan. Konstigt att speljournalister...iaf på Aftonbladet...gråter av lycka att det skall komma...

Akta er mina vänner! Här har vi DS2s första riktiga boss, källartrollet!

Han har iof rätt, grafiskt sett ser det helt bedrövligt ut.

Tvåan ser helt okej ut tekniskt. Estetiken är raka motsatsen till bedrövlig dock. Spelet nyttjar ljus på ett mästerligt sätt, och atmosfären är nästan felfri. DS2 kan kallas low-tech, men det kan inte kallas FULT.

Oh, dessutom så menar han även på att Dark Souls 2 är ett spel som en spelar för grafikens skull. Ergo varför jag och mina fellow undeads måste dräpa detta källartrollet, tror inte han droppar något coolt item dock.

Medlem

Många kommer dö cirka 5 min in i spelet, garanterat

Detta spel är GRYMT, på mer en ett sätt, vill man ha grafik så köp NEXTGEN i 900p hahahah
helt brutalt på både PS3 och X360, en helt klart värdig uppföljare som kommer ta lång tid att spela igenom och undersöka.

Medlem

Riktiga män kollar bara på recommended specs.

Medlem

Har då inte haft något problem med DS1 till PC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Darkmage1971:

Dark Souls II ser skandalöst dåligt ut. Grafiken skall ju inte vara allt, men det ser ut som en halvtaskigt spel gjorde för 10 år sedan. Konstigt att speljournalister...iaf på Aftonbladet...gråter av lycka att det skall komma...

Akta er mina vänner! Här har vi DS2s första riktiga boss, källartrollet!

Han har iof rätt, grafiskt sett ser det helt bedrövligt ut.

Tvåan ser helt okej ut tekniskt. Estetiken är raka motsatsen till bedrövlig dock. Spelet nyttjar ljus på ett mästerligt sätt, och atmosfären är nästan felfri. DS2 kan kallas low-tech, men det kan inte kallas FULT.

Vad menar du med att det inte kan kallas fult? Det är ju en smaksak. Jag tycker spelet är skitfult. Ettan var heller ingen höjdare utseendemässigt, men jävligt kul att spela.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Darkmage1971:

Dark Souls II ser skandalöst dåligt ut. Grafiken skall ju inte vara allt, men det ser ut som en halvtaskigt spel gjorde för 10 år sedan. Konstigt att speljournalister...iaf på Aftonbladet...gråter av lycka att det skall komma...

Akta er mina vänner! Här har vi DS2s första riktiga boss, källartrollet!

Han har iof rätt, grafiskt sett ser det helt bedrövligt ut.

Tvåan ser helt okej ut tekniskt. Estetiken är raka motsatsen till bedrövlig dock. Spelet nyttjar ljus på ett mästerligt sätt, och atmosfären är nästan felfri. DS2 kan kallas low-tech, men det kan inte kallas FULT.

Vad menar du med att det inte kan kallas fult? Det är ju en smaksak. Jag tycker spelet är skitfult. Ettan var heller ingen höjdare utseendemässigt, men jävligt kul att spela.

Ni pratar om olika saker.
Xepheros pratar om den tekniska delen med spelet inte den artistiska riktningen kreatörerna tagit.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Darkmage1971:

Dark Souls II ser skandalöst dåligt ut. Grafiken skall ju inte vara allt, men det ser ut som en halvtaskigt spel gjorde för 10 år sedan. Konstigt att speljournalister...iaf på Aftonbladet...gråter av lycka att det skall komma...

Akta er mina vänner! Här har vi DS2s första riktiga boss, källartrollet!

Han har iof rätt, grafiskt sett ser det helt bedrövligt ut.

Tvåan ser helt okej ut tekniskt. Estetiken är raka motsatsen till bedrövlig dock. Spelet nyttjar ljus på ett mästerligt sätt, och atmosfären är nästan felfri. DS2 kan kallas low-tech, men det kan inte kallas FULT.

