Nostalgi: Reportage om Nintendo Ultra 64

Robot
Nostalgi: Reportage om Nintendo Ultra 64
Medlem
Nostalgi: Reportage om Nintendo Ultra 64

"And yes, you are watching the game screen! Amazingly, this is not a rendered graphics demo. It's what you get when you play the game."

Haha, vad charmigt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

"And yes, you are watching the game screen! Amazingly, this is not a rendered graphics demo. It's what you get when you play the game."

Haha, vad charmigt.

Speciellt med tanke på att det såg skit ut redan när det begav sig på den tiden... Tur att grafik inte är allt.

Medlem

Med tanke på att det var 95.. Att säga att det såg skit ut då måste väl vara lite att ta i? Nå fan var då jag imponerad av Super Play's artiklar om den mystiska ultra 64:an.

Medlem

Får mig att tänka på den här:

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Med tanke på att det var 95.. Att säga att det såg skit ut då måste väl vara lite att ta i? Nå fan var då jag imponerad av Super Play's artiklar om den mystiska ultra 64:an.

Jo, jämför 64:an med PSX som kom i samma veva. Skillnaden är enorm. Det bör nämnas att N64 först kom till oss i europa 1997 medans PSX kom redan i slutet av 95. Men som sagt, grafiken är inte allt och detta är högst min personliga åsikt.

Medlem

Fiskarna simmade ifrån gubben!

ELF
Medlem

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Den var häftigt gjord

Medlem

Haha, så hemskt LoZ64 såg ut i slutet av klippet. Måste ha varit ett riktigt tidigt utvecklingsstadie för OoT.

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av Edd1e:

Med tanke på att det var 95.. Att säga att det såg skit ut då måste väl vara lite att ta i? Nå fan var då jag imponerad av Super Play's artiklar om den mystiska ultra 64:an.

Jo, jämför 64:an med PSX som kom i samma veva. Skillnaden är enorm. Det bör nämnas att N64 först kom till oss i europa 1997 medans PSX kom redan i slutet av 95. Men som sagt, grafiken är inte allt och detta är högst min personliga åsikt.

Det där är skitsnack, PSX kom först 2003 och är en variant av PS2, men antar då att du syftar till PS och då måste jag ändå säga att jag tycker att titlarna som kom till N64 överlag hade bättre grafik än PS titlarna som då fanns ute.

Visst finns det snygga spel till PS men grafiskt tycker jag N64 vann den fajten.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Får mig att tänka på den här:

https://www.youtube.com/embed/jMuHbCdTtds

Hahaha, den där programledaren......... Låter som hon somnar vilken sekund som helst.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

vilken tur att dom ändrade rösten på mario iaf.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Får mig att tänka på den här:

https://www.youtube.com/embed/jMuHbCdTtds

...Om Ducktales: "I slutet gäller det att samla ihop alla världarna till en värld"

Wut?!

Medlem
Skrivet av DAoG:

Får mig att tänka på den här:

https://www.youtube.com/embed/jMuHbCdTtds

HAHAHA EPISKT. Helt underbar!
Undrar vad hon gör idag? Fortsatte hon inom branschen?

Kan inte sluta skratta... haha... herregud... hahah..

Medlem
Skrivet av DAoG:

Får mig att tänka på den här:

https://www.youtube.com/embed/jMuHbCdTtds

Haha, helt underbart. Speedball lirade jag så sjukt mycket på min Amiga när det begav sig. Hon verkar inte ha fattat att det var en framtidsversion av amerikansk fotboll.

Sen, "Chaos" uttalar hon Chows typ, ska det inte vara chaos som i kaos?

ZF
Medlem

synd att videon är nästan lika suddig som bilden från en N64.

kul demo av Oculus Rift halvvägs in i första programmet dock.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Får mig att tänka på den här:

https://www.youtube.com/embed/jMuHbCdTtds

"Välgjort, Mycket roligt, Bra grafik, Perfekt grafik"

Fan va kung

Medlem
Skrivet av DAoG:

Får mig att tänka på den här:

https://www.youtube.com/embed/jMuHbCdTtds

Man får intrycket att tjejen varken har intresse för eller kunskap om spel utan bara läser innantill från recensioner som någon annan har skrivit.

Medlem
Skrivet av Kour:
Skrivet av Divion:
Skrivet av Edd1e:

Med tanke på att det var 95.. Att säga att det såg skit ut då måste väl vara lite att ta i? Nå fan var då jag imponerad av Super Play's artiklar om den mystiska ultra 64:an.

Jo, jämför 64:an med PSX som kom i samma veva. Skillnaden är enorm. Det bör nämnas att N64 först kom till oss i europa 1997 medans PSX kom redan i slutet av 95. Men som sagt, grafiken är inte allt och detta är högst min personliga åsikt.

Det där är skitsnack, PSX kom först 2003 och är en variant av PS2, men antar då att du syftar till PS och då måste jag ändå säga att jag tycker att titlarna som kom till N64 överlag hade bättre grafik än PS titlarna som då fanns ute.

Visst finns det snygga spel till PS men grafiskt tycker jag N64 vann den fajten.

Skitsnack och skitsnack.
Under hela Playstation perioden kallade alla jag kände just Playstation för PSX, och det var innan PS2 kom. Hade du googlat på ordet "PSX" så hade b.l.a. detta dykt upp:
PSX may refer to:

PlayStation (console), commonly abbreviated as "PSX"

Angående grafiken på dom båda systemen så har vi olika åsikter.

