Första gameplay-filmen från Tropico 5

Robot
Första gameplay-filmen från Tropico 5

Gränsen mellan paradis och diktatur är väldigt tunn ibland.

#tropico-5


Medlem
Första gameplay-filmen från Tropico 5

Viva El Presidente!

Medlem

Tropico 5 är plåstret på såret som orsakades av SimCity.

Medlem
Medlem

Lite GUI ändringar... Jahopp...
Inte intressant tyvärr

Medlem

Varför känns det som att denna spelserie inte utvecklats sen det första spelet?

Medlem

De kunde lika bra visat en trailer från 4an såg exakt likadant ut ju


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Varför känns det som att denna spelserie inte utvecklats sen det första spelet?

"Tropico" säger ju allt, att det utspelas på tropiska öar...
Så tyvärr blir ju det i längden repetitivt, oavsett hur mycket byggnader dom lägger till...
Det jag hade velat se är ändringar på...jag vet inte vad... Något som får spelet att bli nytt bara

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Varför känns det som att denna spelserie inte utvecklats sen det första spelet?

De visade ju mest bara upp grafiken här så att döma ut att de inte har ändrat något känns lite förhastat. Grafiken såg ju klart mer detaljerad ut på nära håll, men troligtvis blir det inte så stor skillnad när man verkligen spelar. De visade ju ingenting om vad man kan förvänta sig i gameplay-väg däremot, det kan ha hänt mycket under ytan för att göra det hela ännu bättre. Jag hoppas på många nya element att ta hänsyn till och en drös intressanta scenarion att spela igenom, borde ju dyka upp mer information snart om de ska lanseras i början på sommaren.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Varför känns det som att denna spelserie inte utvecklats sen det första spelet?

Håller med, fast de är smått mysiga spel att lägga ner några timmar i. Bara så man får jaga demonstranterna lite.

Medlem

Men för en som tex mig, som inte spelat något av Tropicospelen innan så borde det väl bara skoj?

Medlem

Man ser redan nu att det är samma spel som Tropico 3 från 2009 med lite nya byggnader och edicts. Precis som "Tropico 4" med andra ord.

Det är trevliga spel och jag kommer förmodligen köpa detta också. Men när spelmarknaden fungerade som den skulle kallades såna här releaser för "expansioner" och målades inte upp som fulla uppföljare i marknadsföringen.

Inaktiv

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Det är mycket stor skillnad mellan 3an och 4an (med expansionerna). 4an är i princip fulländad, men för lätt om man inte kör user missions.

Sen har de väl MP i denna.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Sen har de väl MP i denna.

What!? Är det CO-OP så blir det ett köp, tveklöst!

ELF
Medlem
Skrivet av Kvillen:

Men för en som tex mig, som inte spelat något av Tropicospelen innan så borde det väl bara skoj?

Ja, absolut.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vore ju kul om vi fick föra lite strid mot andra öar oxå

FM-guru
F.d. Sisyr

Tropico-serien är fantastisk på så många sätt. Den enda stadsbyggarsimulatorn som håller i längden.

Here's hoping att det dyker upp ett spel i genren som korsar det bästa från Tropico (humorn & detaljrikedomen), Cities XL (storleken & grafiken) och SimCity (simuleringen, minus buggarna).

Medlem
Skrivet av Rior:

Viva El Presidente!

Tackar och bockar!

Medlem

Kul att det kommer till linux

Redaktör
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Rior:

Viva El Presidente!

Tackar och bockar!

Det där var genuint kul.


signatur
Medlem

Nån som vet om det kommer finnas Coop-stöd? Hade varit skitsmutt med "shared base" som i Anno-spelen.

1
Skriv svar