Hem ljuva galax – spelarhus i The Old Republic

Robot
Hem ljuva galax – spelarhus i The Old Republic

Snart dags att bygga bo i Star Wars: The Old Republic.

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
Hem ljuva galax – spelarhus i The Old Republic

Gud, jag hatar verkligen spelets art direction. Stiliserade cartoon-skräp.

Det ser ju ut som en förstoppad blandning mellan Kim Possible och Lego Star Wars. Tramsiga linjer och proportioner, men ändå kantigt (grattis Hero Engine).

Jag vill se en inzoomning på Greedos rykande, friterade lik. Jag vill se den blodigt avhuggna armen i cantinan. Jag vill se Luke få handen avknipsad följt av en panorering mot hans vrålande, böldtäckta ansikte. Jag vill se Uncle Owens och Aunt Berus lik fräsa och ånga som bacon i en stekpanna, under Tatooines gassande sol.

Art direction till Star Wars ska ha realism som mål - alla ska se ut som punkare med aids. Då är jag nöjd.

Då är jag nöjd.

Medlem

Spelet hade säkert kunna bli något om spelmotorn inte skulle sitta fast i tidigt alpha stadie.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av KatOne:

Art direction till Star Wars ska ha realism som mål - alla ska se ut som punkare med aids. Då är jag nöjd.

Då är jag nöjd.

"punkare med aids", det är nog årets bästa citat

Medlem

Sicket spel, så mycket potential.
Usch.

Medlem

Jag har aldrig greppat detta med "housing". Är det verkligen så viktigt att leka dockhus, kan man spela The Sims istället för ett mmo. För många verkar housing vara det som avgör om spelet är bra eller inte.

Sen håller jag med KatOne, spelet (likt 99% av alla andra mmorpg) saknar det vuxna, mörka djupet som exempelvis The Witcher har och ibland Biowares spel snuddar vid när de är som bäst. Men å andra sidan är George Lukas version av Star Wars universumet infantilt, fyrkantigt och klichéartat.

Medlem

Vad ska någon med ett sketet hus till om man har ett rymdskepp?


signatur
Medlem
Skrivet av Chomag:

Jag har aldrig greppat detta med "housing". Är det verkligen så viktigt att leka dockhus, kan man spela The Sims istället för ett mmo. För många verkar housing vara det som avgör om spelet är bra eller inte.

Att samla vanity eller stats till din karaktär är bland det viktigaste i ett MMO tycker majoriteten. Tänk dig WoW utan epics, achievements och mounts.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

SWTOR blir bara bättre och bättre. Startade upp min prenumeration för ett par månader sedan och fastnade direkt. Finner tyvärr ingen tid att spela ett MMO med tanke på jobb och studier men om det fortsätter i samma takt kommer man att definitivt börja prenumerera igen när tiden finns

Medlem

Har ett r9 290 och kan inte spela spelet på high ens utan att det hackar, riktig skit motor.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Att samla vanity eller stats till din karaktär är bland det viktigaste i ett MMO tycker majoriteten. Tänk dig WoW utan epics, achievements och mounts.

Det är skillnad på prylar och att leka hus. Visst kan jag förstå att vissa rollspelare vill ha den här funktionen, men resten...?

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av marcus8958:

Att samla vanity eller stats till din karaktär är bland det viktigaste i ett MMO tycker majoriteten. Tänk dig WoW utan epics, achievements och mounts.

Det är skillnad på prylar och att leka hus. Visst kan jag förstå att vissa rollspelare vill ha den här funktionen, men resten...?

Ser då ingen större skillnad mellan prylar och hus. Båda är vanity och endast för att utsmycka / sminka sin karaktär.

Att bygga klankoja i Age of Conan var mer än att bygga hus. En rolig grej för ett gille att jobba tillsammans för att låsa upp crafting merchants osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av KatOne:

Gud, jag hatar verkligen spelets art direction. Stiliserade cartoon-skräp.

Det ser ju ut som en förstoppad blandning mellan Kim Possible och Lego Star Wars. Tramsiga linjer och proportioner, men ändå kantigt (grattis Hero Engine).

