Spela 30-åringen Liftarens guide till galaxen

Robot
Spela 30-åringen Liftarens guide till galaxen

Känn på Douglas Adams skapelse tre decennier senare.


Medlem
Spela 30-åringen Liftarens guide till galaxen

Kul, för er som gillar Liftarens guide till galaxen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Kul, för er som gillar Liftarens guide till galaxen.

Dvs ALLA


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

Kul, för er som gillar Liftarens guide till galaxen.

Dvs ALLA

Precis vad jag tänkte

Medlem

Lirade lite innan, riktigt skoj med textbaserade spel.

ELF
Medlem

Tänk er detta med Crysis 3 grafik.......... </joke>


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Boken är något av det roligaste jag läst, filmen har jag fortfarande inte orkat se mer än 20-30 min. Spelet testade jag som barn men hade då inte läst boken så jag missade en del av humorn, svårt minns jag iaf att det var. Har för mig att jag länkat till just den här sidan tidigare på FZ, när jag körde det fanns det bara text och ingen grafik så nu är det enklare att se vad som finns i ett rum.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PcGamer:

Boken är något av det roligaste jag läst, filmen har jag fortfarande inte orkat se mer än 20-30 min. Spelet testade jag som barn men hade då inte läst boken så jag missade en del av humorn, svårt minns jag iaf att det var. Har för mig att jag länkat till just den här sidan tidigare på FZ, när jag körde det fanns det bara text och ingen grafik så nu är det enklare att se vad som finns i ett rum.

Filmen var verkligen horribel, sällan jag inte ser klart en hel film.


signatur
Medlem

Varför har ingen kastat Liftaren-licensen på Telltale ännu?

Medlem

Jag fick 0 av 400 poäng på 0 genomförda drag.

Slå det ni

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Posta snabbsvar".

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av PcGamer:

Boken är något av det roligaste jag läst, filmen har jag fortfarande inte orkat se mer än 20-30 min. Spelet testade jag som barn men hade då inte läst boken så jag missade en del av humorn, svårt minns jag iaf att det var. Har för mig att jag länkat till just den här sidan tidigare på FZ, när jag körde det fanns det bara text och ingen grafik så nu är det enklare att se vad som finns i ett rum.

Filmen var verkligen horribel, sällan jag inte ser klart en hel film.

Tyckte den ändå var okej, inget mästerverk dirket men funka för det dem försökte göra (dvs att inte filmatisera boken utan göra något eget)

Radio serien var annars väldigt bra

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent

42.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

42.

Vad är det?

Medlem
Skrivet av ItisI:
Skrivet av Johan Olander:

42.

Vad är det?

Meningen med livet!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av ItisI:
Skrivet av Johan Olander:

42.

Vad är det?

Meningen med livet!

njea snarare svaret på livet, universum och allting. Typ.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av ItisI:
Skrivet av Johan Olander:

42.

Vad är det?

Meningen med livet!

njea snarare svaret på livet, universum och allting. Typ.

Dvs meningen med livet!

Skrivet av Sapiens:

Radio serien var annars väldigt bra

https://www.youtube.com/embed/W-BbC3k0szk

Kan hänga ihopa med att den faktiskt är skriven för Radio.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av ItisI:
Skrivet av Johan Olander:

42.

Vad är det?

Svaret på den eviga frågan

Medlem

Vilken fantastisk homage! Bort med sunkig Flash, och in med HTML5 istället. Snyggt jobbat!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

Kul, för er som gillar Liftarens guide till galaxen.

Dvs ALLA

Alla?

Jag har börjat läst boken tre eller fyra gånger och lyckas aldrig ta mig längre än 200-250 sidor innan jag tröttnar. Det kanske är fel på mig.. Finns det hjälp att få?

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Varför har ingen kastat Liftaren-licensen på Telltale ännu?

Böckerna skulle behöva förenklas så pass mycket att hela poängen med dem skulle gå förlorad, samma sak är anledningen till att TV-serien och filmen är totalt intetsägande.

Det är egentligen inte handlingen som är storheten med böckerna utan hur den presenteras som en enorm samling filosofiska tankegångar paketerade i sund men helt vansinnig logik.

