[Android] Fast Bird - 10x snabbare än originalet

Medlem
[Android] Fast Bird - 10x snabbare än originalet

Någon som kan tänka sig att testa, FAST BIRD och säga vad ni tycker? Spelet är ungefär 10 gånger så snabbt som originalet och därmed är det bra mycket svårare och mer utmanande.

Själv så sitter jag med ett highscore på hela 19 poäng, inte alltför pjåkigt enligt mig..

Hittills har jag bara testat det på en emulator i Eclipse då jag själv har en iPhone. Det vore trevligt att få veta hur det fungerar och upplevs "IRL" på en riktig lur.

Spelet är gratis och finns att hämta från Google Play Store:
Fast Bird @ Google Play Store


signatur

Constants and variables

Medlem

Testade nyligen och kom upp i 13 som bästa försök. Tyckte det flyter på bra men en sak jag tänkte på var att flera gånger då jag dog så kändes det som att det var för att det inte gick att klara det, att man skulle för långt ner och eftersom den åker så fort så går det inte etc. Vet inte om du märkt det men kanske nått att kolla på. Men det är bara vad jag tycker!

Medlem

Hehe, det gäller att planera framåt. ^^

Fast jag ska ta och se efter om det är en fråga gällande precision eller helt enkelt för svårt med några extremfall i emulatorn.

Tack för din feedback, det uppskattas!


signatur

Constants and variables

Medlem

Du hade rätt angående hastigheten.

Farten är något minskad nu för att skapa ett bättre flyt i spelet samt att texturerna är uppiffade!


signatur

Constants and variables

Medlem

Kul att kunna vara till hjälp!

1
Skriv svar