Jag vill se en inzoomning på Greedos rykande, friterade lik. Jag vill se den blodigt avhuggna armen i cantinan. Jag vill se Luke få handen avknipsad följt av en panorering mot hans vrålande, böldtäckta ansikte. Jag vill se Uncle Owens och Aunt Berus lik fräsa och ånga som bacon i en stekpanna, under Tatooines gassande sol.

Art direction till Star Wars ska ha realism som mål - alla ska se ut som punkare med aids. Då är jag nöjd.

Då är jag nöjd.

Även om jag tycker det var lite orättvist, så var det ändå kul skrivet


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Var nu inte blyga, mer entusiasm


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sluta klaga! The old republic är ett bra spel!

Medlem

Tycker inte att spelarhus fyller någon sorts funktion i MMO's när husen är instanserade... i klassikern Tibia känns det häftigt då man faktiskt äger en del av en stad. Men i såna här spel förstår jag inte riktigt poängen.

Skrivet av KatOne:

Gud, jag hatar verkligen spelets art direction. Stiliserade cartoon-skräp.

Det ser ju ut som en förstoppad blandning mellan Kim Possible och Lego Star Wars. Tramsiga linjer och proportioner, men ändå kantigt (grattis Hero Engine).

Jag vill se en inzoomning på Greedos rykande, friterade lik. Jag vill se den blodigt avhuggna armen i cantinan. Jag vill se Luke få handen avknipsad följt av en panorering mot hans vrålande, böldtäckta ansikte. Jag vill se Uncle Owens och Aunt Berus lik fräsa och ånga som bacon i en stekpanna, under Tatooines gassande sol.

Art direction till Star Wars ska ha realism som mål - alla ska se ut som punkare med aids. Då är jag nöjd.

Då är jag nöjd.

Tack för att du finns!

Medlem
Skrivet av GladysMcFladys:

Tack för att du finns!

Medlem
Skrivet av Garga:

Har ett r9 290 och kan inte spela spelet på high ens utan att det hackar, riktig skit motor.

Jag sitter på en gammal hederlig Radeon HD 5770 och har inga problem med SWTOR.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Garga:

Har ett r9 290 och kan inte spela spelet på high ens utan att det hackar, riktig skit motor.

Jag sitter på en gammal hederlig Radeon HD 5770 och har inga problem med SWTOR.

Det är ju väldigt märkligt isåfall. Måste vara min gamla i7:a eller mina 4gb ram isåfall.

Medlem
Skrivet av Garga:
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Garga:

Har ett r9 290 och kan inte spela spelet på high ens utan att det hackar, riktig skit motor.

Jag sitter på en gammal hederlig Radeon HD 5770 och har inga problem med SWTOR.

Det är ju väldigt märkligt isåfall. Måste vara min gamla i7:a eller mina 4gb ram isåfall.

Sitter på ett "gammalt" i5 750 @ 4.3GHz samt 2x 670 i SLI och har inte heller några problem med SWTOR. Däremot så vet jag att SWTOR, som många andra nya MMOn, är hungriga på minnen och 4GB är inte alls särskilt vettigt nuförtiden.

Medlem

Det här ser ut attutvecklas till ett kanon MMO!
Galactic Starfighter expansionen tillåter riktigt 3D space combat i alla riktningar
http://www.youtube.com/watch?v=mFb_AdeaihY
Dessutom är fler falshpoints och operations planerat samt vad det ser ut some även player housing.
Ser lockande ut att återvända!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Gud, jag hatar verkligen spelets art direction. Stiliserade cartoon-skräp.

Det ser ju ut som en förstoppad blandning mellan Kim Possible och Lego Star Wars. Tramsiga linjer och proportioner, men ändå kantigt (grattis Hero Engine).

Jag vill se en inzoomning på Greedos rykande, friterade lik. Jag vill se den blodigt avhuggna armen i cantinan. Jag vill se Luke få handen avknipsad följt av en panorering mot hans vrålande, böldtäckta ansikte. Jag vill se Uncle Owens och Aunt Berus lik fräsa och ånga som bacon i en stekpanna, under Tatooines gassande sol.

