Folk har skänkt 40 miljoner dollar till Star Citizen

Robot
Folk har skänkt 40 miljoner dollar till Star Citizen

Allmänheten har stoppat mer än en kvarts miljard kronor i utvecklarnas fickor.

#star-citizen


Medlem
Folk har skänkt 40 miljoner dollar till Star Citizen

Det finns en gräns när mer pengar inte ger ett bättre spel.

Det finns också tillfällen då man nog tänker, att jag om jag sticker med ~$40 så lever man JÄVLIGT fett.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blir nog ett bra spel Chris Roberts är ju mer petig än jag är

Medlem

This one is gonna crash and burn. Kom ihåg var ni läste det först!

Medlem

Do want now ...

Medlem
Skrivet av Eight08:

This one is gonna crash and burn. Kom ihåg var ni läste det först!

Skulle det gå dåligt för spelet så säger du, va vad det jag sa..!!

Går det bra för spelet så njuter du av spelet och helt plötsligt så visste du hela tiden att det skulle bli milleniumets spel.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det finns en gräns när mer pengar inte ger ett bättre spel.

Det finns också tillfällen då man nog tänker, att jag om jag sticker med ~$40 så lever man JÄVLIGT fett.

Om du lever fett med $40 måste du vara sjukligt snål : p

Medlem

Det kommer bli bra.

Medlem
Skrivet av virror:
Skrivet av Hipshot:

Det finns en gräns när mer pengar inte ger ett bättre spel.

Det finns också tillfällen då man nog tänker, att jag om jag sticker med ~$40 så lever man JÄVLIGT fett.

Om du lever fett med $40 måste du vara sjukligt snål : p

Hahah, så sant, så sant =)! Jag är till och med så snål att jag inte tänker ändra inlägget!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Eight08:

This one is gonna crash and burn. Kom ihåg var ni läste det först!

Skulle det gå dåligt för spelet så säger du, va vad det jag sa..!!

Jajamensan! Det kan du skriva upp din gamla galosch!

Skrivet av Natrium:

Går det bra för spelet så njuter du av spelet och helt plötsligt så visste du hela tiden att det skulle bli milleniumets spel.

Nehedu. Då erkänner jag att jag hade fel. Är väluppfostrad.

Medlem

FZ community är väll känt för sitt EA hat och identifiering som true gamers. Därför är det skönt att se all Star Citizen support som är ett av de få AAA spel utan publishers och som är finansierat av ett community som spyr galla över EA från ryggmärgen.

Medlem
Skrivet av Gameboy:

FZ community är väll känt för sitt EA hat och identifiering som true gamers. Därför är det skönt att se all Star Citizen support som är ett av de få AAA spel utan publishers och som är finansierat av ett community som spyr galla över EA från ryggmärgen.

Tja det kan ju bero på att EA är det företag som äger rättigheterna till Wing Commander;).

Inaktiv

Hoppas det blir en Mac klient till detta, då blir det ett givet köp!

Medlem

Förmodar att Star Citizen ställer sig på egna ben och inte är bunden till någon av distributionstjänsterna?

Vad kallar man spel som de var förr i tiden "standalone"?

Medlem

Man kan börja undra om det inte är bättre att fokusera på att göra ett riktigt bra spel i lite mindre skala först istället för att slänga in "allt" på en gång?

Se till att grunderna fungerar först och spara en del saker till en uppföljare.

Medlem

Troligtvis så kommer väl spelet att släppas genom Steam samt några av de andra digitala tjänsterna. Att inte släppa på Steam som vid jul 2013 hade 75 miljoner användare (läs: 75 miljoner möjliga köpare) hade varit väldigt konstigt.

Skulle dock förstå om de inte släppte en boxas produkt som sälj i butik med tanke på att vinsten per unit går ner ganska mycket.

