Mina polare hör mitt ljud väldigt tydligt... lösning?

Medlem
Mina polare hör mitt ljud väldigt tydligt... lösning?

Hallå!
Visste inte riktigt var jag skulle skriva detta så jag testar det här!

Nu är det såhär att jag har ett litet problem. När jag pratar med en polare i skype så hör han i princip allt jag hör, ibland sig själv också. Så det gäller spelljud, youtube, musik osv osv.

Någon som har en lösning ? Känns som att jag har testat det mesta som jag googlat fram med att stänga av stereo mix och så.....

Är väääldigt tacksam för hjälp då det är väldigt irriterande för dom att höra mitt ljud också..

Medlem

Första frågan, använder du hörlurar eller högtalare?
Om du har hörlurar så är det kanske för du har alldeles för hög volym. Testa sänk om det går.

Medlem
Skrivet av jimsam100234:

Första frågan, använder du hörlurar eller högtalare?
Om du har hörlurar så är det kanske för du har alldeles för hög volym. Testa sänk om det går.

Juste, jag har hörlurar, men de är väldigt täta och jag har inte särskilt hög volym :/

Medlem

Ok troll svar först,, Byt till mumble eller teamspeak 3 och kör med push to talk ^^

bättre svar, det är så ibland med vissa hörlurar att dom "blöder ut" ljudet det du hör till micken.
följdfråga borde vara vad för hörlurar du har, och om det är samma problem om du kör med andra hörlurar eller högtalare och testar?

Medlem

Jag har också funderat på att de är skype.. qpad qh-90 , o de är fruktansvärt täta
Har suttit och testat med massa med inställningar, brusreducerande och sänkt ljud upptagningen men de känns som att han hör de lika väl ändå... Har samtidigt provat att sänka musiken t ex väldigt lågt, men han hör de ändå :/ och de var så på mina förra lurar också har jag för mig men inte lika mycket (kan inte testa då de är i sönder )

Medlem

Den lättaste lösningen är nog bara att köra push-to-talk, finns i skype nu också sedan en tid tillbaka!

Medlem

Rent spontant så tycker jag det låter som någon mixningsgrej som gått fel. Att ljud ut också skickas till mikrofonen, och inte att det läcker in via headphones. Annars så skulle ju recensioner på lurarna skvallra om det.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av naess91:

Jag har också funderat på att de är skype.. qpad qh-90 , o de är fruktansvärt täta
Har suttit och testat med massa med inställningar, brusreducerande och sänkt ljud upptagningen men de känns som att han hör de lika väl ändå... Har samtidigt provat att sänka musiken t ex väldigt lågt, men han hör de ändå :/ och de var så på mina förra lurar också har jag för mig men inte lika mycket (kan inte testa då de är i sönder )

Jag använder mig av QH-90 och har inga problem på skype eller teamspeak eller nåt liknande program.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Rent spontant så tycker jag det låter som någon mixningsgrej som gått fel. Att ljud ut också skickas till mikrofonen, och inte att det läcker in via headphones. Annars så skulle ju recensioner på lurarna skvallra om det.

Har du någon aning om var man kan fixa med dom inställningarna? Känns som jag tryckt av o tryckt på alla inställningar för att testa

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av naess91:

Jag har också funderat på att de är skype.. qpad qh-90 , o de är fruktansvärt täta
Har suttit och testat med massa med inställningar, brusreducerande och sänkt ljud upptagningen men de känns som att han hör de lika väl ändå... Har samtidigt provat att sänka musiken t ex väldigt lågt, men han hör de ändå :/ och de var så på mina förra lurar också har jag för mig men inte lika mycket (kan inte testa då de är i sönder )

Jag använder mig av QH-90 och har inga problem på skype eller teamspeak eller nåt liknande program.

Då känns de som en inställning.... Men varför finns den inställningen från första början isf haha :p?

Medlem

Tänk på att allt du säger passerar membranet i hörlurarna och kan fångas upp så alla andra hör det du hör. Det enklaste är att sänka volymen på mikrofonen eller hörlurarna, alternativt stänga av microphone boost om du har det aktiverat.

Går du in på inställningarna i Skype så kan du stänga av dynamisk volym och sänka den manuellt tills alla är nöjda.