Art direction till Star Wars ska ha realism som mål - alla ska se ut som punkare med aids. Då är jag nöjd.

Då är jag nöjd.

Medlem

Bara det att BioWare är så jävla lama med det här, titta på Wildstar, det är SÅ man ska göra hus, interaktivt och roligt. Jag slår vad om att du inte ens kan sitta i dina jävla fåtöljer i Star Wars ens. Kommer vara som ett rymdskepp, till och med mailboxen ser ju identisk ut.

Förstår inte hur någon kan ta SWTOR seriöst efter BioWares våldtäkt på Revan och KotOR.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem
Skrivet av Garga:
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Garga:

Har ett r9 290 och kan inte spela spelet på high ens utan att det hackar, riktig skit motor.

Jag sitter på en gammal hederlig Radeon HD 5770 och har inga problem med SWTOR.

Det är ju väldigt märkligt isåfall. Måste vara min gamla i7:a eller mina 4gb ram isåfall.

Du har bättre processor än mig men jag har mer i ram, pröva uppgradera mer ram minne.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Bara det att BioWare är så jävla lama med det här, titta på Wildstar, det är SÅ man ska göra hus, interaktivt och roligt. Jag slår vad om att du inte ens kan sitta i dina jävla fåtöljer i Star Wars ens. Kommer vara som ett rymdskepp, till och med mailboxen ser ju identisk ut.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Tycker inte att spelarhus fyller någon sorts funktion i MMO's när husen är instanserade... i klassikern Tibia känns det häftigt då man faktiskt äger en del av en stad. Men i såna här spel förstår jag inte riktigt poängen.

Jag håller med dig, man ska kunna smälla upp sitt hus lite varstans och alla ska se det. Jag låter möjligtvis som en trasig skiva, men Ultima Online gjorde det riktigt bra, men det kanske blir för tungt för dagens spelservrar att hålla koll på allt då. Iofs kommer Shroud Of The Avatar ha icke-instansierad housing så... För övrigt är det ett spel ni borde pledga, och ge mig rekryteringsbonus;) www.shroudoftheavatar.com Och nästa alpha-helg är 27-30:e mars, mitt player id är 30025 och i spelet heter jag Fingerlick Brown.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Mox+:

Tycker inte att spelarhus fyller någon sorts funktion i MMO's när husen är instanserade... i klassikern Tibia känns det häftigt då man faktiskt äger en del av en stad. Men i såna här spel förstår jag inte riktigt poängen.

Jag håller med dig, man ska kunna smälla upp sitt hus lite varstans och alla ska se det. Jag låter möjligtvis som en trasig skiva, men Ultima Online gjorde det riktigt bra, men det kanske blir för tungt för dagens spelservrar att hålla koll på allt då. Iofs kommer Shroud Of The Avatar ha icke-instansierad housing så... För övrigt är det ett spel ni borde pledga, och ge mig rekryteringsbonus;)

Wow, det där såg ju riktigt intressant ut! Blir att följa det med stort intresse, tack för tipset.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Mox+:

Tycker inte att spelarhus fyller någon sorts funktion i MMO's när husen är instanserade... i klassikern Tibia känns det häftigt då man faktiskt äger en del av en stad. Men i såna här spel förstår jag inte riktigt poängen.

Jag håller med dig, man ska kunna smälla upp sitt hus lite varstans och alla ska se det. Jag låter möjligtvis som en trasig skiva, men Ultima Online gjorde det riktigt bra, men det kanske blir för tungt för dagens spelservrar att hålla koll på allt då. Iofs kommer Shroud Of The Avatar ha icke-instansierad housing så... För övrigt är det ett spel ni borde pledga, och ge mig rekryteringsbonus;)

Wow, det där såg ju riktigt intressant ut! Blir att följa det med stort intresse, tack för tipset.

Kul:) Nästa test-helg är 27-30:e mars som jag redigerade in i mitt förra inlägg, hoppas vi syns:) Hoppas också att fz uppmärksammar detta, har skickat in det som nyhet iaf.

12
Skriv svar