Medlem

[quotja"PcGamer"]

Skrivet av Gameboy:

FZ community är väll känt för sitt EA hat och identifiering som true gamers. Därför är det skönt att se all Star Citizen support som är ett av de få AAA spel utan publishers och som är finansierat av ett community som spyr galla över EA från ryggmärgen.

Tja det kan ju bero på att EA är det företag som äger rättigheterna till Wing Commander;).[/quote]
Haha japp stämmer bra

Medlem

dubbelpost


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Förmodar att Star Citizen ställer sig på egna ben och inte är bunden till någon av distributionstjänsterna?

Vad kallar man spel som de var förr i tiden "standalone"?

Indie

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Eight08:

This one is gonna crash and burn. Kom ihåg var ni läste det först!

Skulle det gå dåligt för spelet så säger du, va vad det jag sa..!!

Går det bra för spelet så njuter du av spelet och helt plötsligt så visste du hela tiden att det skulle bli milleniumets spel.

Eller så skyller han på att kontot var kapat.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Testpilot

Kommer bli grymt , med tanke på all information som de gett ut så kommer detta bli bra.

Haken som jag ser det är att tidsramen de kommer släppa spelet kommer aldrig att hålla.
Sent 2015 eller 2016 släpp tror jag mer på.

Medlem

detta blir riktigt bra tror jag, köpte en constellation som jag ska panga med, om man vågar ta ut den ur hangaren


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Man kan börja undra om det inte är bättre att fokusera på att göra ett riktigt bra spel i lite mindre skala först istället för att slänga in "allt" på en gång?

Se till att grunderna fungerar först och spara en del saker till en uppföljare.

Det här sägs varje gång FZ postar någon om SC, men det tåls säga igen.

Deras plan är att iterativt uppdatera spelet. Just nu går det att gå runt i sin hangar och titta runt i de skepp man äger. Nästa modul kommer innehålla grundläggande dogfighting. De kommer fortsätta lägga in nytt content på det här viset så länge de kan. De säger själva att de vill fortsätta utveckla SC i över 10 år förutsatt att folk fortfarande spelar det. Kan jämföras lite med hur EVE utvecklas.

Medlem

1st Superhornet LTI står i hangaren och väntar på att få lyfta...

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Eight08:

This one is gonna crash and burn. Kom ihåg var ni läste det först!

Skulle det gå dåligt för spelet så säger du, va vad det jag sa..!!

Går det bra för spelet så njuter du av spelet och helt plötsligt så visste du hela tiden att det skulle bli milleniumets spel.

Eller så skyller han på att kontot var kapat.

Nej sa jag. Jag är väluppfostrad.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Eight08:

This one is gonna crash and burn. Kom ihåg var ni läste det först!

Skulle det gå dåligt för spelet så säger du, va vad det jag sa..!!

Går det bra för spelet så njuter du av spelet och helt plötsligt så visste du hela tiden att det skulle bli milleniumets spel.

Eller så skyller han på att kontot var kapat.

Gillar att alla är extrema cyniker här, tror det värsta om alla direkt haha

Medlem
Skrivet av Segas:

Hoppas det blir en Mac klient till detta, då blir det ett givet köp!

Utvecklas i Cryengine, så det kommer nog inte hända.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av virror:
Skrivet av Hipshot:

Det finns en gräns när mer pengar inte ger ett bättre spel.

Det finns också tillfällen då man nog tänker, att jag om jag sticker med ~$40 så lever man JÄVLIGT fett.

Om du lever fett med $40 måste du vara sjukligt snål : p

Hahah, så sant, så sant =)! Jag är till och med så snål att jag inte tänker ändra inlägget!

Det gäller att vara snål i dessa tider!

Medlem

Alltid roligt när man kan slänga pengar på utveckling samt få skepp med sina donationer.
Mycket bra sätt att låsa in hypen och på så sätt hålla den uppe hela tiden.
Väldigt smart koncept måste jag säga.

Medlem

Helt sjukt att folk bara ger iväg sina pengar på ett spel som är i en så tidig utveckling.

123
Skriv svar