Läcker trailer för Project CARS

Robot
Medlem
Läcker trailer för Project CARS

Snuskigt snyggt. Hoppas bara gameplay är lika bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det blir bra...


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Vet någon vilka bilar som finns med i spelet, om någon har en länk till en lista så vore det nice


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är för många bilar/modeller för att lista direkt från mitt huvud, men gå in på http://www.wmdportal.com/projects/cars/ och scrolla ned under "Latest news" så ser du emellanåt vilka bilar som välkomnats till WMD's utvecklingsteam. Ger en fingervisning om de bilar som hittills fått grönt ljus.

Medlem

En sak som jag stör mig som fan, på är att (jag tror det är så) EA har av någon anledning licensierat Porsche, så nu kan man bara köra RUF i icke EA-spel.

Jag vill köra många olika porsche, speciellt lite äldre, jag vill inte köra RUFs bilar öht... usch =(


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Inaktiv

Ni kan uppdatera vilka plattformar det kommer till. Från deras hemsida:

"Xbox One, PlayStation 4, Wii U, Windows, Steam OS"

http://www.slightlymadstudios.com/

Medlem
Skrivet av Hipshot:

En sak som jag stör mig som fan, på är att (jag tror det är så) EA har av någon anledning licensierat Porsche, så nu kan man bara köra RUF i icke EA-spel.

Jag vill köra många olika porsche, speciellt lite äldre, jag vill inte köra RUFs bilar öht... usch =(

Forza har Porsche.

Spelet saknar vikt i bilarna sist jag testade det. Ser suveränt ut sure men.. Mjae inte för mig.

Edit: Inte testat sedan November.

Medlem
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av Hipshot:

En sak som jag stör mig som fan, på är att (jag tror det är så) EA har av någon anledning licensierat Porsche, så nu kan man bara köra RUF i icke EA-spel.

Jag vill köra många olika porsche, speciellt lite äldre, jag vill inte köra RUFs bilar öht... usch =(

Forza har Porsche.

Spelet saknar vikt i bilarna sist jag testade det. Ser suveränt ut sure men.. Mjae inte för mig.

Edit: Inte testat sedan November.

Forza 5 har inte Porsche.

Medlem
Skrivet av ChriL:

Forza 5 har inte Porsche.

Nej.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Snuskigt snyggt. Hoppas bara gameplay är lika bra.

Skrivet av maniac:

Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det blir bra...

Gameplayet för tillfället ÄR riktigt bra, men det kommer garanterat bli ännu bättre vid release, när nu det är...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

En sak som jag stör mig som fan, på är att (jag tror det är så) EA har av någon anledning licensierat Porsche, så nu kan man bara köra RUF i icke EA-spel.

Jag vill köra många olika Porsche, speciellt lite äldre, jag vill inte köra RUFs bilar öht... usch =(

Det är så otroligt störande... Favoritbilarna finns bara i EA spel som för det mesta är arkadracers

Visserligen kom det ett Porsche DLC till Forza 4 efter ungefär ett halvår, vet inte hur T10 lyckades med detta.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av ChriL:

Forza 5 har inte Porsche.

Nej.

Forza 5 har Ruf, inte Porsche. Det är inte samma sak.

Skrivet av Fellanomo:
Skrivet av marcus8958:

Snuskigt snyggt. Hoppas bara gameplay är lika bra.

Skrivet av maniac:

Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det blir bra...

Gameplayet för tillfället ÄR riktigt bra, men det kommer garanterat bli ännu bättre vid release, när nu det är...

Låter lovande. Finns det en early access eller liknande? Annars får man nog snällt vänta på en demo eller release.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:
Skrivet av Fellanomo:
Skrivet av marcus8958:

Snuskigt snyggt. Hoppas bara gameplay är lika bra.

Skrivet av maniac:

Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det blir bra...

Gameplayet för tillfället ÄR riktigt bra, men det kommer garanterat bli ännu bättre vid release, när nu det är...

Låter lovande. Finns det en early access eller liknande? Annars får man nog snällt vänta på en demo eller release.

Jag var med och betalade för access tidigt i utvecklingen. Mycket som hänt i spelet än så länge, tror verkligen att det kan bli nåt. Uppdateringar varje vecka också. Tillsammans med min bilsimulator så är spelet riktigt kul!

Medlem
Skrivet av maniac:
Skrivet av Hipshot:

En sak som jag stör mig som fan, på är att (jag tror det är så) EA har av någon anledning licensierat Porsche, så nu kan man bara köra RUF i icke EA-spel.