Inaktiv
Skrivet av gudorian:
Skrivet av ItisI:
Skrivet av Johan Olander:

42.

Vad är det?

Svaret på den eviga frågan

Men.. vad var frågan nu igen?

Inaktiv

Haha, jag har ingen aning om hur man spelar det här än men skrattar gott redan!

http://gyazo.com/59d6d33da082239fa445ff443bf67144

Medlem
Skrivet av SandelineFFS:
Skrivet av gudorian:
Skrivet av ItisI:
Skrivet av Johan Olander:

42.

Vad är det?

Svaret på den eviga frågan

Men.. vad var frågan nu igen?

Var det inte... typ "Vad är 20+22?"

[

Medlem

Här är en kort sammanfattning kring "42" för er som inte läst boken (det är en spoiler alltså, men om ni aldrig läst boken trots att den är 30 år gammal, så kanske det inte gör något om ni läser min spoiler? Boken är rolig och detta kanske kan locka er att läsa den?).

En ras utomjordingar funderar på livet universum och allting. Så de bygger en dator som ska räkna ut svaret den stora frågan. Efter flera miljoner år, så kommer svaret. En stor ceremoni och hela planetens befolkning väntar på svaret. Som lyder "42". Och presidenten och hans rådgivare blir förbluffade. Men va f-n? Vad menar datorn?? Detta kan vi inte tala om för vårat folk, de kommer lyncha oss! Datorn svarar:
- Det är för att ni inte känner till själva frågan. Men var lugn, jag ska bygga en ännu större dator åt er som heter "Djupa tanken" och den ska räkna fram frågan!

Så datorn bygger "djupa tanken" och den är så stor att den tar formen av en planet, med namnet "jorden". Jorden befolkas av värdelösa små kryp som kallas människor i ett stort experiment. Utomjordingarna är 7 dimensionella varelser, som manifesterar sig som små vita laboratoriemöss och styr över människorna på ett subtilt sätt som människorna inte fattar. En månad innan djupa tanken (dvs jorden) räknat klart så utplånas jorden av Vogoner, en ras som är byggjobbare. På närmsta rymdkontor alpha centauri, så har planerna funnits över en rymd-autostrada och ingen från jorden har protesterat så rymd-autostradan klubbades igenom och jorden utplånas. Men en människa lyckas undkomma genom att smita ombord på ett Vogon rymdskepp. Utomjordingarna blir helt galna eftersom djupa tanken har utplånats efter 4 miljarder år av experiment och beräkningar för att hitta den stora frågan på varför vi existerar. Så de börjar jaga Arthur Dent i syfte att skära upp hans hjärna och extrahera fram svaret, men han flyr genom hela boken från laboratoriemössen.

Början av själva spelet går ut på att rymma innan jorden utplånas och smita ombord på rymdskeppet.

Fan, nu blir jag sugen på att läsa boken igen!

Medlem

Rekommenderar radioteaterns inspelning av LGTG. Klockren, även om den skiljer sig något från böckerna (har jag för mig iaf).

Inaktiv

Blir att spela det för andra gången då. Första gången jag spelade det var efter att Agorander hade skrivit om spelet i sin krönika i PC Gamer. :>

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av SandelineFFS:
Skrivet av gudorian:
Skrivet av ItisI:
Skrivet av Johan Olander:

42.

Vad är det?

Svaret på den eviga frågan

Men.. vad var frågan nu igen?

Var det inte... typ "Vad är 20+22?"

[

Man kan inte veta frågan och svaret samtidigt

Medlem
Skrivet av gudorian:
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av SandelineFFS:
Skrivet av gudorian:
Skrivet av ItisI:
Skrivet av Johan Olander:

42.

Vad är det?

Svaret på den eviga frågan

Men.. vad var frågan nu igen?

Var det inte... typ "Vad är 20+22?"

[

Man kan inte veta frågan och svaret samtidigt

Självklart! Djupa tanken måste ju vart en en kvant dator

Medlem

Någon som känner för en match Intergalaktisk Mega Cricket?

1
Skriv svar