627 – dödssnittet i Dark Souls

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Hur svårt kan det va? Har inte dött en enda gång i dark souls.

Varför fuskar du i spel?

Medlem
Skrivet av IshethZenunim:
Skrivet av Killbom:

Dog rätt många gånger första genomspelningen, oftast mot småsaker som en oväntad mob på fel ställe (Zens fortress) eller att saker lurar en på stegar etc. Däremot tyckte jag inte alls att man behövde vara rädd för bossar (förutom Gryphonen, vad fan?) då det oftast gick att få kontroll på läget.

Andra genomspelningen var trivial i jämförelse, man minns ju exakt hur man dödar alla fiender och var de bor, dessutom är det lätt att ta upp gear som oneshottar allt de närmaste timmarna.

Du måste vara den första personen i historien som inte hade några som helst problem med Ornstein & Smough, Artorias eller Manus.

Artorias är inte så svår, efter jag hade dött typ 3 gånger kanske så gjorde jag som så, Havel set + wolf ring + artorias great shield (minns inte vilket vapen, men whatever ). Då kan man för det första skydda utan att förlora för mycket stamina, sen gör det inte så mycket om man skulle ta en eller 2 träffar. EASY MODE! . Sen Manus... jag har för mig jag inte hade alltför mycket problem med honom, har för mig vägen till honom var mycket jobbigare, där vet jag att jag dog några gånger när jag försökte slakta skuggfolket, men sedan sket jag i att försöka ta varenda jäkel av dom . Men faktiskt, jag kommer inte ens ihåg att jag dödade honom, men då jag faktiskt har manus catalyst på den karaktären jag körde igenom DLC:t med, så måste jag ha dödat honom.

Håller på med en genomgång till av DLC:t (var faktiskt inte så värst länge sen jag köpte det, därav att jag hitills bara hunnit 1 gång, sedan har det vart lite pvp träning och farmning av titanites chunks). Så det lär väl visa sig hur mycket problem jag kommer få med honom, har köttat ner Artorias igår (men jag valde extra easy mode och tog med mig 2 summons på en gång, vilket visa sig vara "rätt" gjort då man tydligen inte gör så mycket skada på honom med moonlight greatsword +5, med typ 30 int). Men men, får se om jag kör det imorgon, håller på med min första bandit dagger+parry dagger build just nu, fast iofs tar jag och kör tillräckligt imorgon så kan jag nog ta mig dit imorgon på den... fast det visar sig, tar mig tiden till att uppgradera och hitta ALLT trots att jag redan har platinum sedan 1, 2 år tillbaka

Medlem
Skrivet av POOLBOY:

Dog mer än jag kan räkna ut! Men jäklar vad skön känsla när man fastnat och förnedrats av vissa bossar för att plötsligt sätta in dödsstöten Jävlar så nöjd man blev.

Pilbågskyttarna i Anor Londo när man ska infiltrera slottet(?) Är däremot ett påfund av nån riktigt sadistisk jävel!

Andra playthroughn hade jag Wrath of the Gods. Det var nice när jag skulle upp dit!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ellakk:

Hur svårt kan det va? Har inte dött en enda gång i dark souls.

Varför fuskar du i spel?

Har aldrig fuskat i dark souls.


signatur

Styret upp och däcken ner

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ellakk:

Hur svårt kan det va? Har inte dött en enda gång i dark souls.

Varför fuskar du i spel?

Har aldrig fuskat i dark souls.

Människan frågade dock inte om dark souls utan spel rent generellt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ellakk:

Hur svårt kan det va? Har inte dött en enda gång i dark souls.

Varför fuskar du i spel?

Har aldrig fuskat i dark souls.

Människan frågade dock inte om dark souls utan spel rent generellt.

Fuskar inte i spel, varför ska man spela då? Då kan man lika gärna se en walkthrough på youtube.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Ellakk:

Hur svårt kan det va? Har inte dött en enda gång i dark souls.

Du antingen ljuger eller så har du knappt spelat spelet.

Jag har aldrig spelat spelet ifråga, trollololoollo=)

Ellakk till nästa gång får du gärna bevara oss från dina onödiga kommentarer. Har du inget att bidra med eller roligt att berätta kan du lika gärna vara tyst.

Jag skulle kunna skippa att uppmärksamma inlägget för att inte mata trollet, men jag säger det för att du förhoppningsvis har bättre saker för sig än att snacka skit i en forumtråd. då slipper jag dessutom läsa skräpinlägg i framtiden

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Ellakk:

Hur svårt kan det va? Har inte dött en enda gång i dark souls.

Varför fuskar du i spel?

Tuffing

Har aldrig fuskat i dark souls.

Människan frågade dock inte om dark souls utan spel rent generellt.

Fuskar inte i spel, varför ska man spela då? Då kan man lika gärna se en walkthrough på youtube.

Medlem
Skrivet av Looner:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Ellakk:

Hur svårt kan det va? Har inte dött en enda gång i dark souls.

Du antingen ljuger eller så har du knappt spelat spelet.

Jag har aldrig spelat spelet ifråga, trollololoollo=)

Ellakk till nästa gång får du gärna bevara oss från dina onödiga kommentarer. Har du inget att bidra med eller roligt att berätta kan du lika gärna vara tyst.

Jag skulle kunna skippa att uppmärksamma inlägget för att inte mata trollet, men jag säger det för att du förhoppningsvis har bättre saker för sig än att snacka skit i en forumtråd. då slipper jag dessutom läsa skräpinlägg i framtiden

Igår såg jag en död fågel. Intressant nog? Eller vem avgör vad som är intressant? Ditt inlägg intresserar inte mig så sluta skriv onödiga inlägg snäääälla.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Lowlife:
Skrivet av POOLBOY:

Pilbågskyttarna i Anor Londo när man ska infiltrera slottet(?) Är däremot ett påfund av nån riktigt sadistisk jävel!

Haha ja fy fasen, mer frustrerande än bossarna.

Jupp! Vart mer än en rage quit där

12
Skriv svar