Jag vill köra många olika Porsche, speciellt lite äldre, jag vill inte köra RUFs bilar öht... usch =(

Det är så otroligt störande... Favoritbilarna finns bara i EA spel som för det mesta är arkadracers

Visserligen kom det ett Porsche DLC till Forza 4 efter ungefär ett halvår, vet inte hur T10 lyckades med detta.

Antar att de betalade väldigt mycket till EA för att få använda liccen.

Jag tycker Shift 2 är väldigt nice, bättre än t ex Grid och det finns Porsche i shift (1 och 2) och det är inte "arkad" så som vanliga NFS är. Det är ju också samma studio som gjort Shift som gör detta.

När jag säger till vissa att jag stör mig på att man inte kan köra Porsche så fattar de inte att porsche är mer än EN bil, det är liksom en väldig massa olika modeller och klasser, typ mer än många andra märken som är representerade, om inte alla andra märken.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av maniac:
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av ChriL:

Forza 5 har inte Porsche.

Nej.

Forza 5 har Ruf, inte Porsche. Det är inte samma sak.

Skrivet av Fellanomo:
Skrivet av marcus8958:

Snuskigt snyggt. Hoppas bara gameplay är lika bra.

Skrivet av maniac:

Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det blir bra...

Gameplayet för tillfället ÄR riktigt bra, men det kommer garanterat bli ännu bättre vid release, när nu det är...

Låter lovande. Finns det en early access eller liknande? Annars får man nog snällt vänta på en demo eller release.

Vem har sagt att RUF och Porsche är samma sak?

Medlem

Finns det nått sätt att testa detta ännu?

Medlem

Är det nån vettig bilfysik eller är det mer arkadigt? Bilarna såg lite stela ut i trailern tyckte jag. Kan ju hoppas på något som är likt LFS.

Medlem
Skrivet av GhostWolf:

Finns det nått sätt att testa detta ännu?

Hade du varit intresserad lite tidigare så. Dom slutade sälja ut det till vanliga svenssons så fort dom nådde sitt crowdfunding mål. Nu får du nog desvärre vänta ett bra tag!

Skrivet av SubMarine:

Är det nån vettig bilfysik eller är det mer arkadigt? Bilarna såg lite stela ut i trailern tyckte jag. Kan ju hoppas på något som är likt LFS.

Speciellt arkadigt är det inte, kan ju inte säga att fysiken är perfekt, men än så länge är ju spelet i pre-alpha. Dom siktar ju på en äkta simulator, så förhoppningsvis blir bilfysiken likaså.

Medlem
Skrivet av SubMarine:

Är det nån vettig bilfysik eller är det mer arkadigt? Bilarna såg lite stela ut i trailern tyckte jag. Kan ju hoppas på något som är likt LFS.

Jao, det är ett sim. Super sportbilarna är nästan omöjliga att köra, precis som det skall vara. En lätt touch på pedalen vid fel tillfälle och du är ute och plockar potäter.

Min favorit är dock klassiska F1 på klassiska SPA.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av SubMarine:

Är det nån vettig bilfysik eller är det mer arkadigt? Bilarna såg lite stela ut i trailern tyckte jag. Kan ju hoppas på något som är likt LFS.

Håller inte riktigt med Azynkron. Bilarna känns väldigt viktlösa och.. Ptjaa, inget LFS iaf. Sim? Mjodå, men..

Medlem

Ni som är intresserade borde kika på den här trailern också:

Fantastiskt bra trailer...

Medlem
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av SubMarine:

Är det nån vettig bilfysik eller är det mer arkadigt? Bilarna såg lite stela ut i trailern tyckte jag. Kan ju hoppas på något som är likt LFS.

Håller inte riktigt med Azynkron. Bilarna känns väldigt viktlösa och.. Ptjaa, inget LFS iaf. Sim? Mjodå, men..

I dagsläget är det (av naturliga skäl) väldigt stor skillnad mellan bilarnas fysik beroende på utvecklingsstatus. En handfull bilar är riktigt bra, medan andra "flyter" som Edd1e antyder. Kan bara hoppas på att de lyfter dessa eftersläntare till (mycket) högre nivåer.

Jag själv kör AC parallellt med pCARS och tycker AC ligger hästlängder före med "bilkänslan" (kör med G25). Men en del bilmärken i pCARS börjar närma sig AC och många gånger slår pCARS AC på fingrarna med andra "features" som dag/natt/väder-cykler.

Vid release räknar jag med att jag kommer njuta fullt ut av ett 10-tal bilar i pCARS och det massiva "andra" innehållet, medan i AC kan jag lita på "alla" bilar, men kommer sakna pitstops/flag rules etc.

1
Skriv svar