Medlem
Skrivet av naess91:
Skrivet av WildThing:

Rent spontant så tycker jag det låter som någon mixningsgrej som gått fel. Att ljud ut också skickas till mikrofonen, och inte att det läcker in via headphones. Annars så skulle ju recensioner på lurarna skvallra om det.

Har du någon aning om var man kan fixa med dom inställningarna? Känns som jag tryckt av o tryckt på alla inställningar för att testa

Ingen aning ens vart man skulle börja. Tyvärr


signatur

Videomupp

Medlem

Kontrollpanelen/Maskinvara och ljud/Ljud/Inspelning"fliken"
Här ska din mikrofon va markerad som standardenhet. Inte Stereomix eller annat.

Medlem
Skrivet av NyLLoW:

Kontrollpanelen/Maskinvara och ljud/Ljud/Inspelning"fliken"
Här ska din mikrofon va markerad som standardenhet. Inte Stereomix eller annat.

Detta var min också min första tanke när jag läste om problemet. Stereomix brukar oftast vara boven i dramat när det gäller oönskat ljud i micken.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av NyLLoW:

Kontrollpanelen/Maskinvara och ljud/Ljud/Inspelning"fliken"
Här ska din mikrofon va markerad som standardenhet. Inte Stereomix eller annat.

Såhär ser det ut just nu

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tänk på att allt du säger passerar membranet i hörlurarna och kan fångas upp så alla andra hör det du hör. Det enklaste är att sänka volymen på mikrofonen eller hörlurarna, alternativt stänga av microphone boost om du har det aktiverat.

Går du in på inställningarna i Skype så kan du stänga av dynamisk volym och sänka den manuellt tills alla är nöjda.

https://az545065.vo.msecnd.net/skype-faq-media/faq_content/sk...

Jag har microphone boost/mikrofonförstärkning på 0.0 db

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av naess91:
Skrivet av WildThing:

Rent spontant så tycker jag det låter som någon mixningsgrej som gått fel. Att ljud ut också skickas till mikrofonen, och inte att det läcker in via headphones. Annars så skulle ju recensioner på lurarna skvallra om det.

Har du någon aning om var man kan fixa med dom inställningarna? Känns som jag tryckt av o tryckt på alla inställningar för att testa

Ingen aning ens vart man skulle börja. Tyvärr

Skrivet av NyLLoW:

Kontrollpanelen/Maskinvara och ljud/Ljud/Inspelning"fliken"
Här ska din mikrofon va markerad som standardenhet. Inte Stereomix eller annat.

Första gången jag körde samtal via Skype så hände precis samma sak för mig. När jag lyssnade på musik eller kollade youtube-klipp så spelades allt ljud upp även till de andra i gruppsamtalet.

Det visade sig att ljudkortet hade en funktion som heter "What U hear" och den spelade alltså upp allt som ljud jag hörde till alla andra. Den funktionen gick att stänga av/inaktivera under Kontrollpanelen -> Maskinvara och Ljud -> Ljud -> Inspelning, precis som NyLLoW säger.

Finns det någon liknande funktion under fliken ljud så prova att inaktivera det där, eller om du har något program för ljudkortet så kolla där.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Nu när jag tryckte i Minskning av störningar, Inriktning och aukustiskt eko av så tror jag de verkar fungera , för när jag testade i skypes provtelefon så hörde jag inget av musiken som jag gjorde innan jag tryckt i dom, men får väl se sen när man är i ett riktigt samtal

I vilket fall som helst så får man tacka för alla svar och all hjälp!

Som nån sa så blir det troligtvis nått mixnings fel, tror ab se öl ut inte ljudet läcker ut ur micken. Det där fenomenet hände mig en gång när en kompis hörde allt ljud ( det var spotify jag hade på då) kristallklart i sina högtalare. Men det försvann när jag startade om


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
min lösning

@naess91: Jag löste det genom att stänga av akustiskt eko i realtek ljudkonfiguration. Kontrollpanelen -> Maskinvara och ljud -> Realtek ljudkonfiguration.

https://gyazo.com/cf070f12333fedbe7367167c96986082

1
Skriv svar