Vad menar du med att det inte kan kallas fult? Det är ju en smaksak. Jag tycker spelet är skitfult. Ettan var heller ingen höjdare utseendemässigt, men jävligt kul att spela.

Mua-ha-ha...första gången jag blivit kallad troll, och källartroll dessutom. Saken är fortfarande den att spelet inte ser speciellt bra ut år 2014. Crysis kom för sju år sedan...sju... Och nej, grafiken är inte allt. Har spelat många bra spel som inte är top notch grafiskt sett men som har varit lysande. Men idag är det ju inte direkt så att man måste välja mellan att spelet skall vara snyggt eller ha bra gameplay.

Och Xepheros, min loot skulle förvåna dig. =P

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Striva:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Xepheros:

Tvåan ser helt okej ut tekniskt. Estetiken är raka motsatsen till bedrövlig dock. Spelet nyttjar ljus på ett mästerligt sätt, och atmosfären är nästan felfri. DS2 kan kallas low-tech, men det kan inte kallas FULT.

Vad menar du med att det inte kan kallas fult? Det är ju en smaksak. Jag tycker spelet är skitfult. Ettan var heller ingen höjdare utseendemässigt, men jävligt kul att spela.

Ni pratar om olika saker.
Xepheros pratar om den tekniska delen med spelet inte den artistiska riktningen kreatörerna tagit.

Öh, nej, vi pratar inte om olika saker, vi pratar om exakt samma. Du kanske skulle läsa vad jag citerade igen; "Estetiken är raka motsatsen till bedrövlig dock. Spelet nyttjar ljus på ett mästerligt sätt, och atmosfären är nästan felfri. DS2 kan kallas low-tech, men det kan inte kallas FULT."

Han pratar om den artistiska riktningen kreatörerna har tagit, och det var det jag svarade på. Med det sagt är tekniken kass, den också.

Medlem

Med andra ord så kan vi spela DS2 på en miniräknare.
Har inga direkt stora förväntningar på grafiken ändå, jag vill bara ha ett svårt och roligt spel men systemkraven visar på att portningen troligen inte är ett visuellt under. Aja, vi har ju alltid DS3 att se fram emot på den visuella fronten. Med tanke på säljsuccen detta kommer bli så har dom råd att utvecka nästa för PC.

Medlem

Nästan så man tar illa vid när personer som inte vet något om spelet eller föregångarn börjar diskutera i kommentarfältet. Jag tror jag har börjat anamma Souls-spelen som religion. Definitivt bör de klassas som en egen genre, åtminstone. Fler spel av den sorten!

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Natrium:

den första pc versionen var aldrig dålig heller så länge man bara körde igång DSfix, för mig som har hundratals timmar spelat i 360 versionen av dark souls så var allt ändå bättre på PC, Med ofc DSfix

Om du måste använda dig av en mod för att få spelet att fungera ordentligt så är det en dålig PC-version, sorry.

Du vet vad DSfix gör va? Den låser upp 60fps och högre upplösningar, grafiska inställningar etc, Så själva spelet fungerar utan DSfix precis samma spel man får om man kör på konsol, Dock så hjälper DSfix rätt mycket. Spelet var ej tänkt att släppas till PC och ändå släppte dom det för vi fans av spelet skrek hela dagarna om att vi ville se det på PC också, Så vi fick den bästa versionen dom kunde göra, 20 min efter släppet så gjorde Durante sin såkallade DSfix för upplåsning av upplösningen m.m

Och att behöva hämta hem några mb data på internet och slänga in modden är det svårt de?

Nä kanske ska klaga på jag läre ladda hem steam för att köra igång mina andra spel för dom funkar inte utan steam.. dåliga spel, Eller fan WOW är också dåligt för utan moddar kan jag inte spela det spelet heller ungifär lika bra som dark souls

1
Skriv svar