Medlem

Wave Race förändrades en hel del innan release ser jag. Sånt här är alltid kul att titta på!

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av Kour:
Skrivet av Divion:
Skrivet av Edd1e:

Med tanke på att det var 95.. Att säga att det såg skit ut då måste väl vara lite att ta i? Nå fan var då jag imponerad av Super Play's artiklar om den mystiska ultra 64:an.

Jo, jämför 64:an med PSX som kom i samma veva. Skillnaden är enorm. Det bör nämnas att N64 först kom till oss i europa 1997 medans PSX kom redan i slutet av 95. Men som sagt, grafiken är inte allt och detta är högst min personliga åsikt.

Det där är skitsnack, PSX kom först 2003 och är en variant av PS2, men antar då att du syftar till PS och då måste jag ändå säga att jag tycker att titlarna som kom till N64 överlag hade bättre grafik än PS titlarna som då fanns ute.

Visst finns det snygga spel till PS men grafiskt tycker jag N64 vann den fajten.

Skitsnack och skitsnack.
Under hela Playstation perioden kallade alla jag kände just Playstation för PSX, och det var innan PS2 kom. Hade du googlat på ordet "PSX" så hade b.l.a. detta dykt upp:
PSX may refer to:

PlayStation (console), commonly abbreviated as "PSX"

Angående grafiken på dom båda systemen så har vi olika åsikter.

Är du full? Du kanske ska slå det på google själv.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vilken tur att de ändrade Waverace till en Jet Ski-räser, har många fina minnen om det spelet

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Divion:
Skrivet av Kour:
Skrivet av Divion:
Skrivet av Edd1e:

Med tanke på att det var 95.. Att säga att det såg skit ut då måste väl vara lite att ta i? Nå fan var då jag imponerad av Super Play's artiklar om den mystiska ultra 64:an.

Jo, jämför 64:an med PSX som kom i samma veva. Skillnaden är enorm. Det bör nämnas att N64 först kom till oss i europa 1997 medans PSX kom redan i slutet av 95. Men som sagt, grafiken är inte allt och detta är högst min personliga åsikt.

Det där är skitsnack, PSX kom först 2003 och är en variant av PS2, men antar då att du syftar till PS och då måste jag ändå säga att jag tycker att titlarna som kom till N64 överlag hade bättre grafik än PS titlarna som då fanns ute.

Visst finns det snygga spel till PS men grafiskt tycker jag N64 vann den fajten.

Skitsnack och skitsnack.
Under hela Playstation perioden kallade alla jag kände just Playstation för PSX, och det var innan PS2 kom. Hade du googlat på ordet "PSX" så hade b.l.a. detta dykt upp:
PSX may refer to:

PlayStation (console), commonly abbreviated as "PSX"

Angående grafiken på dom båda systemen så har vi olika åsikter.

Är du full? Du kanske ska slå det på google själv.

för sakens skull googlade jag och valde att läsa mer än översta rubriken. ni har båda rätt tydligen. men skulle nog vilja påstå att de flesta tänker på det första playstationet när dom hör psx och inte nån obskyr dvdmod av tvåan. med tanke på att den sålde dåligt och inte släpptes utanför japan (enligt wiki) står jag ganska säkert på fötterna tycker jag.

Medlem
Skrivet av dotque:

Är du full? Du kanske ska slå det på google själv.

PSX var en förkortning av PlayStation Experimental, det interna projektnamnet hos Sony för den första PlayStation-konsolen efter man lagt ned samarbetet med Nintendo. Det var också några inom Sony som faktiskt ville att plattformen skulle heta PSX för att de tyckte det lät bättre, klatchigare och påminde om t.ex. MSX osv. Termen PSX läckte ut på Usenets nyhetsgrupper och blev ett populärt sätt att referera till systemet på Internet.

Ja, Sony släppte 2003 en låda med ett PS2 och DV-inspelning som de döpte till PSX, och som var dyr och floppade och blev en liten parentes i företagets historia. Jag minns eftersom jag själv såg den i en glasmonter på Odaiba i Tokyos hamn innan launch.

Det hindrar dock inte att PSX varit ett extremt vanligt sätt att referera till den första PlayStation-konsolen under i princip hela dess storhetstid. Den har hetat PSX i butiker, i recensioner, i guider, i speltidningar, topplistor, på tillbehörsförpackningar, etc. etc.

Medlem

Och jag är väl en av få som köpte en Amiga CD32a i tron att få spela häftiga 3D spel!


signatur

Furo - Kind Soul

ZF
Medlem
Skrivet av fonsor:

men skulle nog vilja påstå att de flesta tänker på det första playstationet när dom hör psx och inte nån obskyr dvdmod av tvåan.

"DVR"

för tydlighetens skull. PS2 spelade ju redan DVD.

Skrivet av Furo:

Och jag är väl en av få som köpte en Amiga CD32a i tron att få spela häftiga 3D spel!

det tråkigaste med maskinen var att den knappt fick nått eget alls. 95% av spelen var rena 500-titlar. många utan vettig konvertering för kontrollerna dessutom.

men ett par stycken häftiga 3D-spel fick den ju faktiskt.

1
Skriv svar