jag<---nybörjare - fråga?

Inaktiv
jag<---nybörjare - fråga?

Jag undrar vilke nav alla karaktärer som är "bäst" (diablo2)

vet du nån "hjälp" diabl osida som är på svenska?, jag skulel verkligen behöva en(jag suger på engelska, så fatta inget p ådom engelska sidorna):)

Inaktiv

Vilken karaktär som är bäst beror dels på vilken patch du har samt om du har tilläggspaketet installerat. Det viktigaste i diablo är att komma ihåg att man aldrig kan ångra sig när man väl har lagt ut ett skill level vilket gör att det krävs en hel del planerande för att gubben ska bli så bra som han kan bli. Samma sak med alla stat points men det kan du läsa mer om på sidorna som jag länkar till i slutet på inlägget.

Det jag säger nu får nog tas med en nypa salt då det var väldigt länge sen jag spelade diablo under någon längre period.

Barbarer brukar vara väldigt duktiga på att överleva i början dock så får de mer och mer problem längre fram, sorcs är raka motsatsen de har lättare att dö i början men senare så är de riktiga mördarmaskiner (de kan dock få lite problem på hell beroende på vilket skilltree de har bestämt sig för att gå på samt vilken patch man har).
Amazoner är om jag har förstått saken rätt, ganska så värdelösa i dagsläget vilket gör att jag skulle undvika de, en assasin som kör med traps kan vara riktigt bra om man använder trapsen på rätt sätt.
En paladin som har rätt auras är ju alltid välkommen i ett party då de ger ordentligt med hjälp för alla andra.
Druider är ganska så bra, så länge som man håller sig borta från deras elementaryskills, de ser ganska coola ut men är totalt värdelösa.
Poisonnecromancers var om jag minns rätt ganska bra, det krävs dock att man har ordentligt med koll då de dör ganska så lätt.

http://www.diabloii.nu/ var en hyfsat bra sida men den verkar ligga nere för tillfället så då får jag istället rekommendera den här eller den här.

Inaktiv

OK, om vi säger så här då...vilken är "roligast" att köra?, (bara diablo2 karraktärer)...

TAck ska du ha, men som sagt, mi nengelska suger...

Medlem

Är nog inte bara din engelska som suger...

Vad som är roligast är väl helt upp till dig, vad du gillar att spela för typ av klass i andra spel osv. Varför inte bara testa allihopa och se vilken som är roligast för dig?

Medlem

om du menar classic och inte LOD kan jag ha svårt att hjälpa dig...

men iaf från 1.09 och frammåt kan jag rekomendera sorc som bästa char...

Medlem

mm samma här har bara lirat Sorceress hade en grymmt bra ettt ag innan ja la av så jag kanske kan ge nå tips på sorcen ;D ^

Medlem

En hammerdin är underbar
(paladin som använder blessed hammer)
MKT rolig att spela med mot monster samt i PVP.
Äter sorc till frukost lunch brunch o middag

Medlem

Kör på sorceress. Den regerar på slutet med perfekt mix av cold och fire och då äter den alla till frukost, lunch, middag och kvällsmat


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

1
Skriv svar