Vad Rambo -spelet borde ha varit som...

Vad Rambo -spelet borde ha varit som...

Idag är jag hemma, och här tänker jag stanna! Inget får ut mig genom dörren för idag är det fettisdagen. I min kyl står fyra semlor med mitt namn på och de ska goffas i soffan framför TV:n.

Men det finns inget roligt att se på, som vanligt, förutom nu när Trean har börjat sända Sleepy Hollow klockan 22 på måndagar, den är lite dum och med små ändringar kunde den ha blivit betydligt bättre, men som tur är är den larvig på rätt sätt som gör den underhållande och inte släpig. Nåväl, i jakten på något som underhåller ögonen medan smaklökarna dansar av lycka så gick jag upp på vinden och rotade bland alla mina VHS-band och hittade guldkornens guldkorn!

Vidioten, (UHF) av Weird Al Yankovic, från 1989.
En av de roligaste filmer jag glömt att jag hade. Och mitt i allt så kommer scenen när han fantiserar/dagdrömmer om hur han räddar sin vän, RAMBO-style!
Medan jag garvar som ett fån så kan jag inte låta bli att tänka på hur mycket bättre Rambo spelet kunde ha varit om de bara hade utgått från den här filmen, då hade det faktiskt kunnat räknas som parodi istället för det totala skit på alla plan som spelet faktiskt är.

Semlor smakar bäst när man är på gott humör, och Weird Al levererar nästan alltid för mig.
Och det behövs mer POLKA i samhället

Sen när det gäller South Park spelet, det enda jag har att säga är att om du gillar south park så är spelet gjort för dig. Har du liksom jag tröttnat sedan länge och inte längre tycker om South Park, då har vi ingen som helst anledning att ens pröva spelet. Samma fälla som för alla licenser, tycker du inte redan om källmaterialet eller om du inte har fastnat i den där larviga "alla tittar så då måste jag för att inte hamna utanför även om jag inte själv gillar det", så kommer spelet knappast övertyga oss.

Edit:Vad tycker jag om RAMBO?
Tja allt Rambo relaterat efter "First Blood" är bara larvigt, och det är därför parodierna funkar så bra. :heart:

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Vad Rambo -spelet borde ha varit som...

Fnissade mest åt "Kramer"s minspel haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Hela filmen är underbart skruvad.
Men ja, minspelet garvar jag glatt åt, det är så härligt överdrivet åt explosioner.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Woah, ser att jag har otalt med en film...

1
Skriv svar